• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja... Fast sjukare ändå är fan att beggad stål kostar mer än ny TT från AD. Det är fan skevt på riktigt... (för förtydligande syftar jag givetvis på GMT/Daytona om någon inte förstod det)
Nja... stål har alltis varit attraktivt. Inte TT. Skillnaden mellan tt ny och tt beg har alltid varit extremt stora innan. Fan det gick knappt stt bli av med sport TT för 55 000 för några år sedan. Både gmt och daytona. Men nyprisen var relativt höga.

Är det verkligen sjukare?
I min värld, ja!
Nja... stål har alltis varit attraktivt. Inte TT. Skillnaden mellan tt ny och tt beg har alltid varit extremt stora innan. Fan det gick knappt stt bli av med sport TT för 55 000 för några år sedan. Både gmt och daytona. Men nyprisen var relativt höga.
Nää, funny how times change!

Sen är ju smaken som röven, klöven! Personligen skulle jag hellre lägga pengarna på en rootbeer än pepsi/batman. Daytona vettefan egentligen vilken jag anser snyggast?! Är personligen inte ett jättefan av kronografer av någon anledning

Poängen var iaf att det skett ett skifte, stålen är så svåra att få tag i att även TT som ingen ville ha innan dras med upp
Så är det ju. Och med tanke på vad de olika klockorna kostar beggade så tycker ju den stora massan tvärtemot vad jag gör. Hade jag fått möjlighet att plocka ut en ny pepsi från AD för list (för att behålla, inte sälja) hade jag förmodligen gjort det då den i min värld är värd runt 100k. Men hade jag däremot haft 160-170k reserverade för att köpa en gmt hade jag utan tvekan gått för en rootbeer. Men hade jag som sagt haft de pengarna samt möjlighet till en SS till list hade jag tagit det och köpt något annat kul för överskottet.

Jaja, inte så mycket att lägga tankarna på ändå. Jag är ingen fanboy och dessutom rätt fattig så det är en ickefråga

Till och med förra året kunde du hitta och prova sådana ädelstenar. Nu, förutom DJ och YM, hittar du inget annat på webbplatserna.
20190224_130741-01.jpeg

Det luriga är att jag tror AK och VG kommer öka mest på sikt de är totalt bortglömda. Sån sjuk överfokus på GMT och SUB i denna era. Vänta bara tills de blir discontinued. YM kan bli spännande med dess olika versioner också.

Hej!

Jag frågade i vintagehörnan men frågan kanske passar bättre här.

Vem är bäst/seriösast på vintage Rolex nuförtiden? Jag kollade mycket på ukwatches tidigare men han verkar primärt samla själv och utbudet var inte alls som förr.

Någon som har några tips?

haha! Ja det börjar väl närma sig.
Inne på nymans för någon vecka sedan. Fick inte ens skriva upp mig på en svart-sub date 41mm..
Tråkigt det där. Man måste ha köpt ett par Rolex för att vara på listorna. Varje gång man är hos AD är det någon som kommer och vill vara på någon lista - men blir nekade.

Satte mig upp på en Daytona vid senaste köpet. Vilket är sen ”svåraste” att få tag på.

Men det är där Rolex vill gå med att bli mer exklusiva. Tror att priserna kommer öka kraftigt om något år.

Tråkigt det där. Man måste ha köpt ett par Rolex för att vara på listorna. Varje gång man är hos AD är det någon som kommer och vill vara på någon lista - men blir nekade.

Satte mig upp på en Daytona vid senaste köpet. Vilket är sen ”svåraste” att få tag på.

Men det är där Rolex vill gå med att bli mer exklusiva. Tror att priserna kommer öka kraftigt om något år.
Det som kanns dyrt idag kan vara ett fynd imorgon.
Chansen att listpriserna kommer sankas far man nog se som obefintlig.
Och salange efterfragan pa dessa marken och modeller ar stark sa ser det val ut som om begagnatpriserna bara gar at ett hall

Måste kännas konstigt även för butikerna kan jag tänka mig.
Spendera en hel del tid på kund (mig) får testa allt möjligt, det kommer med nya förslag tex blå YM. Vilket ganska är ganska nice ändå.
För att sedan avsluta ett trevligt samtal med att nej, tyvärr blir ingen lista om du inte vill ha en YM. Då kan du få den med dig hem idag..

Måste kännas konstigt även för butikerna kan jag tänka mig.
Spendera en hel del tid på kund (mig) får testa allt möjligt, det kommer med nya förslag tex blå YM. Vilket ganska är ganska nice ändå.
För att sedan avsluta ett trevligt samtal med att nej, tyvärr blir ingen lista om du inte vill ha en YM. Då kan du få den med dig hem idag..
Kan rekommendera YM. Ett roligt alternativ och perfekt att köra solo ett tag och sedan komplettera med en till klocka i framtiden. Ägt en blå och varit nära både en och två gånger att köpa en igen

Känns ändå skapligt ovanligt att se på folk? Väldigt snygg modell. Gillar den skarpt. Frågan e om den e värd det extra mot en Sub.
Jag älskar min YM. Valde mellan den och sub för några år sedan. Jag är fortfarande riktigt nöjd med valet, roligt med en ovanligare klocka än en sub som man ser ofta. För att inte nämna den fantastiska tavlan :cigar: Sen känns YM lite ”lyxigare” men sina polerade detaljer och nättare boett, frågan är väl om man uppskattar det eller det lite tooligare uttrycket hos sub. Jag gillar det iaf :)
F752FC63-F038-4572-9946-DC6ED55FB3FC.jpeg

Tillbaka
Topp