50.4mm nya och 48mm gamla har skrivits tidigare i trådeninte lug2lug men den specas ju som 41mm, förra subben 40. Så den är ju större.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
50.4mm nya och 48mm gamla har skrivits tidigare i trådeninte lug2lug men den specas ju som 41mm, förra subben 40. Så den är ju större.
Shit. Nu blir väl 5siffriga ännu dyrare.50.4mm nya och 48mm gamla har skrivits tidigare i tråden
Att man inte gillar att klockor blir större har nog väldigt lite med att vara cool utan bara vad man själv tycker. Mina handleder är TUNNA och min 16610 är på gränsen och 116610 blir för stor. Så varför jag ogillar storleksändringen är för att den blir för stor men det gäller mig personligen.Många "forumnördar" är livrädda för 40 mm eller större och det har blivit lite av en trend. Bara kolla i den här tråden. Ju mer man dissar den ofantliga ökningen av Subbens diameter ju häftigare är man.
Men vad vet jag, de kanske har tunna handleder...
Bredare är väl ändå större?Det är bredare
Min Seamaster sitter också som en smäckMin seamaster är 41mm och sitter som en smäck. Den är dock känd för att bäras liten (speciellt på gummi) då den har väldigt sleek bandhorn.
Jag kan säga från erfarenhet att jag märker av 2.5mm l2l väldigt väl på mina tunna handleder, speciellt mellan 48 och 50.4!Hårfint.....men nån mm här och där märks säkert av en insatt person om det ändras på fler ledder.....dvs runt 1% av köparna. .....fast det var ju inte det jag tänkte närmast på......folk är ju mer anala när det kommer till sida/sida måttet....
Står om du klickar på specifications.Läste någonstans att nya OP har easy-link? men hittar inget om det, antar att det är BS?
Kollade precis prisbilden på ch24... fyfan vad den har gått upp de senaste 3-4 månaderna.Vad händer med priserna på hulk, smurf och 116610 tror vi?
Kollade precis prisbilden på ch24... fyfan vad den har gått upp de senaste 3-4 månaderna.
Edit: syftar på hulken
Har för mig att man kan få fram en graf på värdeutveckling.Finns det historiska priser etc på C24 eller minns du bara sedan tidigare?
Sammanställning av annonspriser, ja.Finns det historiska priser etc på C24 eller minns du bara sedan tidigare?
Ja......man kan ju nagelfara i absurdum.....haka upp sig på siffror.....lyssna på trendtjomar.....eller köper man en klocka som man tycker tilltalar en och så sätter man den på armen oavsett om den råkar vara 34 eller 45 mm.....efter 3 dagar så känns en 36 rätt fine på armen.......men även en Hublot BB......lovar....Jag kan säga från erfarenhet att jag märker av 2.5mm l2l väldigt väl på mina tunna handleder, speciellt mellan 48 och 50.4!
Tips: kolla Rolex.com och kolla främst vid kl.3 på respektive urtavla så hittar du kanske något som snabbt särskiljer dem.En annan som fångade mitt intresse var OP 41:an, alltid varit för små för mig förr. Vad är den största skillnaden mellan OP och DJ? (Dum fråga kanske, men tycker att de är rätt lika, men det är ju sub och SD med iofs...)
I oktober ska det tydligen komma dummy-subbar som man kan testa i butik. Gissar att den första batchen kommer då också?
Och med det sagt hittar ni mig framöver som vanligt i Speedmaster-trådenImo Rolex roligaste släpp idag
Haha seiko 5 är väl lite att ta iVäldigt synd att de tog bort gröna tavlan på Hulk-uppföljaren. Gillar inte svart tavla på den blå heller, känns som Seiko 5...
Finns det inga regler mot att annonsera ut varor man inte har eller har någon aning om man kan få tag på där? Oseriöst som fan oavsett...
Vad kostar den hos er?
Sjukt snygg!!håller med!
De lär ju knappast svara här tyvärr, det hade dock varit intressant att veta vad de har för påslag.Vad kostar den hos er?
För all del bara att skicka dem ett mail via C24.De lär ju knappast svara här tyvärr, det hade dock varit intressant att veta vad de har för påslag.