• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Om jag hade fått gissa så tror jag att hulk kommer att toppa på runt 200-220k rätt snart för att sedan avta. Viktigt att komma ihåg att många som velat ha hulk har redan köpt innan första september eftersom att de visste att det är en stor chans att den blir discontinued. Samtidigt så har folk som vill ha sålt sina hulk väntat på denna dagen så att den blir discontinued så de kan få ett bättre pris.

I princip kommer det finnas mycket fler säljare än köpare på den prisnivån, hulken är svår att få tag på, men en klocka som har funnits i 10 år känns inte så sällsynt

Den gubben gick visst inte. Vilken suris.
Skärmavbild 2020-09-02 kl. 20.20.45.png

Han är svår den här killen :(
svar.PNG

Om jag hade fått gissa så tror jag att hulk kommer att toppa på runt 200-220k rätt snart för att sedan avta. Viktigt att komma ihåg att många som velat ha hulk har redan köpt innan första september eftersom att de visste att det är en stor chans att den blir discontinued. Samtidigt så har folk som vill ha sålt sina hulk väntat på denna dagen så att den blir discontinued så de kan få ett bättre pris.

I princip kommer det finnas mycket fler säljare än köpare på den prisnivån, hulken är svår att få tag på, men en klocka som har funnits i 10 år känns inte så sällsynt
Om det kommer finnas mycket fler säljare än köpare så kan den väl inte toppa 200-220'? Samtidigt som det inte är en jätteovanlig modell. För min del kvittar det för jag ska varken sälja eller köpa en Hulk men tycker att det är en intressant utveckling. Många kommer säkert försöka få 200+ men tveksamt att de får det. Men vem vet!

Ni har för lite inlägg boys, även jag. Vid 10000 inlägg så har jag hört ett rykte att man kommer in på en hemlig köp&sälj här på KS där det bara säljs nya Rolex till listpriser. Så ni får anstränga er lite mer med fler inlägg för att se om ryktet stämmer. :p

Ni har för lite inlägg boys, även jag. Vid 10000 inlägg så har jag hört ett rykte att man kommer in på en hemlig köp&sälj här på KS där det bara säljs nya Rolex till listpriser. Så ni får anstränga er lite mer med fler inlägg för att se om ryktet stämmer. :p
Finns det Brajtling där också eller är det bara Rolex?

Frågade åter igen om prisbilden, att det var väldigt högt och inte matchade de tidigare marknadspriserna.
Fick då detta svar, är ändå förvånad och oerhört tacksam att jag slipper att köpa just denna för 200k, jag kan ju köpa en billigare av någon annan!
Skärmavbild 2020-09-02 kl. 22.35.11.png

Nope!
Stämmer inte...
Tror att man måste ha minst fyra st sexsiffriga Rollar för att platsa i den ligan! :D :greedy:

Är det någon som vet ca hur många Hulk som tillverkats, kanske inte finns någon statistik på det? De lär väl som sagt inte vara jätteovanliga efter dessa år. Jag vet flera som har en.
Garanterat riktigt, riktigt jävla många exemplar har blivit tillverkade. Producerats i ett gäng år. Exakta siffror går ju aldrig få fram, men det är ju långt ifrån en ovanlig klocka iaf. Gräsligt ful tavla.

Hur fan är det möjligt!?

för bara några veckor sedan stod jag och klämde på en sådan op (dock vit)) på Bergströms i Malmö. De fanns i butik och såldes till list och nu ska de krängas för 80 tusen av gråhandlare.......
Vad man begär och vad man faktiskt får i slutändan är ju två helt olika saker. :)

Inte bara smalare, nygammal riktigt vacker form!
Bara hål i luggarna så är den hemma! :)
Håller med, den var bra innan. Nu är den mycket bra! :)
Måste medge att jag saknar tavlorna med 3-6-9-index men nu fick vi ju massa nya roliga färger att titta på så det gör inget! ;)
Bättre än tidigare men skulle gärna sett att dom skippade den runda glasringen och återgick till den gamla platta när modellen ändå uppdaterades. Samma sak borde även gjorts på 126200 när den kom.

Byte av tavla på en Datejust.
Går det att få gjort över en dag/natt, om man typ föranmäler vilken dag man kommer in?
Eller är det nånting de måste skicka iväg klockan för att få ordnat? :)

Tillbaka
Topp