Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken bild, och vilken skönhet till klocka!Det här är vad jag gillar mest!
Tack! Foto som tas vid solnedgången. Jag använde också vinjetteringsfiltret från Snapseed, men bara lite på gränsen.Vilken bild, och vilken skönhet till klocka!
Dålig bild men förmodligen en tavla från 6-siffrig.Hej jag försöker reda ut ifall urtavlan på denna 16030 är original eller ej. Är ingen Rolex expert därav att jag ber er om hjälp. Min vetskap säger att den inte är original och har blivit utbytt mot en nyare urtavla eftersom de romerska siffrorna över index har jag bara sett på de nyare DJ:s tex 116234 men kanske har fel. Rolex boxen är väl inte heller original? då denna typ utav box är från 2004 och framåt?
Tack så mycket för svar. Sjunker värdet något om tex urtavlan som i detta fall inte är tidsenligt enligt referensen?Dålig bild men förmodligen en tavla från 6-siffrig.
Nyare box också.
Allt förmodligen original men inte tidsenligt till referensen.
Nej. Men klockan ser riktigt risig ut av den bilden av att döma.Tack så mycket för svar. Sjunker värdet något om tex urtavlan som i detta fall inte är tidsenligt enligt referensen?
Jag håller verkligen med dig bilden är oerhört dålig. Förstår inte hur folk tänker när dom lägger såna bilder i en säljannons. Dessutom har snubben lagt ut klockan för 45k.Nej. Men klockan ser riktigt risig ut av den bilden av att döma.
Det här var bilden i en annan säljannons. jag prutade ner klockan och köpte den för 28k av en man som hade ärvt den av sin morfar och hade noll kunskap/intresse om klockor. Ref 1603Nej. Men klockan ser riktigt risig ut av den bilden av att döma.
116234 som nu stannar på min handled. Storleken var det som fick mig att tveka men det är nog en vanesak. Går man som i mitt fall från att bära 47mm Panerai och senast en DJ41 blev 36mm att kännas smått. Men fin är den!
Sitter bra!116234 som nu stannar på min handled. Storleken var det som fick mig att tveka men det är nog en vanesak. Går man som i mitt fall från att bära 47mm Panerai och senast en DJ41 blev 36mm att kännas smått. Men fin är den!
- Klassiker i mycket snyggt utförande!116234 som nu stannar på min handled. Storleken var det som fick mig att tveka men det är nog en vanesak. Går man som i mitt fall från att bära 47mm Panerai och senast en DJ41 blev 36mm att kännas smått. Men fin är den!
Helt rätt beslut!116234 som nu stannar på min handled. Storleken var det som fick mig att tveka men det är nog en vanesak. Går man som i mitt fall från att bära 47mm Panerai och senast en DJ41 blev 36mm att kännas smått. Men fin är den!
Sitter ju helt perfekt!116234 som nu stannar på min handled. Storleken var det som fick mig att tveka men det är nog en vanesak. Går man som i mitt fall från att bära 47mm Panerai och senast en DJ41 blev 36mm att kännas smått. Men fin är den!
Snyggt, vad fick du pröjsa för det?Tavelbyte genomfört på min Oyster Perpetual 36:a.
Från svart till vit, grymt nöjd!
Kudden passar inte ens lådanHar köpt en begagnad klocka åt min fru enligt bild och funderar nu på om boxen är rätt. Har läst att damklockor levereras i röd box och herrklockor i grön, stämmer det?
Tacksam för hjälp!
Nej precis, det kanske jag skulle skrivit att jag redan kände tillKudden passar inte ens lådan
Nej precis, det kanske jag skulle skrivit att jag redan kände till
Vet du om klockan borde kommit i en röd låda?
Ser spontant jäkligt fel ut men det kanske är kuddens nyans.Har köpt en begagnad klocka åt min fru enligt bild och funderar nu på om boxen är rätt. Har läst att damklockor levereras i röd box och herrklockor i grön, stämmer det?
Tacksam för hjälp!
Jo kudden är avgjort fel. Boxen tror jag är äkta men inte korrekt till klockan.Ser spontant jäkligt fel ut men det kanske är kuddens nyans.
På C24 lär man väl hitta flera fullset till referensen. Det kan ju vara en utgångspunkt.Jo kudden är avgjort fel. Boxen tror jag är äkta men inte korrekt till klockan.
Jag undrar om någon vet vilken box klockan urpsrungligen kom med?
Så tråkigt för dem som väntar och verkligen vill ha dessa på riktigt