• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
2A6CE9BE-C156-41C6-9B30-9F38F0D12374.jpeg
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Personligen så älskar jag OF och har testat det mesta...
Upplever inte problemet med att dem blir ”flytande” på handlederna. Med det sagt vill jag dock flika in att 126655 är absolut bäst med OF. Ett glidelock gör det hela mycket bättre... om man nu känner att man inte kan få exakt rätt med extensions

Rubber B eller andra eftermarknads-band är inte i närheten av ett OF. Det Rättfärdigar det trippla priset.

med detta sagt, är priset detsamma på ett ur så väljer jag inte OF före en länk.
Är det dina bilder?

De säger egentligen ingenting. På fem av bilderna sitter klockan inte ens centrerat, mer åt uppåt mot klockan 12. Man ser dessutom bara ena bandet. Svårt att avgöra då.

AF66720F-8207-4C12-B2F0-9FADECAA2C55.jpeg


Och på denna bild så flyter / svävar klockan

B2047EE2-58E4-406D-8860-86EC67240148.jpeg


Den enda som är helt ok är väl denna, men den buktar fortfarande lite, men det är för att OF har vingar. Vissa bryr sig inte. Vissa tycker till och med att det ser bra ut.

Jag tycker inte att det ser så bra ut

5C28C540-F289-4CC6-B2DD-5177DC00E2D2.jpeg
 

Time is now

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Är det dina bilder?

De säger egentligen ingenting. På fem av bilderna sitter klockan inte ens centrerat, mer åt uppåt mot klockan 12. Man ser dessutom bara ena bandet. Svårt att avgöra då.

AF66720F-8207-4C12-B2F0-9FADECAA2C55.jpeg


Och på denna bild så flyter / svävar klockan

B2047EE2-58E4-406D-8860-86EC67240148.jpeg


Den enda som är helt ok är väl denna, men den buktar fortfarande lite, men det är för att OF har vingar. Vissa bryr sig inte. Vissa tycker till och med att det ser bra ut.

Jag tycker inte att det ser så bra ut

5C28C540-F289-4CC6-B2DD-5177DC00E2D2.jpeg
Det stämmer, alla bilder är mina 👊

jag förstår vad du menar. Men ”vingarna” på undersidan tycker jag bidrar till en bättre komfort 👌🏽
 
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    290.7 KB · Visningar: 18

Professor S

Panerai
2-Faktor
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
I en låda i ett kassaskåp eller i en winder.

Och självklart sover man med klocka på ;)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
1621197503445.png
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
Lägg den på ett ställe där du inte riskerar att putta ner den i golvet, och där det inte finns magneter. Ett välstädat skrivbord i sovrummet t.ex.
 

Robbanc76

Cartier
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
20210516_231815.jpg


Klockan jag ska ha på morgonen är på klockstället. De dyrare klockorna är i kassaskåpet och de billigare i klocklådan och två av dem i en hylla
20210516_232230.jpg
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hur förvarar ni era klockor när dessa inte används (tex över natten)? Har precis köpt min första dyrare klocka (DJ 126234) och bästa förvaringsstället som jag har kommit på är i den medföljande Rolex lådan. Dock är länken kortat ner så pass att det inte går att ha den runt klockkudden och stänga låset. Funkar dock om jag har klockan på tvären istället enligt bild..
Låter omständigt. Sov med den på?
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Personligen så älskar jag OF och har testat det mesta...
Upplever inte problemet med att dem blir ”flytande” på handlederna. Med det sagt vill jag dock flika in att 126655 är absolut bäst med OF. Ett glidelock gör det hela mycket bättre... om man nu känner att man inte kan få exakt rätt med extensions

Rubber B eller andra eftermarknads-band är inte i närheten av ett OF. Det Rättfärdigar det trippla priset.

med detta sagt, är priset detsamma på ett ur så väljer jag inte OF före en länk.
Ser bra ut och sitter bra tycker jag, fenorna lyfter ju upp klockan lite från handleden. OF flyger särskilt bra på Daytona i gul-/roséguld. Ser modernare och sportigare ut än dito på länk som ibland ser rätt gubbigt ut. På vitguld är Daytona grym på länk dock
 

watchxor

Omega
Sen jag började intressera mig för klockor så fanns det aldrig riktigt nån Rolex-modell som gav mig något habegär. Detta tills för nåt år sedan när jag fick upp ögonen för denna uppdaterade modell och jag suktat efter den sedan dess. En kombination av högt andramarknadspris och en tvekan att lägga så mycket pengar på en klocka fick mig att avvakta.

Min attityd ändrades när jag fyllde jämt förra året och jag började bevaka marknaden mer i detalj. I slutet av förra veckan hittade jag en klocka i bra skick från 2020 till ett rimligt pris från en betrodd handlare och jag slog till. Att den hade hämtats ut från AD på min födelsedag gjorde bara saken enklare.

Lite bilder på leveransen:
F5E09171-8529-46DB-BBCF-2033B477013F.jpeg

4A756202-F709-4BF9-AE17-69967A8EE428.jpeg

ED9967BB-A548-48C9-A417-4B0D511576DF.jpeg
 

watchxor

Omega
Som nybliven Rolexägare har jag lite funderingar. Jag var in på @Nymans Ur 1851 tidigare i veckan för att få länken justerad till rätt längd och även fast jag hade alla ursprungliga länkbitar behövde jag köpa till en länkbit för att få rätt längd. Har aldrig varit med om det på något annat klockmärke, även fast jag har rätt stora handleder (19 cm) och har alltid fått ta bort länkbitar.

Gör Rolex i allmänhet kortare länkar eller är det just Sky-Dweller som har det så?

Länken har så man kan ändra längden med 5mm hyffsat enkelt, men ett glidelock hade varit trevligare. Går det att köpa till ett glidelock och byta ut?

Frågade också om det går att köpa den nya Jubilee-länken separat och de trodde att det skulle vara möjligt efter ett år eller så. Låter det rimligt?
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Som nybliven Rolexägare har jag lite funderingar. Jag var in på @Nymans Ur 1851 tidigare i veckan för att få länken justerad till rätt längd och även fast jag hade alla ursprungliga länkbitar behövde jag köpa till en länkbit för att få rätt längd. Har aldrig varit med om det på något annat klockmärke, även fast jag har rätt stora handleder (19 cm) och har alltid fått ta bort länkbitar.

Gör Rolex i allmänhet kortare länkar eller är det just Sky-Dweller som har det så?

Länken har så man kan ändra längden med 5mm hyffsat enkelt, men ett glidelock hade varit trevligare. Går det att köpa till ett glidelock och byta ut?

Frågade på @Nymans Ur 1851 om det går att köpa den nya Jubilee-länken separat och de trodde att det skulle vara möjligt efter ett år eller så. Låter det rimligt?
Kan inte svara på alla dina frågor men jag vet flera som fått köpa till länkbitar till sina Rolex pga större handleder. Jag tror inte de gör för så mycket större än 19cm som standard.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
Som nybliven Rolexägare har jag lite funderingar. Jag var in på @Nymans Ur 1851 tidigare i veckan för att få länken justerad till rätt längd och även fast jag hade alla ursprungliga länkbitar behövde jag köpa till en länkbit för att få rätt längd. Har aldrig varit med om det på något annat klockmärke, även fast jag har rätt stora handleder (19 cm) och har alltid fått ta bort länkbitar.

Gör Rolex i allmänhet kortare länkar eller är det just Sky-Dweller som har det så?

Länken har så man kan ändra längden med 5mm hyffsat enkelt, men ett glidelock hade varit trevligare. Går det att köpa till ett glidelock och byta ut?

Frågade på @Nymans Ur 1851 om det skulle vara möjligt att köpa den nya Jubilee-länken separat och de trodde att det skulle vara möjligt efter ett år eller så. Låter det rimligt?
Min handled är inte lika stor, men kan också känna att Rolex är lite snåla med länkbitarna.

Har dock för mig att när man köper nytt så size:as den på plats och då kan man få extra länkbitar via AD:n. Jag fick till exempel en extra till min OP36 utan extra kostnad.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sen jag började intressera mig för klockor så fanns det aldrig riktigt nån Rolex-modell som gav mig något habegär. Detta tills för nåt år sedan när jag fick upp ögonen för denna uppdaterade modell och jag suktat efter den sedan dess. En kombination av högt andramarknadspris och en tvekan att lägga så mycket pengar på en klocka fick mig att avvakta.

Min attityd ändrades när jag fyllde jämt förra året och jag började bevaka marknaden mer i detalj. I slutet av förra veckan hittade jag en klocka i bra skick från 2020 till ett rimligt pris från en betrodd handlare och jag slog till. Att den hade hämtats ut från AD på min födelsedag gjorde bara saken enklare.

Lite bilder på leveransen:
F5E09171-8529-46DB-BBCF-2033B477013F.jpeg

4A756202-F709-4BF9-AE17-69967A8EE428.jpeg

ED9967BB-A548-48C9-A417-4B0D511576DF.jpeg
En blåtavlad Sky-Dweller till rimligt pris. Går den kombon ens ihop? 😌

Grattis till en väldigt cool klocka, och enligt mig fortfarande en väldigt prisvärd och innovativ årskalender

1BC638C6-1A13-47CC-9F06-0F6F52E5755A.jpeg
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Min handled är inte lika stor, men kan också känna att Rolex är lite snåla med länkbitarna.

Har dock för mig att när man köper nytt så size:as den på plats och då kan man få extra länkbitar via AD:n. Jag fick till exempel en extra till min OP36 utan extra kostnad.
Jag har också varit med folk som köpt nytt hos AD men fått betala extra för de extra länkbitarna... :confused:
 
Topp