• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

håller med!

C42C0517-6C43-4DC5-9F54-6F10283AB6AE.jpeg

Jag var 100% på grön men jag tror nog turkos vinner.

https://klocksnack.se/threads/oyster-perpetual-tråden.83932/page-42#post-3506598

Någon som hann se Rolex missar på hemsidan innan dom rättade till det? Haha. Någon ligger nog risigt till på PR avdelningen (inte läge att löneförhandla).
CDDF030D-D2CC-4326-846C-C447E4ACC149.jpeg

Ingen guldkrona först vid släppet.
81118780-2964-46F1-8AD0-CA35B62C47D9.jpeg

Vips så hade klockan guldkrona.
48ACFB88-F5A1-4594-B552-33B87DC7FF09.jpeg

Tyvärr fick jag ingen screenshoot på detta (Någon annan kanske har?) men till en början så stod det att modellen hade twinlock waterproofness system. Men sedan Vips så hade den Triplock ;).

Senast ändrad:
För mig var det ett riktigt bra släpp, velat köpa en OP36 men blivit missnöjd varje gång jag provat den på grund av att caset är för klossigt. Nu med smalare luggar, blev den lite mer åt 114270-hållet, perfekt med andra ord. Sen att den kom i rosa, letat en bra rosa hos Rolex länge och där kom den. Ska kila in hos AD och fråga, borde inte vara omöjligt :D

Satt just och hörde en diskussion på ett café gällande Rolex släppet. Det är spekulationsköpare ut i fingerspetsarna allihopa. De köper det som är trendigast. Ofta en ny klocka på armen. Förutsägbara val som taget från ett GQ magasin. Mer troligt någon instagram influenser idag som de ser upp till. Ingen av dem bryr sig om storleken på nya Rolex. Det enda som var intressant med att de ökat storleken var att de därmed räknade med att deras fem och sex referens modeller innan uppdateringen ökar i värde.

Var inne och pratade med en AD förra veckan. Han var tydligt besviken och uppgiven på hur det utvecklats och att huvuddelen av all kunder bara köper p.g.a. spekulation, inte p.g.a. att de gillar klockan/modellen. Samtidigt är de dessa återkommande kunder som drivit upp försäljningen till vad den är och gett ADs fantastiska försäljningssiffror så de kan/vill ändå inte tacka nej. Money talks men han hade nog mycket hellre krängt iväg de heta modellerna till de som verkligen intresserar sig för klockorna.

Var inne och pratade med en AD förra veckan. Han var tydligt besviken och uppgiven på hur det utvecklats och att huvuddelen av all kunder bara köper p.g.a. spekulation, inte p.g.a. att de gillar klockan/modellen. Samtidigt är de dessa återkommande kunder som drivit upp försäljningen till vad den är och gett ADs fantastiska försäljningssiffror så de kan/vill ändå inte tacka nej. Money talks men han hade nog mycket hellre krängt iväg de heta modellerna till de som verkligen intresserar sig för klockorna.
De säljer det mesta i paket till dealers. Försäljningsmål är det enda som gäller. Och då är det vansinne att sälja enstaka klockor till vanliga konsumenter.

De säljer det mesta i paket till dealers. Försäljningsmål är det enda som gäller. Och då är det vansinne att sälja enstaka klockor till vanliga konsumenter.
Så är det ju. Jag uppfattade att han var frustrerad på "mannen på gatan" som glatt betalar över list för att "man ska ha" en viss modell, inte för att man gillar den och att "det är en investering". I grunden det som driver hela marknaden.

• Like
Reactions: Per
Så är det ju. Jag uppfattade att han var frustrerad på "mannen på gatan" som glatt betalar över list för att "man ska ha" en viss modell, inte för att man gillar den och att "det är en investering". I grunden det som driver hela marknaden.
Ja. Så länge folk alltid vill betala över list så kommer marknaden att vara skev. Då får väldigt få entusiaster tilldelning av AD.

Återförsäljarna kan ju dock se till att klockorna går ut genom butiksdörren istället för att de ska gå direkt ut på gråmarknaden. Om det nu känns tråkigt för dem att det är som det är. Men som alltid annars; money talks...

50.4mm nya och 48mm gamla har skrivits tidigare i tråden
Skillnaden mellan befintliga, lr förra rättare, och den senaste är alltså på tiondels millimetern när samma skillnad som mellan Tudors Black Bay 58 och Black bay 41 ex. 79230n. Det är en stor skillnad som är avgörande för många. Den skillnaden är bidragande till den stora efterfrågan på fifty-eighten.
Har svårt att förstå tanken bakom storleksökningen om man riktar sig till de som vill ha stora klockor men endast ger 1 mm i bredd men å andra sidan av allt att döma kommer bäras större då l2l-måttet är ganska avgörande och skrämmer bort de som inte vill ha större klockor. Rimligare öka bredden mer och hålla längden under 50mm om den prompt måste vara större..

Senast ändrad:
Kul med lite större klockor. Gillar verkligen OP 41 i turkos och gul. Inget jag ställer mig i kö för till ordinarie pris, men dyker dem upp till en vettig peng så skulle jag nog överväga det. Har svårt att se att dem skulle bli samma hype och kundtryck kring dessa som till Sub/Gmt/Daytona.

Hahaha jag dör! Brukar kolla in Rolexforums rätt regelbundet. Finns alltid nåt intressant att läsa om man sorterar bland dyngan, skrytmånsarna och allmänt nervösa funderingar. Denna tråd hittade jag idag,

"How do you thank your AD?" :wideyed:

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=760997

Hur gör ni?
Hahaha vilka jävla rövslickare. Bjudluncher, fina viner och tackkort mm. Allt för att få spendera x antal tusen i deras butiker. Det tragiska är väl att det förmodligen funkar.

Senast jag köpte nytt hos AD tackade jag för bra service.

Tillbaka
Topp