• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

L1270242.jpg

Nya subben på 41 ser mindre ut än 114060. Sjukt bra design ändå? Jag blev väldigt sugen!

(Bild: Hodinkee)
Beroende på hur stora handleder man har så kan de passa bättre eller sämre. Det är i princip samma klocka bortsett från längden på luggarna. På smala handleder kan nog den gamla sitta bättre.

Hur tror ni att nya Submariner kommer påverka priset och andrahandsvärdet på nuvarande Sub-modeller?
De lär tids nog falla något. Möjligtvis att den helgröna subben kan klättra iom det är den enda gamla som står ut. Men den är ju inte direkt billig idag så tror allt som allt att väldigt lite händer. Framförallt ingenting innan marknaden nås av de nya.

De lär tids nog falla något. Möjligtvis att den helgröna subben kan klättra iom det är den enda gamla som står ut. Men den är ju inte direkt billig idag så tror allt som allt att väldigt lite händer. Framförallt ingenting innan marknaden nås av de nya.

Hur länge kommer nuvarande modell att tillverkas? Slutar dem tillverka den direkt eller är det någon form av övergångsperiod?

Klart den är större, inte mycket men större. Lite sent av dem tror jag, men kommer ju ändå sälja slut.
Kanske så. I mina ögon så ser klockan likadan ut bortsett från att man förlängt luggarna någotför att göra den lite mer harmonisk. Jag tror inte slaviskt på klockors diametermätning. Jag antar att vi vet snart.

Uppdateringen känns mest tvångsmässig. :)

Kanske så. I mina ögon så ser klockan likadan ut bortsett från att man förlängt luggarna någotför att göra den lite mer harmonisk. Jag tror inte slaviskt på klockors diametermätning. Jag antar att vi vet snart.

Uppdateringen känns mest tvångsmässig. :)
Rolex är ju rätt kända för att överdriva sina mått dessutom.

Tillbaka
Topp