• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha alltså...

On topic: på de flesta länkar och däribland jubilee kan varje användare själva ställa längden. Att bedöma en länk efter hur andra användare valt att justera längden efter eget tycke är alltså inte att bedöma länken i sig.
Jodå, visst går det att dra på med gäng eller inte häng. Men jubilee ser rasslig ut från fabrik, vilket gör att gänget passar per automatik.

Vet inte vad "pimpinett" betyder så fick googla 🙈
Kan förstå att du föredrar Oyster då.. 🤣

1611426644623.png
Du får nog rensa din webhistorik. Men jag räknar med att det är klassiskt jubileesurf du sysslar med.

Jag googlade pimpinett och fick detta

051B9511-9775-4301-B485-65F37B58B6C1.jpeg

Tror inte det, certifikatet är daterat 2021, så den är ny.
Edit: glömde citera @KenKun
Aha. Då kanske han har två 🤷🏻‍♀️

Edit.

Det var nog denna vi tänkte på. Den låg ute rätt länge

Senast ändrad:
Bade Daytona och GMT oavsett material finns det ju 100tals nya av tillsalu vilken dag som helst.
Sa det enda som ar svart ar att fa kopa dessa till underpris fran en AF.
Ar du villig att betala dagspris/marknadspris sa forstar jag inte vad problemet ar.
Ja fast du har ju svarat på kommentarerna där jag beskrivit vad problemet är.
Daytona Panda och GMT Batgirl är tex inget som man med enkelhet köper i butik.
Mina befintliga Rolex är köpt på andra sätt, precis som du beskriver ovan och av samma orsak.
Som jag sedan nämnde så är jag trött på att behöva göra det.
Det är omständigt, mer osäkert och dessutom dyrare. (dålig kombination).

Mitt problem framgår ganska tydligt kan jag tycka.

Vill du utveckla ditt svar? :)
Nyfiken då jag har oyster idag men börjar funder på att sälja GMT:n och köpa en DJ på jubilee.
Har aldrig provat jubilee-länken... men grymt snygg imo
Jag har både och just nu och det är svårt att säga vilken som är "bäst". Jubilee känns ju väldigt lätt och behaglig att bära.
Gillar att den döljer repor bättre, men sen har jag PCL på mitt oyster också vilket är extra känsligt (om man nu stör sig på sånt).
Jag tycker helt klart att det kan vara värt att testa att känna dig för innan du säljer, om du har möjlighet.
Nyare jubilee känns ju väldigt gedigen också till skillnad från de gamla.

Ja fast du har ju svarat på kommentarerna där jag beskrivit vad problemet är.
Daytona Panda och GMT Batgirl är tex inget som man med enkelhet köper i butik.
Mina befintliga Rolex är köpt på andra sätt, precis som du beskriver ovan och av samma orsak.
Som jag sedan nämnde så är jag trött på att behöva göra det.
Det är omständigt, mer osäkert och dessutom dyrare. (dålig kombination).

Mitt problem framgår ganska tydligt kan jag tycka.
Sa ditt problem ar att en naringsidkare inte vill ge dig 50000sek eller mer utan motprestation?

Vad ar skillnaden?
Oavsett hur lange du vantar ar ju kontentan av det hela att du far ett mervarde nar du koper till rek AF-pris. [Just nu med de priser som rader pa beg marknaden]
Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion men...host host...ett mervärde som är skapat till stor del av samma återförsäljare som vägrar att sälja klockan.

Som ÅF med bestämda priser från leverantör har du inte den friheten varken uppåt eller neråt om man ska hårdra det!
Stammer.
Och darfor startas det en massa tradar om hur svart det ar att kopa en massproducerad klocka [som inte alls ar sallsynt eller svar att fa tag pa] till underpris.
Den som ar villig att betala marknadspris kan kopa 250 Rolex SS av olika modeller och ha dem pa armen nasta dag

Vad ar skillnaden?
Oavsett hur lange du vantar ar ju kontentan av det hela att du far ett mervarde nar du koper till rek AF-pris. [Just nu med de priser som rader pa beg marknaden]
Just nu kanske, över tid? Ingen som vet. Jag förutsätter att Rolex marknadsavdelning har koll vad som är lämpligt marknadspris.

Som jag skrev tidigare så är bristen på SS Rolex skapat av AD inte en låg produktionskapacitet hos Rolex. Kolla hur många 126610 eller 126710 som finns på C24 till överpriser och hävda att det finns någon egentlig brist.

Dussinklockor

Stammer.
Och darfor startas det en massa tradar om hur svart det ar att kopa en massproducerad klocka [som inte alls ar sallsynt eller svar att fa tag pa] till underpris.
Den som ar villig att betala marknadspris kan kopa 250 Rolex SS av olika modeller och ha dem pa armen nasta dag
Oklart hur många av dem som är legitima dock...man kanske köper en fake till (manipulerat) marknadspris.

Hur menar du att de ger honom cash genom att sälja en produkt som de gör vinst på? Genom att de avstår från att vara korrupta och bryta avtalet med Rolex genom att sälja till gråhandlare mot mutor?
Ga in och kop skit [smycken] for 100K med kravet att samtidigt fa en GMT sa far vi se om hur lang tid det tar att "hitta" en.

Vad ar skillnaden?
Jag bor i Malmö och det är betydligt enklare (och framförallt trevligt) att gå in i butiken i Malmö och köpa sin klocka.
Klockor i den prisklassen är inget som jag vill beställa på nätet.
Det gäller det mesta med högre prislapp. Direkt från ÅF eller helst företaget direkt.

Oklart hur många av dem som är legitima dock...man kanske köper en fake till (manipulerat) marknadspris.
Ja det ar helt klart ett problem.
Litar man inte 100% pa saljaren sa skulle aven jag avsta fran en sadan affar.
Men skulle tex Nymans Rob eller LW ha en SS Daytona i beghyllan sa vet jag inte varfor man skulle behova vara radd att bli blast?

Jag bor i Malmö och det är betydligt enklare (och framförallt trevligt) att gå in i butiken i Malmö och köpa sin klocka.
Klockor i den prisklassen är inget som jag vill beställa på nätet.
Det gäller det mesta med högre prislapp. Direkt från ÅF eller helst företaget direkt.
Håller med, det handlar om känsla, mervärden m.m. Spelar ingen roll om det är Rolex eller Porsche.

Ga in och kop skit [smycken] for 100K med kravet att samtidigt fa en GMT sa far vi se om hur lang tid det tar att "hitta" en.
Ja det vet jag mycket väl, och ville jag ha en GMT över allt annat så skulle jag såklart göra det. Men eftersom jag inte har dålig impulskontroll så lägger jag hellre pengarna på andra märken som jag inte tycker behandlar sina kunder som skit. :)

Edit: Du svarade ändå inte på min fråga. ;)

Ja det vet jag mycket väl, och ville jag ha en GMT över allt annat så skulle jag såklart göra det. Men eftersom jag inte har dålig impulskontroll så lägger jag hellre pengarna på andra märken som jag inte tycker behandlar sina kunder som skit. :)
Helt ratt.
Kunden har all makt.
Passar det inte sa gar man vidare.
Likalite som handlaren maste salja till dig behover du kopa dar du inte kanner dig som en uppskattad kund
Svarare an sa ar det inte.

Helt ratt.
Kunden har all makt.
Passar det inte sa gar man vidare.
Likalite som handlaren maste salja till dig behover du kopa dar du inte kanner dig som en uppskattad kund
Svarare an sa ar det inte.
Du svarade fortfarande inte på min fråga. Hur menar du att de "ger" pengar till kunden genom att fullfölja sitt åtagande mot Rolex?

De skyfflar ut grejerna bakvägen alternativt tar mutor för att sälja "heta" modeller. "Ger" Rolex pengarna till återförsäljaren då?

Det är ingen som vet det sanna marknadsvärdet på sportstål för de försvinner magiskt innan de hamnar i skyltfönstren. Det är manipulerade marknadspriser. Parallellen till öststaterna är faktiskt inte så dum eftersom det sitter ett organ (AD) som bestämmer vilka som ska få köpa och kontrollerar tillgången.

Jag förstår mycket väl att AD blir giriga och vill tjäna lite extra, men om jag tror att det är en sund och långsiktig strategi? NJET! ;)

Tillbaka
Topp