• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

FreddeM

Rolex
2-Faktor
Vänster eller höger?
145304CA-8F65-44CC-94D4-631FF09FB5F3.jpeg
Höger! Arabiska siffror går bort.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Jag hade aldrig (mer) köpt en klocka som saknar mikrojustering i spännet och OF.
Pratar vi dessa summor och klockor så välj en rackare med ordentlig länk.
Men som tur är, smaken är som baken.
OF har förvisso mikrojustering i spännet, nya YM har ju glidelock etc. Tror alla förstår vid det här laget att du inte är en fan av OF, själv gillar jag det skarpt
 

Bonumm

Panerai
Jag hade aldrig (mer) köpt en klocka som saknar mikrojustering i spännet och OF.
Pratar vi dessa summor och klockor så välj en rackare med ordentlig länk.
Men som tur är, smaken är som baken.
Håller med angående länk, men jag klarar mig med halvlänksjusteringen. Jag väntar ju på den nya 116519 med meteorittavla. Alternativt 126719BLRO med meteorittavla, får se vilken man får först.
 

Linus

Cartier
Håller med angående länk, men jag klarar mig med halvlänksjusteringen. Jag väntar ju på den nya 116519 med meteorittavla. Alternativt 126719BLRO med meteorittavla, får se vilken man får först.
Alltså, vitgulds-GMT och meteorit... hade jag haft fyra njurar...
116519 rider bara på Daytona-vågen. :)
 

Linus

Cartier
OF har förvisso mikrojustering i spännet, nya YM har ju glidelock etc. Tror alla förstår vid det här laget att du inte är en fan av OF, själv gillar jag det skarpt
Sorry, menar glidelock såklart.
Föredrar länk, men inser att det ibland inte finns rimliga alternativ (eller alternativ alls) till sin drömklocka.
Men visst fan ska OF diskuteras. Det är ett ”avancerat” gummi trots allt 😀
 

Linus

Cartier
Men jag undrar, menar OF-anhängare att det är ett bättre alternativ än länk, att drömklockan endast kom på OF eller annat alternativ? Edit. Bild för att det annars blir så tråkigt.
CD70D477-2354-4868-A07C-38831A9C5166.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp