• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hej,

Vad anser ni en 16610 från 07 är värd?
Okänd servicehistorik.
Box finns.
Cert finns ej, enbart äkthetsintyg!

Läste en tråd för någon dag sedan om nån som köpt en Hulk och vill minnas att han sökt land och rike kring efter att få tag i en med "matt" tavla, alltså utan burst. Så min fråga är då antingen om någon kan fixa länken till den tråden eller helt enkelt bara verifiera om detta finns eller inte :)

Läste en tråd för någon dag sedan om nån som köpt en Hulk och vill minnas att han sökt land och rike kring efter att få tag i en med "matt" tavla, alltså utan burst. Så min fråga är då antingen om någon kan fixa länken till den tråden eller helt enkelt bara verifiera om detta finns eller inte :)

Ingen som vet nånting om detta? :/

Hej är på jakt efter en Rolex Submariner G/S med blå urtavla (16613), vet att den har genomgått en uppdatering där den blivit betydligt skarpare! Undrar vilket år de ändrade utseendet? Om någon Rolle-expert vet! Glad påsk :)

Är fortfarande i letandet efter en 16613, undrar om någon Rolex-nörd vet vilket år de bytade så att guldet löper över hela länken, dvs. spännet med? Sett att de tidiga modellerna har spännet helt i stål, medan t.ex en 2005 hade guld på spännet och även de helt nya! Om det är dåligt förklarat, jmf. bilderna :)
bild 1.jpg
bild 2.jpg

Jag är på jakt efter en 16610 med SEL och lug holes. Har hittat en på Chrono24 som är servad för en månad sedan hos en AD och är sugen på att slå till. Den är polerad och bezel insert och glas är bytt, men ser ni något annat som skulle avskräcka er från ett köp?
http://www.chrono24.se/rolex/submariner-date-sel-full-set--id3986335.htm

Tack på förhand!
Bra pris, rätt ålder. Ser ingen anledning till att inte köpa, om det blir av skriv hur det gick. Jag har spanat på klockor från Senzatempo Firenze Pro tidigare.

20160329_223528.jpg
Jag har hört det påstås att det är svårt/omöjligt att hitta andra armband än länk och Rubber b/everest till SubC, men jag tycker iaf att det här var en fullträff :) provade precis det här bandet som låg i lådan och tycker det var vrålsnyggt på SubC.

Bra pris, rätt ålder. Ser ingen anledning till att inte köpa, om det blir av skriv hur det gick. Jag har spanat på klockor från Senzatempo Firenze Pro tidigare.
Det blev affär och klockan kom idag!
IMG_0702_zpsa2x57i5k.jpg

Säljaren svarade snabbt på alla frågor och skickade extra bilder. Tycker att servicedokumentationen är ganska sparsam, vet inte om det är vanligt hos utländska AD, men fick med alla delar som byttes vid servicen.

Ska smälta intrycket några dagar och återkomma med vad jag tyckte om hela köpet, just nu är jag lite för glad för min nya klocka för att vara objektiv :)

Senast ändrad:
Hej,
En möjligtvis väldigt novis fråga men då jag inte vet så tänkte jag att jag lika gärna kan blotta min okunskap.
Vad beror Rolex modellindelning på? Vad jag kan se av deras hemsida så finns det oyster perpetual och Cellini. Vad byger samlingsnamnet oyster perpetual på? Klockorna inom Oyster serien verkar ju vara rätt spridda, allt från Milgauss till Daytona till daydate.
Novis och nyfiken.

Hej,
En möjligtvis väldigt novis fråga men då jag inte vet så tänkte jag att jag lika gärna kan blotta min okunskap.
Vad beror Rolex modellindelning på? Vad jag kan se av deras hemsida så finns det oyster perpetual och Cellini. Vad byger samlingsnamnet oyster perpetual på? Klockorna inom Oyster serien verkar ju vara rätt spridda, allt från Milgauss till Daytona till daydate.
Novis och nyfiken.
Oyster = vattentät. Perpetual =automatisk.
Vad de olika modellerna står för står på deras respektive Wikipedia sidor.

image.jpeg
Vad är skillnaden på
116613LB-SB och 116613GLB-SB samt
116613LB DIA

Ser ingen förklaring när man läser texten om
Suben, samma färg- lyster och datumbubbla
:pompus:
Lånad bild...

Det blev affär och klockan kom idag!
IMG_0702_zpsa2x57i5k.jpg

Säljaren svarade snabbt på alla frågor och skickade extra bilder. Tycker att servicedokumentationen är ganska sparsam, vet inte om det är vanligt hos utländska AD, men fick med alla delar som byttes vid servicen.

Ska smälta intrycket några dagar och återkomma med vad jag tyckte om hela köpet, just nu är jag lite för glad för min nya klocka för att vara objektiv :)
Grattis till en schyst klocka :) Fick hem min 16610 tidigare i veckan och även den från 2002. Betalade samma peng från en svensk säljare men då utan cert.

Tillbaka
Topp