• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

För min del tror jag på följande:
1) Tillgången på Kermit är begränsad på ett annat sätt (eftersom den inte varit i produktion på länge)
2) Om jag står och väljer mellan gröna subbar så hade jag försökt bestämt mig för om jag vill ha något diskret eller blaffigt. Om jag vill ha något diskret så väljer jag nog Kermit. Om jag vill ha något blaffigt blir det så klart hulken. Jag gillar den nya gröna bortsett från storleken, men det känns som att den lite faller mellan stolarna mellan Kermit och hulken.
3) Mot ovanstående argument står ju att Kermit och den nya gröna har olika målgrupper. På det sättet kanske Kermit och nya släppet överhuvudtaget inte är alternativ till varandra. De tidigaste Kermit-generationerna har ju nästan hunnit bli vintage nu, och då spelar det nya släppet kanske mindre roll :)
Kanske bara är jag men min känsla är att Kermit varit hypad (mer än övrig stålsub) just pga den varit tillverkad i en begränsad upplaga.
Om nu den aspekten försvinner ser jag inte varför den ska bli ännu mer hypad än vad den redan är nu?

Jag personligen tycker dock den gamla Kermit är en av de bästa moderna sport Rolex med blandningen av 5-siffrig boett, maxi tavla och kul lagom färgklick. Men det brukar sällan vara det jag själv gillar som den stora massan gillar och därför skapar stor efterfrågan på.

Jag är nog inte i närheten så insatt som många av er, men jag känner mig besviken. Känns som mitt gamla Rolex är på väg att bli som "alla andra" och går samma väg vad gäller färg och formval. Hur tror ni att detta kommer påverka vintage marknaden? Kommer de mindre/äldre modellerna bli mer eftertraktade och kan det rentav vara så att varumärket Rolex (som ju står för stor del av andrahands värdet) börjar tappa lite av sin magi?

Någon mer än jag som fick känslan med Rolex nya släpp av att “nu har vi skapat hype på marknaden senaste 5 åren tillräckligt, så nu tar vi fram en massa färger och storlekar och bara pumpar ut klockor för allt kommer sälja”
Indeed bra känsla, färglatt, brett utbud samt samarbetena med Youtube kanalerna säger en del.

Tror tom att man kommer sakta men säkert inleda sammarbeten med profiler som inte har med tennis, yachter , skumpa flärd osv att göra.

De måste börja anpassa sig till framtiden, dvs instagram generationen , som knappast strävar efter en guldklocka på arbetsplatsen och som fullständigt skiter i en möglig GMT från 60 talet.
Nya tider att vänta fellows!

Jag är nog inte i närheten så insatt som många av er, men jag känner mig besviken. Känns som mitt gamla Rolex är på väg att bli som "alla andra" och går samma väg vad gäller färg och formval. Hur tror ni att detta kommer påverka vintage marknaden? Kommer de mindre/äldre modellerna bli mer eftertraktade och kan det rentav vara så att varumärket Rolex (som ju står för stor del av andrahands värdet) börjar tappa lite av sin magi?
Just precis samma känsla som jag fick!

Första sidan på blocket om man söker på Rolex idag:

Screenshot_20200901_103231_se.appcorn.Blocket.jpg

:D

Indeed bra känsla, färglatt, brett utbud samt samarbetena med Youtube kanalerna säger en del.

Tror tom att man kommer sakta men säkert inleda sammarbeten med profiler som inte har med tennis, yachter , skumpa flärd osv att göra.

De måste börja anpassa sig till framtiden, dvs instagram generationen , som knappast strävar efter en guldklocka på arbetsplatsen och som fullständigt skiter i en möglig GMT från 60 talet.
Nya tider att vänta fellows!

Intressant tanke och välkommet scenario. Frågan är om IG-generationen har samma vilja att betala för Rolex som dagens köpare har?

Intressant tanke och välkommet scenario. Frågan är om IG-generationen har samma vilja att betala för Rolex som dagens köpare har?
Personligen tror jag att det eventuella ”frisläppet” kommer sänka beg priserna till sk normal läge, det vi hade på TTT tiden. Hypen ”out of stock” eran dör.
Det kommer kanske ta ett par år samtidigt som Rolex fortf innehar ”status” imagen, vilket attraherar de flesta Non-wis.

Och är tillgängligheten bättre drar sig nog inte massan för fortsätta köpa Rolex trots priserna.

Ren spekulation som sagt, kan själv tänka mig en ny Kermit :)

Personligen tror jag att det eventuella ”frisläppet” kommer sänka priserna till sk normal läge, det vi hade på TTT tiden. Hypen ”out of stock” eran dör.
Det kommer kanske ta ett par år samtidigt som Rolex fortf innehar ”status” imagen, vilket attraherar de flesta Non-wis. Och är tillgängligheten bättre drar sig nog inte massan för fortsätta köpa Rolex trots priserna. Ren spekulation som sagt, kan själv tänka mig en ny Kermit :)

Ja jag kan också tänka mig en ny Rolex igen. Men så länge man inte kan spara ihop pengarna och sen knalla in till en AD och handla, ja då blir det svårt. Nu ska man stå redo med 100k i 2-3 år ifall man får samtalet från AD. Hur kul är det?

Ja jag kan också tänka mig en ny Rolex igen. Men så länge man inte kan spara ihop pengarna och sen knalla in till en AD och handla, ja då blir det svårt. Nu ska man stå redo med 100k i 2-3 år ifall man får samtalet från AD. Hur kul är det?
Men du behöver väl aldrig stå i kö?

Ska bli intressant att se hur många de prånglar ut nu! Ny fabrik (med förmodad större kapacitet) och ett världsläge som knappast ökar försäljningen. Kan vi se att den värsta hypen är över?
Personligen gillar jag nya modellen. Kom aldrig överens med ”gamla” (tyckte den såg liten ut på armen men upplevde den klumpig på samma gång). Den nya ser betydligt mer smakfull ut enligt mina ögon...

Ser jag inte vara en möjlighet faktiskt. Problemet för mindre handleder är bandhornspets till bandhornspets. Där har jag aldrig sett att en 40 mm sub ser för liten ut på någon handled.
Pratar inte om hur stor den ser ut, det är hur den kommer sitta still på en platt mindre handled. Kommer upplevas mindre för dessa. Personligen är jag inte ett fan av slimma boetter.

Senast ändrad:
No gusta... subbens breda länk är inte proportionerlig mot boetten. Detta har de lyckats bra med i 50 år fram tills nu. Nu är det ju rena Tudor black-bay fasoner :p

Tillbaka
Topp