• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

dempha

Rolex
2-Faktor
Kan man tacka annat an ja nar AF ringer och erbjuder en sadan....?
processed.jpeg
Nope. Får man inte loss cash så får man väl likvidera kåkan i värsta fall, det kan vara värt att bo på gatan ett tag :cool:
 

Rojjben

Cartier
2-Faktor
Första Rolex-klockan - till mig själv, åtminstone - uttagen idag. Regn ute, sol i sinne! :D Ref: 126600, Mk 2.

20210526_124823 (2).jpg
Gaah, avundsjukan är stor.
Skrev upp mig på en likadan förra sommaren. Ringde för en månad sedan för att kolla hur jag låg till. Döm om min förvåning när AD:n säger att jag redan har blivit tilldelad en och att dom mailat mig men inte fått något svar.
Efter snabb koll så visar det sig att dom missat en bokstav i mailadressen. Fick ändå ett sjysst bemötande där AD:n tog på sig missen.

Har i vartfall fått löfte om att nästa som kommer är min. Återstår att se när det blir. 😔


Någon som varit med om något liknande?
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Hej! Vill någon dela med sig av bilder på sin 126711CHNR? Har någon en uppfattning om den är omöjlig att få tag på? Jag har hört mig för lite och får väldigt blandade svar.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Hej! Vill någon dela med sig av bilder på sin 126711CHNR? Har någon en uppfattning om den är omöjlig att få tag på? Jag har hört mig för lite och får väldigt blandade svar.
Folk som har försökt tjäna pengar på den här på KS, har till slut fått sälja den för ett par tusen över list, så jag tror inte att det är jättemycket spring på den
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Folk som har försökt tjäna pengar på den här på KS, har till slut fått sälja den för ett par tusen över list, så jag tror inte att det är jättemycket spring på den
Okej! Ja för jag har hört olika av olika AD och även från en månad till en annan, så det kanske varit någon spekulationshype eller liknande
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Alltså, allt i den här tråden är väl i stort sett en spekulationshype?

Hade ni faktiskt tyckt om klockorna ni pratar om så hade ni ju köpt dem till marknadspris :D
Jag förstår vad du menar men jag håller inte riktigt med! Jag själv köper inte på spekulation utan för att äga, jag har dock så jövla många klockor som jag vill ha så att det är orimligt. En klocka jag viljat ha sedan släppet är exempelvis den turkosa 36 OPN och för egen del är det bara ledsamt att den inte går att få tag på och enligt mig är den inte värd marknadspriset.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Alltså, allt i den här tråden är väl i stort sett en spekulationshype?

Hade ni faktiskt tyckt om klockorna ni pratar om så hade ni ju köpt dem till marknadspris :D
Går helt fint att gilla en klocka och samtidigt tycke att marknadspriset är orimligt :)
OP36 är en fin klocka till list, men den är inte värd 70-80k+. Då finns det annat som är finare.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag förstår vad du menar men jag håller inte riktigt med! Jag själv köper inte på spekulation utan för att äga, jag har dock så jövla många klockor som jag vill ha så att det är orimligt. En klocka jag viljat ha sedan släppet är exempelvis den turkosa 36 OPN och för egen del är det bara ledsamt att den inte går att få tag på och enligt mig är den inte värd marknadspriset.
Går helt fint att gilla en klocka och samtidigt tycke att marknadspriset är orimligt :)
OP36 är en fin klocka till list, men den är inte värd 70-80k+. Då finns det annat som är finare.
För 5 år sen så hade ni sagt att de inte var värda listpriset.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
För 5 år sen så hade ni sagt att de inte var värda listpriset.
Återigen förstår jag vad du menar men jag håller inte med. Jag är inget superfan av hulken, av kermit och Verkligen inte nautilus. Sen är det klart att alla blir påverkade av vad andra gillar och vad som är populärt, så har det alltid varit och alltid kommer vara, oavsett det så kommer jag inte betala 150 för den OPn om 5 år heller.
 
Topp