• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I vilket land har man störst chans att springa på någon stålvariant (ej DJ) på lager? Varenda gång jag sprungit in på ADs under semestern har det uteslutande varit olika DJ varianter och ev YM i helguld

Haha woops, ja, så klart! Men om du kan fixa en rolle för 50% av listpris vore det toppen :D
Löser det.
Screenshot_20200305-221836.jpg

14 711 Euro. Fan rätt snygg klocka ändå :)
IMG_6267.jpg
Jag är nog villig att hålla med faktiskt...
Klart det finns snyggare Rolexmodeller och absolut snyggare klockor i prisklassen runt 150 tusen men den är ändå ganska snygg/trevlig. Det som talar emot mest förutom storleken är priset.

Sen har jag aldrig lärt mig att avläsa eller förstå vad jag ska avläsa på den tavlan, är det någon som vill vara snäll och förklara det för mig?

Jag är nog villig att hålla med faktiskt...
Klart det finns snyggare Rolexmodeller och absolut snyggare klockor i prisklassen runt 150 tusen men den är ändå ganska snygg/trevlig. Det som talar emot mest förutom storleken är priset.

Sen har jag aldrig lärt mig att avläsa eller förstå vad jag ska avläsa på den tavlan, är det någon som vill vara snäll och förklara det för mig?
Här har vi en måstefunktion! Varför denna inte är på alla ur är ju en gåta :woot::oops:

Senast ändrad:
Vilken Rolex klocka tycker ni är "underskattad" eller den klockan som inte får lika mycket uppmärksamhet som vissa andra t.ex. SUB??

Mitt argument som i så många andra sammanhang inom klockvärlden är spekulativt, och det är att den är underskattad pga/tack vare den unika och vågade designen i relation till pris och övrig kvalitet. Vad är det som gör att man kan kastade runt en Hulk för runda 50k år 2010 och nu går den för 150? Av den enkla anledningen att den är speciell, pumpas inte ut i allt för många ex samt har ett bra AD-pris. Säger inte att det är rätt, men det är min uppfattning.

Yacht-Master 116621/22 är den andra klockan som jag tycker är sjukt underskattad. Förstår inte vitsen med att övervärdera en sub av olika modeller och underskatta en egentligen mer komplett klocka med elegans i kombination med sportighet.

Mitt argument som i så många andra sammanhang inom klockvärlden är spekulativt, och det är att den är underskattad pga/tack vare den unika och vågade designen i relation till pris och övrig kvalitet. Vad är det som gör att man kan kastade runt en Hulk för runda 50k år 2010 och nu går den för 150? Av den enkla anledningen att den är speciell, pumpas inte ut i allt för många ex samt har ett bra AD-pris. Säger inte att det är rätt, men det är min uppfattning.

Yacht-Master 116621/22 är den andra klockan som jag tycker är sjukt underskattad. Förstår inte vitsen med att övervärdera en sub av olika modeller och underskatta en egentligen mer komplett klocka med elegans i kombination med sportighet.
Du är snett ute på det, dessvärre.

Men vi får väl hoppas på att den får nån kult-status pga dess konstiga utseende.

Tillbaka
Topp