• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, det var trist. Nu slår jag till på en blå BB58 istället.

Tror jag suger in en blå Pelagos. Duger fint det.

Ja man får ju bägge två för mindre pengar än en svart nodate :cool:

3F829795-68B4-4F9D-9F51-4C65F5A4E097.jpeg

41mm? 21mm lug width? Visst de har fått till bättre proportioner vilket är vad alla ville, men de kunde gjort ett bättre jobb.
Varför inte stanna på 40mm och 20mm, varför är de gamla subbarna 40mm med 20mm bandbredd och ser riktigt bra ut, men moderna rolex måste göra boetten både längre och bredare för att lyckas få till proportionerna på rätt sätt?

Visst, det är smågrejer men jag förväntade mig mer av Rolex. Men vem vet? Nya Subben kanske bärs helt fantastiskt i jämförelse med den gamla. Vi får väl se.

Nya Oyster Perpetual-tavlorna är häftiga dock! Den röda var snygg.

Ser nu att de tagit bort op 34 :( Den var ju den enda som tidigare var riktigt snygg utan dubbla markörerna vid 3-6-9 och den bara riktigt nice som en äldre Dj. Op41 kommer ju se groteskt stor ut.

Ser nu att de tagit bort op 34 :( Den var ju den enda som tidigare var riktigt snygg utan dubbla markörerna vid 3-6-9 och den bara riktigt nice som en äldre Dj. Op41 kommer ju se groteskt stor ut.
Jasså? Det var synd. Men 36 är kvar!
Att de introducerade OP41 är helt galet. Den ska vara 39 eller helst 36 i mina ögon. 41mm ser galet ut, även om du har stor handled. För att tavlan blir så jäkla stor, och boetten är tunn. Blir som att lägga en pannkaka över handleden.

Helt plötsligt tycker jag "gamla" subben ser oproportionerlig ut...
Ska bli kul att se live. Om det skulle funka någon gång.

Tillbaka
Topp