Ja, lite märkligt. Lät ju på personalen som att de polerat den. Men antar att han köpt den nån gång.Tror det skulle se ut som att han köpte den i inslaget, han gick ut med enbart klockan, ingen box eller några andra tillbehör vad man kunde se
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, lite märkligt. Lät ju på personalen som att de polerat den. Men antar att han köpt den nån gång.Tror det skulle se ut som att han köpte den i inslaget, han gick ut med enbart klockan, ingen box eller några andra tillbehör vad man kunde se
Han hade ju en grön påse i handen. Jag tyckte det verkade som om resten grejer låg i den.Tror det skulle se ut som att han köpte den i inslaget, han gick ut med enbart klockan, ingen box eller några andra tillbehör vad man kunde se
Så kan det vara men direkt efter han skrivit checken så frågar han vad uret kostar, han borde ju vetat beloppet kan man tyckaHan hade ju en grön påse i handen. Jag tyckte det verkade som om resten grejer låg i den.
Haha - han skrev såklart en blank check!Så kan det vara men direkt efter han skrivit checken så frågar han vad uret kostar, han borde ju vetat beloppet kan man tycka
tror han skulle passa i vad som helst utom hublot, tror att det var ens service och att allt annat var uppdiktat men jag kan ha tvärfel, en skön lirare är hur som helstHaha - han skrev såklart en blank check!
”Ta så mkt du vill!”
Så gör väl rockstjärnor?
Eller så var det fin spons. Han skrev en check på överenskommet belopp och sen frågade han hur mkt den egentligen kostade.
Eller så är hela skiten uppdiktad...
Fast man måste ju säga att en blingad DD passar herrn som handen i handsken!
Rob EngströmVilken AD kan det ha varit?
Det är Douglas Krook, numera Nymans Ur, Biblioteksgatan.Vilken AD kan det ha varit?
Såg tre Daytona tvåton i fönstret hos Krons häromveckan. Är det inte ganska lång lista även på tvåton?Krons. Vad händer, har the almighty crown öppnat kranen i samband med prishöjningar? Trodde det var lista på denna, men kanske har fel. Den eviga hyllvärmaren och bänksittaren YMII bredvid, så där är allt sig likt.
NejSåg tre Daytona tvåton i fönstret hos Krons häromveckan. Är det inte ganska lång lista även på tvåton?
Nää dom hade 2 olika TT Daytona inne på Nymans när jag va där.. Då fans även TT Sea DwellerSåg tre Daytona tvåton i fönstret hos Krons häromveckan. Är det inte ganska lång lista även på tvåton?
Så kan det vara men direkt efter han skrivit checken så frågar han vad uret kostar, han borde ju vetat beloppet kan man tycka
Kan den ha blivit magnetiserad?Märkte idag att min Rolex Oyster Precision börjat gå alldeles för snabbt. Någon med erfarenhet av vintage Rolex som vet vad det kan bero på? Klockan gick 45 sekunder ”visarmässigt” på 35 riktiga sekunder när jag tog tiden med mobilen. Riktigt skumt då det inte var några som helst problem med den bara för någon dag sen.
Tacksam för svar!
Ja möjligtvis, vet inte av vad dock. Någon aning om vad det skulle kosta att få den avmagnetiserad hos en urmakare?Kan den ha blivit magnetiserad?
Ja möjligtvis, vet inte av vad dock. Någon aning om vad det skulle kosta att få den avmagnetiserad hos en urmakare?
Tack för bra svar!Hej
Det kan vara din spis om det är induktionshäll som magnetiserat klockan. När jag köpte min förra omega sa iaf dem i klockbutiken att induktionshäll är det som som mest påverkar klockor, i andra hand metalldetektor på flygplatser.
Köpa billigast är ju generellt sett ingen bra idé. Köp i så bra skick som möjligt.Hej Rolexentusiaster
Något man bör tänka på när man köper en begagnad Yacht Master?
Funderar på att köpa en 16622 med grå urtavla. Är det någon skillnad mellan olika års modeller eller är det bara att köpa billigaste full-set man kommer över?
Hur när hällen behöver man vara? Är det att man lagt klockan på den?Hej
Det kan vara din spis om det är induktionshäll som magnetiserat klockan. När jag köpte min förra omega sa iaf dem i klockbutiken att induktionshäll är det som som mest påverkar klockor, i andra hand metalldetektor på flygplatser.
När vi ändå är inne på den diskussionen:
är det bara milgauss som har skydd mot magnetfält? Hur står sig typ en sub mot detta?
När vi ändå är inne på den diskussionen:
är det bara milgauss som har skydd mot magnetfält? Hur står sig typ en sub mot detta?
Hur när hällen behöver man vara? Är det att man lagt klockan på den?
Verkligen bisarrt !!Bisarrt.
Håller med. Speciellt de äldre som är lite mer följsamma slits jämnar och blir inte lika mycket spel i sidled som på nyare. Olika konstruktioner slits på olika sätt. Tex Cartier Carree första länk förblir typ styv i sidled tills länken går sönder.@Weberg @Aurum (drar över pratet hit)
Jag håller inte riktigt med. Länkarna är ju bra, speciellt mtp när de är gjorda. Klart de får stretch på lång tid eller om någon använder länken ”fel”. Dvs med för många länkbitar och häng. Det sliter otroligt mkt på en länk. Haft många klockor vars länkar varit av slappare skick, och inte bara Rolex utan senast en Cartier som burits med mycket häng.tex.
Fast jag tänker på de klassiska Jubilee-länkarna, typ 70- 90-tal, och dom har inte varit hyggliga mot mig, det kan jag säga! Satan vad jag har fått pilla, byta och renovera och sprungit till juvelerare. MEN, jag håller dock med om en sak och det är att många bär länkarna helt fel och inte sköter om dem. Redan för många år sedan fick jag lära mig av en lokalt legendarisk urmakare att "länken ska du bära nära huden (han menade tajt) och så ska du vara noga med att rengöra den ofta, då håller den". Det var en klok man.@Weberg @Aurum (drar över pratet hit)
Jag håller inte riktigt med. Länkarna är ju bra, speciellt mtp när de är gjorda. Klart de får stretch på lång tid eller om någon använder länken ”fel”. Dvs med för många länkbitar och häng. Det sliter otroligt mkt på en länk. Haft många klockor vars länkar varit av slappare skick, och inte bara Rolex utan senast en Cartier som burits med mycket häng.tex.
Vafalls! Klockor som tex Datejust, Day Date och liknande modeller SKA ju ha ett lagom bilhandlarhäng!? Kanske inte som GW's då, men när man drar åt länken så handleden får en midja, det är rejält osexigt klockbärande!Fast jag tänker på de klassiska Jubilee-länkarna, typ 70- 90-tal, och dom har inte varit hyggliga mot mig, det kan jag säga! Satan vad jag har fått pilla, byta och renovera och sprungit till juvelerare. MEN, jag håller dock med om en sak och det är att många bär länkarna helt fel och inte sköter om dem. Redan för många år sedan fick jag lära mig av en lokalt legendarisk urmakare att "länken ska du bära nära huden (han menade tajt) och så ska du vara noga med att rengöra den ofta, då håller den". Det var en klok man.
Hursom, efter att ha tröttnat på rassliga Jubilee-länkar gick jag över till Oyster, men de klockorna var mycket svårare att sälja vidare sedan, så nu är det jubilee igen... Aja, mkt svammel här nu men timmen är sen och hela familjen har jetlag.
@Aurum De länkarna du nämnde kan jag inget om så jag kan inte uttala mig.