• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Rolex släpper fina klockor i år imo. Nya kermit är sjukt snygg! 21mm mellan luggs hmm vet inte vad jag tycker om det i nuläget.
Nya OP i roliga färger är alltid kul men tror att 41mm kommer o kännas för stor och tom.
Jag tror att största nyheten är 39mm is gone speciellt svarta & vita tavla... dessa kom 2018 och är borta 2020.... Vit sport rolex som fans i 2år och inte många blev sålda.... hmmm...

OP39.JPG

En Sub är ganska tunn, tänk en 44mm sub med samma tjocklek som idag, skulle inte det se konstigt ut?

Eller så erbjuder man två storlekar. 39, 40mm för den som vill ha den klassiska storleken. Och typ 42-43 för den som vill ha en stor sub. Eller vänta, det är ju typ det man gör idag. Sub, och SD.
Det är nog därför de håller nere storleken på subben, för att inte kannibalisera på SD och DSSD.
Gillar Sky-Dwellerns 42 mm och skulle gärna se en sub eller SD i den storleken.

Tråkigt att se Rolex börjar spåra iväg i storlek och gå ifrån det enkla till för mycket färg. Vad hände med stil och finess.
Det var bättre förr!

Rolex har nog haft för avsikt få bättre balans i proportionerna när man ökat storleken.

Boetten, länkar etc på moderna klockorna är mer grovhuggna. Finns väl bara en väg att gå där och det är att öka dimensionerna.

När t ex Tudor släppte Black Bay modellen tyckte jag den såg fin ut på bild och om man bara höll den i handen. På armen var den för stor. Senare släppte man B58 och det är vad man borde ha släppt från början.

Nu har man inte sett de nya modellerna i verkligheten. De är säkert estetiskt tilltalande, men risken finns kanske att man upplever dem som stora beroende på var man kommer från. Om man ökat till 41 mm har man säkert fått öka dimensionerna här och där för att få rätt proportioner. T ex 21 mm länk om det stämmer. Har man ökat tjockleken på den också kanske?

Det blir mer intressant att se vad vanliga konsumenter säger. Inte diverse influensers på nätet i deras youtube kanaler eller var de nu håller till. De är knappast neutrala.

Alltid kul att läsa kommentarer här (och på andra forum). Åsikter kring storlek och färger spridda åt alla möjliga håll. "Fel av Rolex!" "Dåligt drag av dem!" osv.

Kom ihåg att det är världens mest kända varumärke vi pratar om. Gör de nånting så känner jag mig helt säker i att de tänkt till det både en och annan gång. Sen att den kanske 0,05% av klockentusiaster som köper Rolex som hänger på forum som detta tycker illa om vissa släpp spelar absolut ingen roll då stora massan (folk med pengar/statussökeri) fortsätter att köpa oavsett storleks- och färgval.

Jag tror att det bara är bra att man infört lite fler val. Förhoppningsvis minskar trycket på de historiskt mest populära modellerna så man faktiskt kan gå in och köpa en Sub när man så känner för det utan att behöva slicka AD-röv i flera år trots att man har sina surt förvärvade pengar redo att spenderas.

Inte direkt "standardsortimentet" från Rolex man ser varje dag på stan du refererar till. Nu öser man ut produkter för 40-60K i massa olika färger.
En DD i Guld är något annat för mig.
Återstår att se om dom säljer så bra, tror dom är för färgglada. Den gröna kommer säkert bli en storsäljare, annars brukar väl folk vilja ha sunburst i mer diskreta färger?

Det blir 100 års kö på nya med beg priser på 150k (som vanligt med Rolex eftersom för många är followers och köper allt som alla andra köper). Tillslut inser man att gamla Kermit är typ 1000gge snyggare och snart 1000ggr mer rare. Gamla Kermit ska i min värld kosta mer än den nya. Kanske inre i början när folk är hysteriska men sedan tror jag det :)

Tycker den nya subben ser trevlig ut med trevliga proportioner. Speciellt en sluttande länk 21-16 är mycket trevligt, som på Explorer 2. Sen är det glädjande att slippa fyrkantsstilen.

41mm är inte farligt. Undrar vad exakta lug2lug är.
Beror på vad man jämför med. Enligt uppgift blev den 2,5 mm längre, 50,54mm.

Tillbaka
Topp