• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Sen jag började intressera mig för klockor så fanns det aldrig riktigt nån Rolex-modell som gav mig något habegär. Detta tills för nåt år sedan när jag fick upp ögonen för denna uppdaterade modell och jag suktat efter den sedan dess. En kombination av högt andramarknadspris och en tvekan att lägga så mycket pengar på en klocka fick mig att avvakta.

Min attityd ändrades när jag fyllde jämt förra året och jag började bevaka marknaden mer i detalj. I slutet av förra veckan hittade jag en klocka i bra skick från 2020 till ett rimligt pris från en betrodd handlare och jag slog till. Att den hade hämtats ut från AD på min födelsedag gjorde bara saken enklare.

Lite bilder på leveransen:
F5E09171-8529-46DB-BBCF-2033B477013F.jpeg

4A756202-F709-4BF9-AE17-69967A8EE428.jpeg

ED9967BB-A548-48C9-A417-4B0D511576DF.jpeg
Grattis till en grymt fin klocka! Tyvärr finns inte glide-lock. Du har dess utom inte samma bredd på en 40mm klockas länk/lås som på en sky.

Ang länkbitarna - Jag tror inte att du fick alla från handlaren du köpte av. Vill du ta ett kort från sidan så man kan se hur många länkar som sitter på nu?

Behöver man fler länkar vid ”nyköp” hos AD för att den skall passa så fixar dem det vid köpet. Annars är det ett fast antal som ingår. Har behövt lägga till på OPs när man köpt det nytt.

Bilagor

• 20B239B5-4109-4CA6-AB95-AAFB9BBAF10F.jpeg
    20B239B5-4109-4CA6-AB95-AAFB9BBAF10F.jpeg
    167.7 KB · Visningar: 15
  • Like
Reactions: PJZ
En blåtavlad Sky-Dweller till rimligt pris. Går den kombon ens ihop? 😌

Grattis till en väldigt cool klocka, och enligt mig fortfarande en väldigt prisvärd och innovativ årskalender

"Rimligt pris" är definitivt relativt 🙂 Det var under vad Chrono24 har begärt de senaste månaderna och även efter att hysterin lagts sig tror jag inte jag kommer gå så mycket back. Vilket är vad jag förväntar mig av alla andra klockor jag köpt. Jag trodde höjden var nådd förra året, men priset har fortsatt upp 🤷‍♂

Jag har också varit med folk som köpt nytt hos AD men fått betala extra för de extra länkbitarna... :confused:
Det verkar vara lite upp till personen som ger servicen till kunden. Har fått extra OF med utan kostnad samt exktra länkbitar. Men jag har även fått betala 500kr för en OP länkbit till en 41:a 😅

"Rimligt pris" är definitivt relativt 🙂 Det var under vad Chrono24 har begärt de senaste månaderna och även efter att hysterin lagts sig tror jag inte jag kommer gå så mycket back. Vilket är vad jag förväntar mig av alla andra klockor jag köpt. Jag trodde höjden var nådd förra året, men priset har fortsatt upp 🤷‍♂
Jag gav lite över list för min, men nu efter de senaste höjningarna så fick jag den plötsligt för under list. Det jämnar ut sig som man brukar säga 😌

Grattis till en grymt fin klocka! Tyvärr finns inte glide-lock. Du har dess utom inte samma bredd på en 40mm klockas länk/lås som på en sky.

Ang länkbitarna - Jag tror inte att du fick alla från handlaren du köpte av. Vill du ta ett kort från sidan så man kan se hur många länkar som sitter på nu?

Behöver man fler länkar vid ”nyköp” hos AD för att den skall passa så fixar dem det vid köpet. Annars är det ett fast antal som ingår. Har behövt lägga till på OPs när man köpt det nytt.
Tack! Synd att höra att det inte finns glide-lock. Har Jubilee-länken samma 5mm system eller är det bättre?

Bifogar bilder på länken.

Bilagor

• 1A56BCE5-9548-452F-98DC-1DE1C63535A1.jpeg
    1A56BCE5-9548-452F-98DC-1DE1C63535A1.jpeg
    385.9 KB · Visningar: 14
  • 3D54CBE6-C5B7-4615-B621-4D918B956BD2.jpeg
    3D54CBE6-C5B7-4615-B621-4D918B956BD2.jpeg
    361.4 KB · Visningar: 12
Sen jag började intressera mig för klockor så fanns det aldrig riktigt nån Rolex-modell som gav mig något habegär. Detta tills för nåt år sedan när jag fick upp ögonen för denna uppdaterade modell och jag suktat efter den sedan dess. En kombination av högt andramarknadspris och en tvekan att lägga så mycket pengar på en klocka fick mig att avvakta.

Min attityd ändrades när jag fyllde jämt förra året och jag började bevaka marknaden mer i detalj. I slutet av förra veckan hittade jag en klocka i bra skick från 2020 till ett rimligt pris från en betrodd handlare och jag slog till. Att den hade hämtats ut från AD på min födelsedag gjorde bara saken enklare.

Lite bilder på leveransen:
F5E09171-8529-46DB-BBCF-2033B477013F.jpeg

4A756202-F709-4BF9-AE17-69967A8EE428.jpeg

ED9967BB-A548-48C9-A417-4B0D511576DF.jpeg
Bra klocka för en större handled. Såvitt jag vet bör en ytterligare länk inkluderas i klockans pris på uttrycklig begäran.

Tillbaka
Topp