Barricello
Guld
Kul att Rolex prioriterar att leverera nyheterna till Gråhandlarna före AD.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Ultimate Watches AB
Vill endast lägga in en kort notis om att jag söker efter denna klocka, återkom gärna om du har och vill sälja!Tankar om Turn-o-graph -- vad har vi på 116264?
Någon som kan hjälpa med år denna boxen er såld? Skal vara från 2018, men boxen har en mycket grönare färg på interiörer enn mine andre från 2016-2020 og ble litt usikker på om modellen er korrekt eller om den er eldre?
Verkar vara från 2013 eller tidigare. Du kan läsa mer här: http://thegreengmthand.com/about/useful-rolex-knowledge/#Rolex_box_updateNågon som kan hjälpa med år denna boxen er såld? Skal vara från 2018, men boxen har en mycket grönare färg på interiörer enn mine andre från 2016-2020 og ble litt usikker på om modellen er korrekt eller om den er eldre?
Har inte du redan sålt fyra Subs? Och den är ju så vanlig i Stockholm...Hej gott folk! Är intresserad av att bygga upp en rolex samling och har redan börjat. Mina nästa objekt är en SUB (bara för att) men framför allt är jag sugen på en oysterquartz. Finns det nån som kan komma med ett rimligt pris på en sådan? Tänk utan box och cert då det nästan aldrig verkar finnas på dessa. Är det ev nån här som har en till salu? Med vänlig hälsning, Linus
Är det ett rolexglas? Jag hade bytt det omgående då det verkar vara sprucket vid kanten mellan boett och glasring.Det här var bilden i en annan säljannons. jag prutade ner klockan och köpte den för 28k av en man som hade ärvt den av sin morfar och hade noll kunskap/intresse om klockor. Ref 1603
Och såhär såg den ut när jag hämtade den. Service gjord 2015. och klockan har gått som en smäck och byter datum precis när den ska sedan den varit i mina ägor (Köpt Juli 2020)
Har inte du redan sålt fyra Subs? Och den är ju så vanlig i Stockholm...
Dags igen alltså
Ta upp det med din lokala AD, dom är garanterat en del av problemetSå tråkigt för dem som väntar och verkligen vill ha dessa på riktigt
Ja! Ge dem en verbal omgång från oss alla!Ta upp det med din lokala AD, dom är garanterat en del av problemet
Ja! Ge dem en verbal omgång från oss alla!
Ptja, den du dras mot mest?Kikar mycket på GMT master II: både Pepsi, 116710LN & Batman
Är även ute och kikar på Sky-Dwaller blue dial & Daytona 116500LN black dial..... Men vad ska man välja?
Har ni något tips? Har inte så mycket i samlingen idag Och därför skulle jag kunna komplettera med vad som!
- Väg gärna in värdeminskning/ ökning. & en schysst motivering! För/ nackdelar
Är nog sant det du säger, lätt att dras med i prisutveckling & brus!Fixxxer har så rätt, den du gillar bäst är den du ska införskaffa . Allt annat är bara brus.
Är nog sant det du säger, lätt att dras med i prisutveckling & brus!
Problemet här som jag ser det (förutom att det är otroligt tråkigt med er/de som dyker upp som gamar för att det finns pengar att tjäna) är att tåget lämnade stationen för ett bra tag sen?Är nog sant det du säger, lätt att dras med i prisutveckling & brus!
Men då måste man ju ställa sig i den berömda "kön".Problemet här som jag ser det (förutom att det är otroligt tråkigt med er/de som dyker upp som gamar för att det finns pengar att tjäna) är att tåget lämnade stationen för ett bra tag sen?
Du nämner bland annat 116710, det är ju en modell som varit mindre populär än flera andra och som producerats i bra över 10 år. Sen skrotas den och värdet skjuter upp till 6-siffrigt. De andra modellerna har väl (mer eller mindre) ständigt legat över listpris?
Svårt att se någon direkt uppsida. Försök få tag i en från AD så gör du garanterat bra affär.
Man försöker tills man får ett finger pekar mot dörrenMen då måste man ju ställa sig i den berömda "kön".
Men då måste man ju ställa sig i den berömda "kön".
Köp den klockan som DU vill ha, skit i vad andra säger och vad andra tror är rätt klocka att köpa. Tror tyvärr att allt för många köper klockor som andra säger är bra att investera i, för statusens skull eller för att det är vad andra har för klockor.
Du själv blir mest nöjd om du köper det som du själv gillar.
Ingen lagerstatus hos AD är synlig via webben såvitt jag vet. Är nog bara ringa runt...En fråga.
Går det att se på nätet någon form av lager status på rolex klockor hos AD:s?
till exempel att jag söker vart det finns en AD som sitter på en ”hulk” klocka så får man upp alla AD:s i världen som har de inne?
eller är enda sättet att ringa butik efter butik?
En fråga.
till exempel att jag söker vart det finns en AD som sitter på en ”hulk” klocka så får man upp alla AD:s i världen som har de inne?
Rolex Cellini är annars en fin modell...En fråga.