Grattis till en grymt fin klocka! Tyvärr finns inte glide-lock. Du har dess utom inte samma bredd på en 40mm klockas länk/lås som på en sky.Sen jag började intressera mig för klockor så fanns det aldrig riktigt nån Rolex-modell som gav mig något habegär. Detta tills för nåt år sedan när jag fick upp ögonen för denna uppdaterade modell och jag suktat efter den sedan dess. En kombination av högt andramarknadspris och en tvekan att lägga så mycket pengar på en klocka fick mig att avvakta.
Min attityd ändrades när jag fyllde jämt förra året och jag började bevaka marknaden mer i detalj. I slutet av förra veckan hittade jag en klocka i bra skick från 2020 till ett rimligt pris från en betrodd handlare och jag slog till. Att den hade hämtats ut från AD på min födelsedag gjorde bara saken enklare.
Lite bilder på leveransen:
Ang länkbitarna - Jag tror inte att du fick alla från handlaren du köpte av. Vill du ta ett kort från sidan så man kan se hur många länkar som sitter på nu?
Behöver man fler länkar vid ”nyköp” hos AD för att den skall passa så fixar dem det vid köpet. Annars är det ett fast antal som ingår. Har behövt lägga till på OPs när man köpt det nytt.