• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Skärmavbild 2020-09-20 kl. 17.33.50.png

Suck....

https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_submariner_124060_41mm_oanvand_2020/91973518
Kul att Rolex prioriterar att leverera nyheterna till Gråhandlarna före AD. :rolleyes:

Någon som kan hjälpa med år denna boxen er såld? Skal vara från 2018, men boxen har en mycket grönare färg på interiörer enn mine andre från 2016-2020 og ble litt usikker på om modellen er korrekt eller om den er eldre?

4DC47FB5-2730-4204-906A-C6C815F7F1AF.jpeg
6BEBB9FE-7431-481C-8E85-7F6BED3EAE55.jpeg
A0BAD313-F2C4-4679-B2BD-6059E4E1DCE2.jpeg

9AE0EB26-3A55-4738-AD4F-13E098CC7BDD.jpeg

Senast ändrad:
Någon som kan hjälpa med år denna boxen er såld? Skal vara från 2018, men boxen har en mycket grönare färg på interiörer enn mine andre från 2016-2020 og ble litt usikker på om modellen er korrekt eller om den er eldre?

4DC47FB5-2730-4204-906A-C6C815F7F1AF.jpeg
6BEBB9FE-7431-481C-8E85-7F6BED3EAE55.jpeg
A0BAD313-F2C4-4679-B2BD-6059E4E1DCE2.jpeg

9AE0EB26-3A55-4738-AD4F-13E098CC7BDD.jpeg

Äldre box med fel ytterbox om den är beige.
Till denna ska ytterboxen vara ljusgrön.

Hej gott folk! Är intresserad av att bygga upp en rolex samling och har redan börjat. Mina nästa objekt är en SUB (bara för att) men framför allt är jag sugen på en oysterquartz. Finns det nån som kan komma med ett rimligt pris på en sådan? Tänk utan box och cert då det nästan aldrig verkar finnas på dessa. Är det ev nån här som har en till salu? Med vänlig hälsning, Linus

Hej gott folk! Är intresserad av att bygga upp en rolex samling och har redan börjat. Mina nästa objekt är en SUB (bara för att) men framför allt är jag sugen på en oysterquartz. Finns det nån som kan komma med ett rimligt pris på en sådan? Tänk utan box och cert då det nästan aldrig verkar finnas på dessa. Är det ev nån här som har en till salu? Med vänlig hälsning, Linus
Har inte du redan sålt fyra Subs? Och den är ju så vanlig i Stockholm...

Dags igen alltså :)

Det här var bilden i en annan säljannons. jag prutade ner klockan och köpte den för 28k av en man som hade ärvt den av sin morfar och hade noll kunskap/intresse om klockor. Ref 1603
dålig bild.jpg

Och såhär såg den ut när jag hämtade den. Service gjord 2015. och klockan har gått som en smäck och byter datum precis när den ska sedan den varit i mina ägor (Köpt Juli 2020)
119659754_347249269852348_3569830515700195316_n.jpg
Är det ett rolexglas? Jag hade bytt det omgående då det verkar vara sprucket vid kanten mellan boett och glasring.

Om man nu ska ha en samling så..
Nemen isf ska jag gå på den äldre 16610 som bärs lite mindre på min handled. Har bara haft nya supercaset som för mig blir för klumpigt. Sen har jag länge tyckt att den är på tok för vanlig och det tkr jag fortf, men finns ändå nått där som lockar och hoppas den äldre ska uppfylla det. Har trots allt haft ett par så..

Senast ändrad:
Kikar mycket på GMT master II: både Pepsi, 116710LN & Batman
Är även ute och kikar på Sky-Dwaller blue dial & Daytona 116500LN black dial..... Men vad ska man välja?

Har ni något tips? Har inte så mycket i samlingen idag Och därför skulle jag kunna komplettera med vad som!

- Väg gärna in värdeminskning/ ökning. & en schysst motivering! För/ nackdelar

Kikar mycket på GMT master II: både Pepsi, 116710LN & Batman
Är även ute och kikar på Sky-Dwaller blue dial & Daytona 116500LN black dial..... Men vad ska man välja?

Har ni något tips? Har inte så mycket i samlingen idag Och därför skulle jag kunna komplettera med vad som!

- Väg gärna in värdeminskning/ ökning. & en schysst motivering! För/ nackdelar
Ptja, den du dras mot mest?

Är nog sant det du säger, lätt att dras med i prisutveckling & brus!

Köp den klockan som DU vill ha, skit i vad andra säger och vad andra tror är rätt klocka att köpa. Tror tyvärr att allt för många köper klockor som andra säger är bra att investera i, för statusens skull eller för att det är vad andra har för klockor.
Du själv blir mest nöjd om du köper det som du själv gillar.

Är nog sant det du säger, lätt att dras med i prisutveckling & brus!
Problemet här som jag ser det (förutom att det är otroligt tråkigt med er/de som dyker upp som gamar för att det finns pengar att tjäna) är att tåget lämnade stationen för ett bra tag sen?

Du nämner bland annat 116710, det är ju en modell som varit mindre populär än flera andra och som producerats i bra över 10 år. Sen skrotas den och värdet skjuter upp till 6-siffrigt. De andra modellerna har väl (mer eller mindre) ständigt legat över listpris?
Svårt att se någon direkt uppsida. Försök få tag i en från AD så gör du garanterat bra affär.

Problemet här som jag ser det (förutom att det är otroligt tråkigt med er/de som dyker upp som gamar för att det finns pengar att tjäna) är att tåget lämnade stationen för ett bra tag sen?

Du nämner bland annat 116710, det är ju en modell som varit mindre populär än flera andra och som producerats i bra över 10 år. Sen skrotas den och värdet skjuter upp till 6-siffrigt. De andra modellerna har väl (mer eller mindre) ständigt legat över listpris?
Svårt att se någon direkt uppsida. Försök få tag i en från AD så gör du garanterat bra affär.
Men då måste man ju ställa sig i den berömda "kön". :D

Köp den klockan som DU vill ha, skit i vad andra säger och vad andra tror är rätt klocka att köpa. Tror tyvärr att allt för många köper klockor som andra säger är bra att investera i, för statusens skull eller för att det är vad andra har för klockor.
Du själv blir mest nöjd om du köper det som du själv gillar.

Sant! Klockan jag köpte sist gick upp stadigt i värde & då gick jag bara på känsla & hjärta Är inte anledningen till varför jag köper en klocka, men man har ju inte obegränsad budget & lär tänka på andrahandsvärdet

En fråga.
Går det att se på nätet någon form av lager status på rolex klockor hos AD:s?

till exempel att jag söker vart det finns en AD som sitter på en ”hulk” klocka så får man upp alla AD:s i världen som har de inne?

eller är enda sättet att ringa butik efter butik?

En fråga.
till exempel att jag söker vart det finns en AD som sitter på en ”hulk” klocka så får man upp alla AD:s i världen som har de inne?

Ingen lagerstatus hos AD är synlig via webben såvitt jag vet. Är nog bara ringa runt...

Finns ingen sådan lagerstatus tillgänglig men just för Hulk kan jag nog ge dig svaret för alla ADs: 0 i lager som inte är tingad på ett eller annat sätt. Tyvärr är det inte en modell de bara har inne.

En fråga.

Tillbaka
Topp