• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nya guldsuben. I mitt tycke 10 ggr bättre än smurfen

107b24608adbe497ab4e6378535dd143.jpg

Så mycket bättre! Tavlan på smurfen var hemsk.

Jo, 21mm ser rätt ut mellan hornen men tänkte på längden. Tydligen 50,54mm. Supercasen var 48mm och 5-siffriga 47mm.

Glad att jag och mina taniga handleder klippte en 5-siffrig innan hysterin drog igång.

+1 Just höjden (lug till lug) är för mig klart mer begränsande storleksmässigt än diametern. Över 5cm snackar vi Seadweller 43. Ser jag på bilderna i Hodinkee artikeln så ser den ut att bära stort, dvs inget för mig.

98 900kr för Submariner Date. Summerar till över 10k prishöjning i år då? Först 1/1 och nu vid släppet. Börjar bli saftigt. Men säkert trevlig och mer harmonisk, även om jag gillar mitt maxi-case :)

Vet ej hur Rolex gör men om byte av krona ingår i en vanlig service så är det en rimlig förklaring till stålkrona på TT eftersom det kapar servicekostnaden en hel del.

Tillbaka
Topp