• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nu får ni ge mig lite cred, det föemodligen en 216570 istället för en Deepsea som jag sneglat på. Surt med tanke på priahöjningen
42mm som storlek är ju inte fel. Fattar dock personligen inte grejen med varken 216570 eller Deepsea, speciellt 216570 är ju en modell som bara blåsts upp i storlek av kommersiella skäl.

42mm som storlek är ju inte fel. Fattar dock personligen inte grejen med varken 216570 eller Deepsea, speciellt 216570 är ju en modell som bara blåsts upp i storlek av kommersiella skäl.
Så t ex 116600 som blev 126600 och råkade öka från 40-43, hände hux flux av icke kommersiella skäl?
Skulle nog säga att Sea-Dwellern är ännu mer uppseendeväckande än det som hände Explorer 2...

Jag hade en 216570 med vit tavla tidigare i år. Jag gillar faktiskt de fetare visarna och indexmarkeringarna, men den ÄR för stor. Den var inte bekväm och kändes som en kloss.
Har haft större klockor sedan dess som inte känts för stora och har en 47mm Panerai som sitter bättre. Explorer II gör sig bäst i 40mm, precis som DD/DJ i 36 osv.

Du tycker att Rolex ska skita i det kommersiella och göra max 40 mm så att puristerna är nöjda? o_O

Deepsea var ju 44 mm när den kom och jag uppskattar att Rolex har lite större storlekar också :)

Relaterat till utbud/efterfrågan på Rolex sportstål generellt:

Att få samtal om att min 126600 kommit efter sub 10 veckors kö hos AD som jag inte har relation till tidigare (eller någon annans sorts suspekt hävstång) måste väl anses som oförtjänt lyckosamt? Eller har det blivit lokal proppen ur på tillgång på 126600?

Att få samtal om att min 126600 kommit efter sub 10 veckors kö hos AD som jag inte har relation till tidigare (eller någon annans sorts suspekt hävstång) måste väl anses som oförtjänt lyckosamt? Eller har det blivit lokal proppen ur på tillgång på 126600?
Känns väl som en av de modeller där efterfrågan rimligtvis inte borde vara så hög.

Kan inte riktigt se någon buzz över den klockan. Kan du?

Kan inte riktigt se någon buzz över den klockan. Kan du?
Buzz eller inte. Den uppfattning jag fått från andra trådar på KS/Rolex forums och tidigare kontakter med svenska/utländska ADs har inte direkt gett känslan av att det är lätt att komma in i Rolexfamiljen till listpris för närvarande och där det närmaste alternativet annars är att köpa från ex LW för 140-150k.

Buzz eller inte. Den uppfattning jag fått från andra trådar på KS/Rolex forums och tidigare kontakter med svenska/utländska ADs har inte direkt gett känslan av att det är lätt att komma in i Rolexfamiljen till listpris för närvarande och där det närmaste alternativet annars är att köpa från ex LW för 140-150k.
Finns en del modeller man kan få för list, så om man verkligen vill ha en Rolex så är det egentligen bara plånboken som stoppar dig :)

Hej, tänkte bara höra om någon vet var jag kan få tag på ett "Curved Rubber strap" i 18mm till Submariner 36mm, helst marinblått.

Har endast hittat 20mm och uppåt:(
Namnlöst.png
Namnlöstokokook.png

Finns en hel drös på C24 strax över list så något sug efter den verkar det inte vara. Ingen av de populärare modellerna även om jag personligen tycker att den är trevlig :)

Finns en hel drös på C24 strax över list så något sug efter den verkar det inte vara. Ingen av de populärare modellerna även om jag personligen tycker att den är trevlig :)
Jo prisökningen i sek 1/1 från 111k till 126k verkar göra att Rolex jagar ikapp priserna. Innan dess var det svårt att hitta en för mindre premium än 20-25% enligt vad jag sett.

Har letat febrilt efter ett svart gummiband till en DJ 41 (2019) utan framgång.
På RubberB står där att det är på gång hos dem och har gjort så sedan oktober men inget angett datum för när det kan tänkas släppas.
Gummibandet får man fördel vara en modell där nuvarande lås kan monteras.

Tar tacksamt emot tips

Har letat febrilt efter ett svart gummiband till en DJ 41 (2019) utan framgång.
På RubberB står där att det är på gång hos dem och har gjort så sedan oktober men inget angett datum för när det kan tänkas släppas.
Gummibandet får man fördel vara en modell där nuvarande lås kan monteras.

Tar tacksamt emot tips

DJ på gummi? Hmmm

Tillbaka
Topp