• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Läste någonstans att nya OP har easy-link? men hittar inget om det, antar att det är BS?
FB897012-A792-46FD-842C-9E262E7E59FA.jpeg

Vet inte riktigt hur man ska se på det. Klockorna har aldrig varit större än de är idag? Allt mode får en motpol. Men visst är nördarna de mest medvetna rent generellt och de mindre uren får mer uppmärksamhet idag än de fått förr. Rolex har legat rätt stilla i storlek och har faktiskt funderat en del på när och om de skulle ändra storlekarna. Har en känsla av att de flesta köper klocka efter mode vad som står på pappret ist för hur man personligen tycker de känns och ser ut på sin handled.

Om den går upp eller ner i värde verkar också vara en viktigare faktor än att man gillar klockan.

Det enda måttet jag såg var att den blivit 2,5 mm längre, det märker man.
Hårfint.....men nån mm här och där märks säkert av en insatt person om det ändras på fler ledder.....dvs runt 1% av köparna. .....fast det var ju inte det jag tänkte närmast på......folk är ju mer anala när det kommer till sida/sida måttet....

Screenshot_20200901_193012_com.instagram.android~2.jpg

Vet inte om det är något som fått generellt fäste, men såg precis att David på ablogtowatch hänvisar den nya kermit en med smeknamnet "cermit". Något ni sett cirkulera på fler ställen?

Hårfint.....men nån mm här och där märks säkert av en insatt person om det ändras på fler ledder.....dvs runt 1% av köparna. .....fast det var ju inte det jag tänkte närmast på......folk är ju mer anala när det kommer till sida/sida måttet....
2.5mm är ju ruskigt mycket på den klockan. Då är den ju över 50mm. Breitling 46mm style.

Tillbaka
Topp