Det ska vara stort, brötigt och synas!Gjort den bulkigare överlag hade jag gillat, en slimmad sub känns spontant helt fel.
En mm till på gamla caset tror jag hade varit perfekt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det ska vara stort, brötigt och synas!Gjort den bulkigare överlag hade jag gillat, en slimmad sub känns spontant helt fel.
En mm till på gamla caset tror jag hade varit perfekt.
Kanske bara är jag men min känsla är att Kermit varit hypad (mer än övrig stålsub) just pga den varit tillverkad i en begränsad upplaga.För min del tror jag på följande:
1) Tillgången på Kermit är begränsad på ett annat sätt (eftersom den inte varit i produktion på länge)
2) Om jag står och väljer mellan gröna subbar så hade jag försökt bestämt mig för om jag vill ha något diskret eller blaffigt. Om jag vill ha något diskret så väljer jag nog Kermit. Om jag vill ha något blaffigt blir det så klart hulken. Jag gillar den nya gröna bortsett från storleken, men det känns som att den lite faller mellan stolarna mellan Kermit och hulken.
3) Mot ovanstående argument står ju att Kermit och den nya gröna har olika målgrupper. På det sättet kanske Kermit och nya släppet överhuvudtaget inte är alternativ till varandra. De tidigaste Kermit-generationerna har ju nästan hunnit bli vintage nu, och då spelar det nya släppet kanske mindre roll
Indeed bra känsla, färglatt, brett utbud samt samarbetena med Youtube kanalerna säger en del.Någon mer än jag som fick känslan med Rolex nya släpp av att “nu har vi skapat hype på marknaden senaste 5 åren tillräckligt, så nu tar vi fram en massa färger och storlekar och bara pumpar ut klockor för allt kommer sälja”
Just precis samma känsla som jag fick!Jag är nog inte i närheten så insatt som många av er, men jag känner mig besviken. Känns som mitt gamla Rolex är på väg att bli som "alla andra" och går samma väg vad gäller färg och formval. Hur tror ni att detta kommer påverka vintage marknaden? Kommer de mindre/äldre modellerna bli mer eftertraktade och kan det rentav vara så att varumärket Rolex (som ju står för stor del av andrahands värdet) börjar tappa lite av sin magi?
Indeed bra känsla, färglatt, brett utbud samt samarbetena med Youtube kanalerna säger en del.
Tror tom att man kommer sakta men säkert inleda sammarbeten med profiler som inte har med tennis, yachter , skumpa flärd osv att göra.
De måste börja anpassa sig till framtiden, dvs instagram generationen , som knappast strävar efter en guldklocka på arbetsplatsen och som fullständigt skiter i en möglig GMT från 60 talet.
Nya tider att vänta fellows!
Nya suben är väldigt långt ifrån att vara slimmad. Sedan har jag svårt att se man gjort den nya klart större suben för mindre handleder...
Jag tror många med smala handleder kommer att uppleva denna som för lång, dvs mellan luggarna.Den kommer sitta bättre på plattare smalare handleder. Inte rulla runt. Kolla denna video där han säger att den "bär mindre" än gamla:
Om en youtubekanal fått tillgång till klockan innan release, så kan du ge dig fan på att dom inte delar sina egna åsikterDen kommer sitta bättre på plattare smalare handleder. Inte rulla runt. Kolla denna video där han säger att den "bär mindre" än gamla:
Nej, det sitter ju en kille från Rolex med pistol på andra sidan kameran. Med benen i kors och och en cigg som i en Bondfilm.Om en youtubekanal fått tillgång till klockan innan release, så kan du ge dig fan på att dom inte delar sina egna åsikter
Personligen tror jag att det eventuella ”frisläppet” kommer sänka beg priserna till sk normal läge, det vi hade på TTT tiden. Hypen ”out of stock” eran dör.Intressant tanke och välkommet scenario. Frågan är om IG-generationen har samma vilja att betala för Rolex som dagens köpare har?
Personligen tror jag att det eventuella ”frisläppet” kommer sänka priserna till sk normal läge, det vi hade på TTT tiden. Hypen ”out of stock” eran dör.
Det kommer kanske ta ett par år samtidigt som Rolex fortf innehar ”status” imagen, vilket attraherar de flesta Non-wis. Och är tillgängligheten bättre drar sig nog inte massan för fortsätta köpa Rolex trots priserna. Ren spekulation som sagt, kan själv tänka mig en ny Kermit
Ser jag inte vara en möjlighet faktiskt. Problemet för mindre handleder är bandhornspets till bandhornspets. Där har jag aldrig sett att en 40 mm sub ser för liten ut på någon handled.Den kommer sitta bättre på plattare smalare handleder. Inte rulla runt. Kolla denna video där han säger att den "bär mindre" än gamla:
Men du behöver väl aldrig stå i kö?Ja jag kan också tänka mig en ny Rolex igen. Men så länge man inte kan spara ihop pengarna och sen knalla in till en AD och handla, ja då blir det svårt. Nu ska man stå redo med 100k i 2-3 år ifall man får samtalet från AD. Hur kul är det?
Exakt!Ser jag inte vara en möjlighet faktiskt. Problemet för mindre handleder är bandhornspets till bandhornspets. Där har jag aldrig sett att en 40 mm sub ser för liten ut på någon handled.
Men du behöver väl aldrig stå i kö?
50mm+ lug2lug är svårt att trolla bort på en mindre hanledDen kommer sitta bättre på plattare smalare handleder. Inte rulla runt. Kolla denna video där han säger att den "bär mindre" än gamla:
Pratar inte om hur stor den ser ut, det är hur den kommer sitta still på en platt mindre handled. Kommer upplevas mindre för dessa. Personligen är jag inte ett fan av slimma boetter.Ser jag inte vara en möjlighet faktiskt. Problemet för mindre handleder är bandhornspets till bandhornspets. Där har jag aldrig sett att en 40 mm sub ser för liten ut på någon handled.
Tur vi pratar om stora, tjocka och klumpiga dykarur då.PrTar inte om hur stor den ser ut, det är hur den kommer sitta stil på en platt mindre handled. Kommer upplevas mindre för dessa. Personligen är jag inte ett fan av slimma boetter.
Som jag skrev, den kommer upplevas ”sitta” bättre pga sin platta profil.50mm+ lug2lug är svårt att trolla bort på en mindre hanled
Hade varit än bättre om de hade kvar minutindexarna i ytterkant ist för fyrkanterna!Enda släppet som ryckte i baguetten