• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En fråga kring Rolex och tavelbyten.

Finns det ett logiskt system eller måste jag ringa och fråga AD för varje enskilt fall?
Grunden som jag förstått är; samma ref så är det OK. Men det stämmer ju inte heller, verkar snarare som, är det är en på andrahandsmarknaden ”het” tavla.
Ex. 116508 grön. Så går det inte heller att byta inom samma ref.

Hej hej, någon som vet referens på denna?

20200913_112206.jpg

Vad sa de gällande kö m.m?

Jag frågade aldrig om det finns en kö. De nämnde att det finns gott om folk som har velat se klockorna och lämnat sina kontaktuppgifter.

Min magkänsla - som oftast är fel - enbart baserad på gårdagens besök är att Rolex kommer faktiskt leverera klockor. Den känslan fick jag inte när jag ville köpa en 126710BLRO hos samma AD för några år sedan.

///E

Jag frågade aldrig om det finns en kö. De nämnde att det finns gott om folk som har velat se klockorna och lämnat sina kontaktuppgifter.

Min magkänsla - som oftast är fel - enbart baserad på gårdagens besök är att Rolex kommer faktiskt leverera klockor. Den känslan fick jag inte när jag ville köpa en 126710BLRO hos samma AD för några år sedan.

///E
Stort tack för ditt svar!

Okej, skumt, det kanske skiljer sig. Jag har fått infon att de skickades till AD direkt efter släpp och har själv sett dem.
Möjligt att dom fått några som gått till VIP, eller att de gömmer sej ett eller annat ur bakom disken. Ingen färgglad OP heller.
Där emot skulle dom få in ett ”visningsex” snart. ..eller så va de bara snack.. vad vet jag. :)

@David71
@Invo
@Barricello

Klockorna satt väldigt bra och storleken var spot on även för min taniga handled. De hade en skön tyngd utan att kännas (för) tunga. Den gröna färgen var 'mindre' grön än på bilderna t.ex. på rolex.com. Personligen gillar jag den men upplevelsen av färg är naturligtvis subjektivt. Låset kändes gediget och en aning stort. Hade gärna sett rehauten utan ett serienummer.

Både 126610LV och 124060 väckte starkt habegär. Förmodligen mest på grund av att jag gillar tanken att kunna köpa en ny klocka hos en AD.

///E
Du menar "pga att man kan tjäna pengar på dem om man får köpa en av AD"? ;)

Man kan ju undra hur alla nya Rolex hamnar hos de sk gråhandlarna känns lite som big business kan väl knappast vara tillfälligheter

Det vore ju fantastiskt om Rolex möter efterfrågan på Submariner. Kan tänka mig att de hållit tillbaka lite extra i väntan på lanseringen av den nya modellen.

Det vore ju fantastiskt om Rolex möter efterfrågan på Submariner. Kan tänka mig att de hållit tillbaka lite extra i väntan på lanseringen av den nya modellen.

Att de gick till 41mm kan vara en indikation på att de avser att både öka efterfrågan och produktionen. Behöver inte innebära att balansen mellan efterfrågan och utbud ändras.

Att de gick till 41mm kan vara en indikation på att de avser att både öka efterfrågan och produktionen. Behöver inte innebära att balansen mellan efterfrågan och utbud ändras.
Tror knappast Rolex känner att de behöver öka efterfrågan på Sub mer än vad den är idag och produktionen tror jag inte heller kommer öka mer än idag. Du kommer fortfarande få stå i kö minst lika länge (längre första åren) hos AD för de nya modellerna som för de föregående

Tillbaka
Topp