• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Yacht-Master 116621/22 är den andra klockan som jag tycker är sjukt underskattad. Förstår inte vitsen med att övervärdera en sub av olika modeller och underskatta en egentligen mer komplett klocka med elegans i kombination med sportighet.

Svarar om Air King lite senare...

Är det det man är ute efter då, med Submarinern? Elegans och sportighet? Eller är det tänkt att det ska vara en tool-klocka?
Kan verkligen YM vara mer komplett när den inte ens har Glidelock. Har du testat den funktionen? Tycker att den är underbar.

Vad grundar du det på? Alltid intressant att höra :) Om jag sa att en Pepsi 1675 skulle kosta 125k 2020 när man kunde köpa en sådan på blocket 2014 för 45, vad hade du sagt då?

Jag älskar Sub och GMT med dess toolwatch-watch funktioner, men i kontext, är den så mycket bättre än YM? Lite det jag syftar till :)

Angående Air King @ChristianZ

Nu behöver det inte gälla dig, men jag upplever att många som köper Air King gör det för att den var tillgänglig, och om man hade chansen så skulle man ha köpt en annan modell.

Sen så finns det såklart de som köper den som en kul grej. Just för att den är lite "roligare".
Men den flippas sedan iväg efter litet tag.

För vad den är, så tycker jag att den är för bulkig. Tavlan är väldig rörig. Och fonten är lite för "skojig" för mig.

Folk spekulerade om att 116710LN skulle rusa i pris när den togs ur produktion. Men den var tråkig då och är lika tråkig nu. Tänk då på att det är en mer populär modell än Air King.

Kommer Air King att säkra din pension? Har svårt att tro det, men om den ger dig glädje. Njut!

Det är ändå en Rolex :)

Håller med dig ur ett marknadstänkande perspektiv i dagsläget men som sagt, jag tror och hoppas att den håller eller ökar i värde över tid. Den kommer absolut inte sticka som de mer traditionella modellerna, det är jag också övertygad om. Jag hade och har chansen att köpa fler klockor, men denna tilltalade mig i dagsläget och njuter av den bland mina andra klocketickor:) Kul att höra lite argument och åsikter!

Luft-Kungen och Lustjakts-Mästaren är och kommer förmodligen aldrig att bli, några personliga favoriter hos mig men ändå lite trevligt att det finns enstaka personer som verkar uppskatta dem...:meh:

Angående Air King @ChristianZ

Nu behöver det inte gälla dig, men jag upplever att många som köper Air King gör det för att den var tillgänglig, och om man hade chansen så skulle man ha köpt en annan modell.

Sen så finns det såklart de som köper den som en kul grej. Just för att den är lite "roligare".
Men den flippas sedan iväg efter litet tag.

För vad den är, så tycker jag att den är för bulkig. Tavlan är väldig rörig. Och fonten är lite för "skojig" för mig.

Folk spekulerade om att 116710LN skulle rusa i pris när den togs ur produktion. Men den var tråkig då och är lika tråkig nu. Tänk då på att det är en mer populär modell än Air King.

Kommer Air King att säkra din pension? Har svårt att tro det, men om den ger dig glädje. Njut!

Det är ändå en Rolex :)

Fast det har den väl gjort? :) Legat långt över list av det jag sett?

Tillbaka i klubben!
9F12EAD4-0EE3-4892-B920-5E4DA82D699F.jpeg

Hej någon som kan svara på när Rolex bytte urverk på submariner. Jag har själv för mig att det var till 2018 års model som dem bytte? Men kan ha fel. Någon som vet?

Vilken Rolex klocka tycker ni är "underskattad" eller den klockan som inte får lika mycket uppmärksamhet som vissa andra t.ex. SUB??
Jag vill säga Daytona för att jävlas.
Men Datejust.. Den mest anpassningsbara klockan för vettiga pengar Rolex tillverkar.
Finns i olika storlekar, massa olika tavlor, två olika länkar att välja på. Klassisk design med datum, perfekt.
Den utger sig inte för att vara något den inte är, till skillnad från subben som gör anspråk på att vara en sportklocka. Men ingen sportar med sin sub (jag menar inte dig, så du behöver inte opponera dig). Folk vågar ju knappt duscha med dem.
En Datejust har exakt samma användningsområde som när den lanserades. Är det den bästa Rollen? Vet ej, har inte testat alla. Men jag tycker att den är klart underskattad.
Nu får jag inte sälja min på ett tag :)

Senast ändrad:
Jag vill säga Daytona för att jävlas.
Men Datejust.. Den mest anpassningsbara klockan för vettiga pengar Rolex tillverkar.
Finns i olika storlekar, massa olika tavlor, två olika länkar att välja på. Klassisk design med datum, perfekt.
Den utger sig inte för att vara något den inte är, till skillnad från subben som gör anspråk på att vara en sportklocka. Men ingen sportar med sin sub (jag menar inte dig, så du behöver inte opponera dig). Folk vågar ju knappt duscha med dem.
En Datejust har exakt samma användningsområde som när den lanserades. Är det den bästa Rollen? Vet ej, har inte testat alla. Men jag tycker att den är klart underskattad.
Nu får jag inte sälja min på ett tag :)
DJ är ju en av de mest sålda modellerna. Hur kan den vara underskattad?

Om ägaren inte vågar sporta med sin sportklocka, är det klockans fel. Eller är brukarens fel?

Tillbaka
Topp