Stålsubben
Basic
Du är välkommen i PM om du är intresserad av klockan. Den är servad på Huke i Malmö.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du är välkommen i PM om du är intresserad av klockan. Den är servad på Huke i Malmö.
Är den 34 mm?Ja precis, såg den och fastnade direkt! Nu är det bara att hoppas att storleken fungerar på min handled
Ja men precis, 34mm. Kan bli i minsta laget, men samtidigt kan det bli dressigt och snyggtÄr den 34 mm?
Det här gör ont i själen
34 mm är ju riktigt kaxigt, önskar jag kunde bära upp det men jag är inte karl nog Drar nog min gräns vid som minst 36 mm tyvärr. Hoppas du blir nöjd med den!Ja men precis, 34mm. Kan bli i minsta laget, men samtidigt kan det bli dressigt och snyggt
Grattis mannen!Det blev en sådan här Air King 14000 Får se om jag fastnar för Rolex eller om det bara var en liten ”klock-kris” jag går igenom
Hahah ja eller hur
Ja det är upp till bevis när den väl kommit hem. Hade en JLC-dressare på 34mm och det funkade ändå. Men jämfört med min Bulova Lunar Pilot på 45mm lär det se ut som en mini-klocka Tack, får hålla tummarna!34 mm är ju riktigt kaxigt, önskar jag kunde bära upp det men jag är inte karl nog Drar nog min gräns vid som minst 36 mm tyvärr. Hoppas du blir nöjd med den!
Tusen tackGrattis mannen!
@Stålsubben, vem polerade din sub? https://klocksnack.se/threads/rolex-submar
Brutalt. 100 brak för den där?Det här gör ont i själen
Som du förstår är det inte jag personligen som polerat klockan. Jag är ärlig med skicket och tycker att bilderna speglar skicket på ett rättvist sätt. Det är inte otillåtet att sälja en sliten klocka.Brutalt. 100 brak för den där?
Det säger jag ingenting emot, givetvis fritt fram att göra affärer! Men priset är enligt min mening inte alls rimligt för det skicket på klockan bara.Som du förstår är det inte jag personligen som polerat klockan. Jag är ärlig med skicket och tycker att bilderna speglar skicket på ett rättvist sätt. Det är inte otillåtet att sälja en sliten klocka.
Vad tycker du är ett rimligt pris?Det säger jag ingenting emot, givetvis fritt fram att göra affärer! Men priset är enligt min mening inte alls rimligt för det skicket på klockan bara.
Är det något jag missar? Är den så dåligt polerad?Det säger jag ingenting emot, givetvis fritt fram att göra affärer! Men priset är enligt min mening inte alls rimligt för det skicket på klockan bara.
Allt är ju blanktÄr det något jag missar? Är den så dåligt polerad?
Har inget emot polering när det görs rätt. Men denna ser ut att blivit polerad (utan att överdriva) med capecod polishing. Dvs ett medel utformat för polerade ytor men som i detta fall också använts på det borstade vilket resulterat i att klockan har fruktansvärd finish.Är det något jag missar? Är den så dåligt polerad?
Är det något jag missar? Är den så dåligt polerad?
Det ni ser är inte att den är dåligt polerad. Den ursprungliga finishen har slitits bort med användning och att låset kasat mot skrivbord, använts i kök mm. Borstning och skarpa kanter har alltså rundats av pga användning.Har inget emot polering när det görs rätt. Men denna ser ut att blivit polerad (utan att överdriva) med capecod polishing. Dvs ett medel utformat för polerade ytor men som i detta fall också använts på det borstade vilket resulterat i att klockan har fruktansvärd finish.
Med det sagt, kan en rolex-auktoriserad urmakare få tillbaka original-finish med det kostar nog några lök.
Haha BS...Det ni ser är inte att den är dåligt polerad. Den ursprungliga finishen har slitits bort med användning och att låset kasat mot skrivbord, använts i kök mm. Borstning och skarpa kanter har alltså rundats av pga användning.
Lycka till! Iaf i SverigeMed det sagt, kan en rolex-auktoriserad urmakare få tillbaka original-finish med det kostar nog några lök.
Har inte tittat supernoga, men visst blankslits moderna rolexlänkar. Har sett det förr på välanvända ex. Och ingen AD får tillbaka originalskicket.Haha BS...
Men orkar inte ta denna diskussion. Skulle dock undvika affärer men någon som inte är ärlig om skicket (eller bakgrunden till skicket) på sin klocka.
Riktigt bra val! Grattis!!Det blev en sådan här Air King 14000 Får se om jag fastnar för Rolex eller om det bara var en liten ”klock-kris” jag går igenom
Hahah ja eller hur
Ta det lugnt med vad du påstår.Haha BS...
Men orkar inte ta denna diskussion. Skulle dock undvika affärer men någon som inte är ärlig om skicket (eller bakgrunden till skicket) på sin klocka.
Är den polerad av Huke? Hur såg den ut när du köpte den?Ta det lugnt med vad du påstår.
Jag är helt ärlig med att den är välanvänd och bilderna visar skicket tydligt. Den är dock inte blank irl, bilderna förstärker att det blänker på låset men den är rundad i kanterna. Den är köpt ny av ad i Sverige och är servad på Huke. Huke är inte ad vad jag vet. Jag har varken cert eller kvitto då första ägaren slarvat bort det. Jag in inte vara mer öppen utan att lämna ut personuppgifter och det kan jag ju av uppenbara skäl inte göra.
Den är servad hos Huke 2018. Den såg ut exakt som den gör nu när jag fick den.Är den polerad av Huke? Hur såg den ut när du köpte den?