• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Inte mer än nya Pepsi dödade gamla Pepsi om du frågar mig.
Tycker det är skillnad då Kermits USP är att den bara tillverkades under en kort period, GMT med pepsi insert har ju tillverkats under många årtionden.
Vet inte om den gamla pepsin någonsin drog iväg pga att den ny släpptes? Snarare den allmäna stålhypen på Rolex.

Tvärtom tror jag, om de nu kan bli mer hypade!
Varför skulle de bli mer hypade? Antar folk gillar dem för att de är sällsynta?
Om man kan köpa nya (nästan likadana) som tillverkas borde de släta ut att de är sällsynta till slut!

Instämmer att Sky-dweller var riktigt snygg!

Kan inte bestämma mig om jag gillar OP med gul tavla eller inte:) Undrar också hur 41 sitter, om den ser överdimensionerad ut eller inte, för det är egentligen ”rätt” storlek för mig.​

De kunde helt klart gjort ett bättre jobb, tex 42, 43 eller 44 mm ;)
En Sub är ganska tunn, tänk en 44mm sub med samma tjocklek som idag, skulle inte det se konstigt ut?

Eller så erbjuder man två storlekar. 39, 40mm för den som vill ha den klassiska storleken. Och typ 42-43 för den som vill ha en stor sub. Eller vänta, det är ju typ det man gör idag. Sub, och SD.

6816CE1F-2AE7-43ED-BB90-578C5537EBBA.jpeg
Tur man fånga den ”första” sexsiffriga suben Innan denna lansering idag

Tror inte det, rolex-investerare och fanboys söker ständigt efter anledningar till varför deras klockor bör gå upp i värde. Oavsett om de är bra eller inte.
Ja det är ju helt klart att handlare och ägare kommer fortsätta hypa upp dessa och fortsätta pumpa ut dessa grafer på "värdeökningar" hela tiden:D
(nu syftar jag inte bara på Kermit)

Grym!
Lite synd dock att man tagit bort tavlan med 3-6-9 markeringar de hade tidigare, men denna är inte dålig den heller. Nytt urverk och easy-link för 3k mer än tidigare är helt okej.

Mitt favoritsläpp och min favoritrolex som säljs idag.
Känner lite dubbelt där med 3-6-9. Även jag gillade den tavlan, men var nästan fräschare utan siffrorna faktiskt. Och framförallt utan konstiga ljus blåa prickar vid index som var i tidigare OP.

Känner lite dubbelt där med 3-6-9. Även jag gillade den tavlan, men var nästan fräschare utan siffrorna faktiskt. Och framförallt utan konstiga ljus blåa prickar vid index som var i tidigare OP.
Förstår, den nya är helt klart mer "clean", vilket kanske passar OP-serien bättre. Så det är en nog ett bra val i slutändan. Men den gamla med 3-6-9 var cool för att det blev lite som en 36mm modern Explorer 114270.

Ja det är ju helt klart att handlare och ägare kommer fortsätta hypa upp dessa och fortsätta pumpa ut dessa grafer på "värdeökningar" hela tiden:D
(nu syftar jag inte bara på Kermit)
Ja, så länge det funkar. Och det har fungerat ett bra tag nu så varför inte fortsätta? Handlarna tjänar mycket pengar, vissa till och med lever på att enbart sälja Rolex över list.

Ganska uppenbart att nya subben är gjord för den asiatiska marknaden för folk med små handleder. Den nya platta formen är gjord för att ”sitta” på plats på tunnare, platta handleder. Detta är inget för mig. Hade gärna sett en med gamla caset men med 41mm. Tur man inte är spekulant på en ny sub....

Ganska uppenbart att nya subben är gjord för den asiatiska marknaden för folk med små handleder. Den nya platta formen är gjord för att ”sitta” på plats på tunnare, platta handleder. Detta är inget för mig. Hade gärna sett en med gamla caset men med 41mm. Tur man inte är spekulant på en ny sub....
Gamla caset men 41mm? Hur är det gamla caset då?

För min del tror jag på följande:
1) Tillgången på Kermit är begränsad på ett annat sätt (eftersom den inte varit i produktion på länge)
2) Om jag står och väljer mellan gröna subbar så hade jag försökt bestämt mig för om jag vill ha något diskret eller blaffigt. Om jag vill ha något diskret så väljer jag nog Kermit. Om jag vill ha något blaffigt blir det så klart hulken. Jag gillar den nya gröna bortsett från storleken, men det känns som att den lite faller mellan stolarna mellan Kermit och hulken.
3) Mot ovanstående argument står ju att Kermit och den nya gröna har olika målgrupper. På det sättet kanske Kermit och nya släppet överhuvudtaget inte är alternativ till varandra. De tidigaste Kermit-generationerna har ju nästan hunnit bli vintage nu, och då spelar det nya släppet kanske mindre roll :)

Tillbaka
Topp