• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

KenKun

Patek
2-Faktor
Kul med färg ☺️

4C7AC762-E0E4-44D8-8B55-DE8846EADE93.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Senast ändrad:

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag gissar på att vi får se följande den 7/4. Detta är alltså vad jag tror och inte vad jag vill haha!

Explorer 1 i 41mm med samma boett som OP41 och nytt verk.

Explorer 2 i 41mm med keramisk svart bezel oavsett svart eller polar och nytt verk. Det kan även komma en med grön tavla då det är jubileum i år även om jag inte tror det.

Båda tror jag får 21mm mellan hornen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Det där ser ju mer ut att vara en hint om en ny Explorer 1. Dvs berget!
Explorer II introducerades ju dels som en äventyrarklocka av större storlek, dels med funktion att kunna läsa av den i mörker; var ju inte så att II:an inte var lämpad för bergsbestigning :) men visst kan det absolut vara så att de släpper en ny I:a också!
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Explorer II introducerades ju dels som en äventyrarklocka av större storlek, dels med funktion att kunna läsa av den i mörker; var ju inte så att II:an inte var lämpad för bergsbestigning :) men visst kan det absolut vara så att de släpper en ny I:a också!
Nej så är det ju absolut. Vi får se snart helt enkelt. 😃
 

PG1891

Omega
Funderar på att smälla till på en Sub inom snar framtid. Några generella frågor som då dyker upp:

  • Finns det några ’modeller’ som är bättre/sämre när det kommer till subbar?
  • Listpris vs rimligt pris att betala för ny vs beggad?
  • Lönt att fixa någon extra försäkring?
  • Finns det någon chans övh att kunna kamma hem en ny sub från en AD?
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Morrn traden, familjen sover o sitter utrakad i soffan, strax 08, men redan 30 ute, pallar ej ga ut, blir soffan idag, funderar starkt pa en Bratte som nasta, el 16570, nya exp II kommer ligga pa ca 150-160k har i Filippinerna tror jag, finns ca 3 graisar som ar inofficiella AD’s, de borjar oxa bli dryga och forsoker salja pa lite annan skit nar man ska handla Rolex, it is what it is....
78E86527-1E39-4650-8805-2144C38C198E.jpeg
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Kollegor, jag har haft ögonen på en Datejust 126234 men tänkt vänta med köp till efter Watches and Wonders, utifall att något mer intressant skulle dyka upp. Nu slogs jag av tanken att en prishöjning kan komma i samband med att nyheterna presenteras.

Ny Explorer tycks ju bli huvudnyheten och kommer inte påverka mina planer, däremot skulle jag gärna ha koll på såväl Tudors nyheter som eventuella nya tavlor till DJ innan eventuellt köp. Vad tänker ni? Stort tack!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Kollegor, jag har haft ögonen på en Datejust 126234 men tänkt vänta med köp till efter Watches and Wonders, utifall att något mer intressant skulle dyka upp. Nu slogs jag av tanken att en prishöjning kan komma i samband med att nyheterna presenteras.

Ny Explorer tycks ju bli huvudnyheten och kommer inte påverka mina planer, däremot skulle jag gärna ha koll på såväl Tudors nyheter som eventuella nya tavlor till DJ innan eventuellt köp. Vad tänker ni? Stort tack!
Nuvarande Datejust släpptes ju nyss så har väldigt väldigt svårt att tro att Rolex kommer att pilla med den kollektionen. Nu har ju Datejust dessutom fått senaste urverket och allt, så min gissning är att det lär gå många många år innan Datejust uppdateras igen.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Kollegor, jag har haft ögonen på en Datejust 126234 men tänkt vänta med köp till efter Watches and Wonders, utifall att något mer intressant skulle dyka upp. Nu slogs jag av tanken att en prishöjning kan komma i samband med att nyheterna presenteras.

Ny Explorer tycks ju bli huvudnyheten och kommer inte påverka mina planer, däremot skulle jag gärna ha koll på såväl Tudors nyheter som eventuella nya tavlor till DJ innan eventuellt köp. Vad tänker ni? Stort tack!
Senaste prishöjningen var väl 2020-01-01 så det blev ingen prishöjning vid förra släppet i höstas. Hoppas också på nya tavlor till DJ, finns ju bara 4 st om man inte vill ha is.
 
Funderar på att smälla till på en Sub inom snar framtid. Några generella frågor som då dyker upp:

  • Finns det några ’modeller’ som är bättre/sämre när det kommer till subbar?
Köp den som du tycker är snyggast. Eller är din fråga ställd ur ett investeringsperspektiv? Vilken kommer gå upp mest?
  • Listpris vs rimligt pris att betala för ny vs beggad?
Kolla köp/sälj. Ger väl en ganska bra fingervisning.
  • Lönt att fixa någon extra försäkring?
Utgå från att din hemförsäkrings drulle inte kommer täcka hela klockansvärde. Sen är det som alltid med försäkringar. Skönt att ha när det händer. Trist att betala om man går skadefri i klockansvärde/årligpremie = X år.

  • Finns det någon chans övh att kunna kamma hem en ny sub från en AD?
Beror ju på vad du svarar på fråga 1.
 

Professor S

Panerai
2-Faktor
Kollegor, jag har haft ögonen på en Datejust 126234 men tänkt vänta med köp till efter Watches and Wonders, utifall att något mer intressant skulle dyka upp. Nu slogs jag av tanken att en prishöjning kan komma i samband med att nyheterna presenteras.

Ny Explorer tycks ju bli huvudnyheten och kommer inte påverka mina planer, däremot skulle jag gärna ha koll på såväl Tudors nyheter som eventuella nya tavlor till DJ innan eventuellt köp. Vad tänker ni? Stort tack!

Nuvarande Datejust släpptes ju nyss så har väldigt väldigt svårt att tro att Rolex kommer att pilla med den kollektionen. Nu har ju Datejust dessutom fått senaste urverket och allt, så min gissning är att det lär gå många många år innan Datejust uppdateras igen.

Tavlor åker in och ut ur DJ-linjen utan någon synbar logik. Själv hoppas jag att den gröna tavlan från 31an får några storasyskon.

Gällande prishöjning: kanske, men det är förmodligen inget du kan påverka såvida du inte köper idag.
 

Valborg

KS Explorers Club
2-Faktor
Tavlor åker in och ut ur DJ-linjen utan någon synbar logik. Själv hoppas jag att den gröna tavlan från 31an får några storasyskon.

Gällande prishöjning: kanske, men det är förmodligen inget du kan påverka såvida du inte köper idag.

Haha, det är den lediga måndagen som lurat mig! Tänkte att man hade kunnat åka in imorgon och handla men det är ju onekligen redan imorgon nyheterna presenteras.
 

PG1891

Omega
Köp den som du tycker är snyggast. Eller är din fråga ställd ur ett investeringsperspektiv? Vilken kommer gå upp mest?
Är inte tillräckligt bevandrad ännu för att tycka att något annat än Explorer II samt Submariner. Men till frågan: Det verkar ju finnas massa olika modellnummer, t.ex. 16610. Funderade på om det gör någon skillnad, typ som med Tudor Pelagos som har två olika urverk att utgå från.
Utgå från att din hemförsäkrings drulle inte kommer täcka hela klockansvärde. Sen är det som alltid med försäkringar. Skönt att ha när det händer. Trist att betala om man går skadefri i klockansvärde/årligpremie = X år.
Har hört att en gångbar taktik är att köpa en kopia och ha den riktiga duktigt förvarad någonstans?
Beror ju på vad du svarar på fråga 1.
Gissar att svaret ändå blir ett unisont Nej om jag säger en ny Submariner date, så jag ställer motfrågan: Finns det någon Rolex dykare under 100k i nypris som man kan få tag på? Antar att detta också är nej, men om man inte frågar får man inte veta
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Är inte tillräckligt bevandrad ännu för att tycka att något annat än Explorer II samt Submariner. Men till frågan: Det verkar ju finnas massa olika modellnummer, t.ex. 16610. Funderade på om det gör någon skillnad, typ som med Tudor Pelagos som har två olika urverk att utgå från.

Har hört att en gångbar taktik är att köpa en kopia och ha den riktiga duktigt förvarad någonstans?

Gissar att svaret ändå blir ett unisont Nej om jag säger en ny Submariner date, så jag ställer motfrågan: Finns det någon Rolex dykare under 100k i nypris som man kan få tag på? Antar att detta också är nej, men om man inte frågar får man inte veta
Hahaha va? Du menar att man skulle gå runt med en kopia på armen och ha en riktig i ett bankfack? Vad är poängen med det, att man externt ska se ut som en idiot medan man i hemlighet köpt en klocka som man enbart köpt för att den förhoppningsvis ska öka i värde, eller är planen att man ska säga "näää eeh jag har en äkta i bankfack, jag lovar, vill bara inte använda den så jag kör kopia på armen istället"?
 
Topp