• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

upload_2020-9-1_7-10-28.png
upload_2020-9-1_7-10-44.png

Bara om man gillar grönt.

Precis, det priset är för gröna. Jag syftade på vanliga svarta date. Men den där gröna är intressant, mer diskret än en Hulk men roligare än en svart.

Min forntida sub säger hej :)
9AC3B99C-D9D1-4C92-905A-EFB6174F1419.jpeg

Om bilderna stämmer så är bandhornen bättre i sitt utseende och gör att länken inte känns så felplacerad som tidigare. Storleken känns inte nämnvärt större heller :)

Jag ska vara ärlig. När jag först snabbt tittade på jämförelsebilderna kunde jag inte se vilken som var ny respektive gammal. Väldigt subtila skillnader, vilket iof var väntat på en sådan ikonisk modell. Jag föredrar nog den "gamla" designen mer. Maxicaset känns charmigt och 20 mm mellan bandhornen smäckrare än nya 21 (?) mm. Den nya upplevs större overall på bilderna, men det kanske är annorlunda IRL. Vad tycker ni?

Jag ska vara ärlig. När jag först snabbt tittade på jämförelsebilderna kunde jag inte se vilken som var ny respektive gammal. Väldigt subtila skillnader, vilket iof var väntat på en sådan ikonisk modell. Jag föredrar nog den "gamla" designen mer. Maxicaset känns charmigt och 20 mm mellan bandhornen smäckrare än nya 21 (?) mm. Den nya upplevs större overall på bilderna, men det kanske är annorlunda IRL. Vad tycker ni?
Personligen tycker jag inte att det finns något charmigt med maxi case men det är väl en smaksak antar jag. De nya luggarna känns ju klart bättre men back med 41mm, längden lug till lug samt 21mm mellan bandhornen.

Relativt tråkigt släpp ändå.. Blå bezel va lite kul men synd på hulken som nu lär bli ännu lite mer orimligt dyr.

Iofs anade man väl detta IOM bytet av urverk som var givet till suben nu

Väldigt intressant att tom Rolex använder YouTubers och bloggare för att lansera nya produkter. Skulle vara intressant att se hur de väljer ut dessa.

Kul med lite större klockor också. Det märks att de anpassar sig mycket när de vågar gå ur sin trygghetszon. Däremot hade det varit trevligt med något riktigt nytt.

Tillbaka
Topp