• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är inte intresserad av några dyrare saker som direkt sjunker 50% i värde överhuvudtaget. Hade jag kunnat köpa den klockan jag vill ha till listpris och den hade sjunkit 50% på 5 år så hade jag köpt den utan att tveka. Vet inte vilka "instagramfjantarna" du refererar till är, men om jag måste slåss med dom så får det väl bli så.
Instagramfjantarna ar de du ser med diverse klockor pa Instagram/FB/Twitter och allt vad det heter.
De som inte har en aning om vad de har pa armen,bara att det ar stekhett!

Nu vet jag ju inte vilken klocka du ar intresserad av,men det finns inte sa manga modeller oavsett tillverkare man inte kan fa tag i pa ett ar.

Alltså vad tröttsamt det är med det här snacket om att klockorna är "fel prissatta"! Rolex prissätter sina produkter, om du är en återförsäljare som har förmånen att sälja ett av världens starkaste varumärken och åtar dig att sälja det till deras listpriser, vad är det som gör att du måste kortsiktigt maximera vinsterna genom att kränga lagret till gråmarknaden?

Vad gäller genuint intresse, jag var genuint intresserad av en sub tills jag insåg hur äckligt Rolex och deras AD:s behandlar sina kunder. Nu, not so much. Och att köpa hos en gråhandlare är inte helt oproblematiskt, man kan få en fake, de är sjukt välgjorda numera med cert och box, korrekta serienummer, hela kittet, ska man då först betala dubbla listpriset och sedan få den kontrollerad hos en urmakare och sedan förhoppningsvis få cashen tillbaka om man har köpt den via trusted checkout på Chrono24?

Det är too much of a hassle för mig i alla fall. Då går jag hellre till andra märken. Även om jag tycker Rolex har några oöverträffade modeller. Jag tror seriöst att de tappar kunder på sin "limitering".

Helt ratt.
Tycker man som kund att priset ar fel,servicen dalig,kunskapen om varan for liten eller vad det an ar sa kan man avsta fran kop.

Som kund har man all makt att gora vad som ligger i ens eget basta intresse.

Instagramfjantarna ar de du ser med diverse klockor pa Instagram/FB/Twitter och allt vad det heter.
De som inte har en aning om vad de har pa armen,bara att det ar stekhett!

Nu vet jag ju inte vilken klocka du ar intresserad av,men det finns inte sa manga modeller oavsett tillverkare man inte kan fa tag i pa ett ar.
Ok inget jag lagt märke till. Antar att de hänger ihop lite med vad och vilka man följer då.
Är intresserad av Daytona och GMT. Har DJ41, GMT -14 och Explorer 2, men dessa har jag fått köpa begagnat eftersom jag inte kunnat få dom i butik. Börjar bli lite tröttsamt att behöva gå den vägen.

Tycker Jubilee är helt ok 🤗
BF9AB79A-2A0E-4424-99B5-FCADD7676854.jpeg

Ok inget jag lagt märke till. Antar att de hänger ihop lite med vad och vilka man följer då.
Är intresserad av Daytona och GMT. Har DJ41, GMT -14 och Explorer 2, men dessa har jag fått köpa begagnat eftersom jag inte kunnat få dom i butik. Börjar bli lite tröttsamt att behöva gå den vägen.
Bade Daytona och GMT oavsett material finns det ju 100tals nya av tillsalu vilken dag som helst.
Sa det enda som ar svart ar att fa kopa dessa till underpris fran en AF.
Ar du villig att betala dagspris/marknadspris sa forstar jag inte vad problemet ar.

Ja, med 4cm häng där under så passar det utmärkt. Man kan ju fickparkera länstrafikens ledbuss i ”hänget”.
Stretch och jubilee känns som något naturligt.
Mmm, att du får det till 4cm häng förstår jag inte. Visst, länken sitter ju inte så att den klämmer åt min handled men några 4cm är det inte 😊

Ja, när man tittar så sitter den inte alls.

Sitter?
Du menar hänger?

Jadå, ögonen är ju det första man blir blind på.

Haha alltså...

On topic: på de flesta länkar och däribland jubilee kan varje användare själva ställa längden. Att bedöma en länk efter hur andra användare valt att justera längden efter eget tycke är alltså inte att bedöma länken i sig.

Tillbaka
Topp