Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rare!Denna klocka är upp för auktion i April på Sothebys Hong Kong. Estimerar att det kommer landa på 4-6 miljoner för denna vackra Daytona.
Thoughts?
Är båda Rolesor? Den bakom ser ut at vara helguld, men svårt att se på bilden.TT Rootbeer i skylten på Nymans 160.300. Samtidigt på köp och sälj, 170.000 för samma modell...
Stämmer den bakre är helguld, främre är TT.Är båda Rolesor? Den bakom ser ut at vara helguld, men svårt att se på bilden.
Intresseanmälde en sådan i Oktober (Göteborg) och fick besked om att den kunde komma till årskiftet. Verkar som det skulle kunna bli verklighet snart hoppas jagStämmer den bakre är helguld, främre är TT.
Jag ar mycket nojd med min. Tycker fargen pa Rolex roseguld ar underbar. I mitt tycke enbart AP som gor en varmare nyans som skapar mer "Vill Ha" kansla hog mig.Intresseanmälde en sådan i Oktober (Göteborg) och fick besked om att den kunde komma till årskiftet. Verkar som det skulle kunna bli verklighet snart hoppas jag
Enligt mig också, vad nu min åsikt är värdJag ar mycket nojd med min. Tycker fargen pa Rolex roseguld ar underbar. I mitt tycke enbart AP som gor en varmare nyans som skapar mer "Vill Ha" kansla hog mig.
TT GMT ar nog den vackraste TT Rolex tillverkar just nu (ocksa enl mig. Vad nu min asikt ar vard...
Har du några wristshots? Kul att dom släppte ytterligare en sportklocka i rosé Blir det lätt repor?Jag ar mycket nojd med min. Tycker fargen pa Rolex roseguld ar underbar. I mitt tycke enbart AP som gor en varmare nyans som skapar mer "Vill Ha" kansla hog mig.
TT GMT ar nog den vackraste TT Rolex tillverkar just nu (ocksa enl mig. Vad nu min asikt ar vard...
Har du några wristshots? Kul att dom släppte ytterligare en sportklocka i rosé Blir det lätt repor?
Men den måste väl ha lättare hairlines?Inte pa min dator,men jag tan ju ta nagra nar tillfalle ges.
Da jag ar en anal-pedant med mina leksaker sa blir det inga repor alls. Tar av mig klockan om jag ska gora nagot dar repor/dings kan uppsta.....
Men enl vad jag last pa Rolexforums sa ska vitguld och stal vara lika kansliga for repor (eller okansliga) darefter gulguld som tydligen ar en mjukare legering an vit.
Rose ar sapass ovanligt att ingen diskuterar just detta separat.
Ska jag gissa sa tror jag det ar en mjukare legering an vitguld da det innehaller koppar (som ju ar ratt mjukt) sa det bor vara lattare att fa dings/repor. Men det ar bara en gissing fran min sida.
Nej. Inga alls faktiskt, vilket den kanske borde ha da jag anda anvander klockan da och da.Men den måste väl ha lättare hairlines?
Låter konstigt. Känns som att det räcker med att andas på den för att det ska bli hairlines på de polerade ytorna. Har en 116505.Nej. Inga alls faktiskt, vilket den kanske borde ha da jag anda anvander klockan da och da.
Jag kan ju ha helt fel i min teori och det visar sig att rose ar en hardare legering? Nagon metallurg har pa forumet?
Lite sa ar det nog om jag ska vara helt arlig.....Det blir mest hemmavid och middagar den kommer fram.Låter konstigt. Känns som att det räcker med att andas på den för att det ska bli hairlines på de polerade ytorna. Har en 116505.
Du kanske tar på dig den. Beundrar och stoppar tillbaka den? Då förstår jag om den fortfarande ser ut som ny
Läste att omega blandar med palladium förutom koppar iaf i deras sedna gold.Inte pa min dator,men jag tan ju ta nagra nar tillfalle ges.
Da jag ar en anal-pedant med mina leksaker sa blir det inga repor alls. Tar av mig klockan om jag ska gora nagot dar repor/dings kan uppsta.....
Men enl vad jag last pa Rolexforums sa ska vitguld och stal vara lika kansliga for repor (eller okansliga) darefter gulguld som tydligen ar en mjukare legering an vit.
Rose ar sapass ovanligt att ingen diskuterar just detta separat.
Ska jag gissa sa tror jag det ar en mjukare legering an vitguld da det innehaller koppar (som ju ar ratt mjukt) sa det bor vara lattare att fa dings/repor. Men det ar bara en gissing fran min sida.
Ah. Då förstår jag. Gillar everose, hade varit trevligt med en GMT och Sky-Dweller i det materialet, men då blir plånboken ledsenLite sa ar det nog om jag ska vara helt arlig.....Det blir mest hemmavid och middagar den kommer fram.
De klockor jag kopt begagnade och som redan fatt en polering far klart mer anvandartid an de som har mitt namn pa garantikortet...
Jag var redo att kopa precis den klocka du har pa bilden nar det viskades att min signatur kunde mojligtvis ordnas.
Men jag ar riktigt sugen pa en Daytona i Rose da den ar lika trevlig som GMT
Får känna lite mer innan jag byter. Vill helst ha hidden clasp på jubilee. Dessa iI-landsproblemJag har både och just nu och det är svårt att säga vilken som är "bäst". Jubilee känns ju väldigt lätt och behaglig att bära.
Gillar att den döljer repor bättre, men sen har jag PCL på mitt oyster också vilket är extra känsligt (om man nu stör sig på sånt).
Jag tycker helt klart att det kan vara värt att testa att känna dig för innan du säljer, om du har möjlighet.
Nyare jubilee känns ju väldigt gedigen också till skillnad från de gamla.
Nejda!Ah. Då förstår jag. Gillar everose, hade varit trevligt med en GMT och Sky-Dweller i det materialet, men då blir plånboken ledsen
Har alltid sneglat på exp1 men känt att 39mm är lite litet på 200cm och 102kg. Vågar man hoppas på 40-41mm eller är det kört nu när OP41 lanserades?
Min gissning är att Exp1 kommer dela boett med OP41 men det är ju bara en gissning.Har alltid sneglat på exp1 men känt att 39mm är lite litet på 200cm och 102kg. Vågar man hoppas på 40-41mm eller är det kört nu när OP41 lanserades?
Du slår mig, men jag väger ändå 95kg och är 190cm lång. Tycker snarare att explorer redan bär väldigt stort. 39mm utan vridring skapar nån slags synvilla som gör att klockan upplevs mycket större. Tycker att 6-siffriig sub bärs mindre än explorer 39. Med det sagt tycker jag verkligen du ska ge explorer en chans. Lär oavsett bli väldigt svårt att få tag på en eventuellt ny explorerHar alltid sneglat på exp1 men känt att 39mm är lite litet på 200cm och 102kg. Vågar man hoppas på 40-41mm eller är det kört nu när OP41 lanserades?
Min gissning är att Exp1 kommer dela boett med OP41 men det är ju bara en gissnin
Kamratuppfostran direkt...Jag har lust att säga ”det är inte runt midjan du ska ha den”, men jag förstår dig absolut.
Så synd... explorer i 39 har jag all respekt för men görs den ännu större har Rolex dödat explorern imo...Min gissning är att Exp1 kommer dela boett med OP41 men det är ju bara en gissning.
Har du testat klockan?Har alltid sneglat på exp1 men känt att 39mm är lite litet på 200cm och 102kg. Vågar man hoppas på 40-41mm eller är det kört nu när OP41 lanserades?
Håller med, jag tycker att 39mm är riktigt bra.Så synd... explorer i 39 har jag all respekt för men görs den ännu större har Rolex dödat explorern imo...
På zurich flygplats 2018. Det var väl senast man sprang på en i det vilda. Springer runt några på jobbet men tycker det är ofint att prova andras klockor. Ingen i närmaste kompiskretsen som har en, vilket är tur!Har du testat klockan?
Du kan ju givetvis ha extremt grova handleder, men 2m och 100kg diskvalificerar dig absolut inte för en 214270.. snarare tvärtom, tycker jag.På zurich flygplats 2018. Det var väl senast man sprang på en i det vilda. Springer runt några på jobbet men tycker det är ofint att prova andras klockor. Ingen i närmaste kompiskretsen som har en, vilket är tur!
+1 kommer sitta grymt @patricksthlmDu kan ju givetvis ha extremt grova handleder, men 2m och 100kg diskvalificerar dig absolut inte för en 214270.. snarare tvärtom, tycker jag.