• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mario1971

Rolex
Det roliga är över - här är det!
20210527_152205-01.jpeg
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Jag tycker det är en mycket trevlig referens, plockade ut min hos en AD i början av december förra året. Här kommer några bilder på den:
IMG_0461.jpeg

IMG_0595.jpeg
IMG_0597.jpeg
IMG_0503.jpeg
Jätte fin och jätte fina bilder! Tack så mycket Hasse! Hur upplever du roseet, går det åt det rosa hållet eller mer åt det guldiga hållet? Jag tycker det ser ut att gå mot det mer guldiga hållet?

Min största farhåga är att den ska kännas ”blingig” om du förstår vad jag menar, har du någon input kring det?
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jätte fin och jätte fina bilder! Tack så mycket Hasse! Hur upplever du roseet, går det åt det rosa hållet eller mer åt det guldiga hållet? Jag tycker det ser ut att gå mot det mer guldiga hållet?

Min största farhåga är att den ska kännas ”blingig” om du förstår vad jag menar, har du någon input kring det?
Tack för dina vänliga ord 🤗

Jag tycker det mer går mot det rosa än det gula hållet, tycker att det nästan ser ut som koppar. Ljuset och ens ögons färgseende lär spela in en hel del...

Tja, den är ju klart mer blingig än en klocka helt i stål och känns nog lite blingig faktiskt (kan ju bero på att jag är så van klockor i stål). Men i och med de svarta och bruna delarna/detaljerna så tycker jag inte att den känns alltför blingig trots allt
 

mario1971

Rolex
Hej! Vill någon dela med sig av bilder på sin 126711CHNR? Har någon en uppfattning om den är omöjlig att få tag på? Jag har hört mig för lite och får väldigt blandade svar.
I Polen är väntetiden för närvarande cirka sex månader. Jag var registrerad för den här modellen, men när de öppnade Pepsi-registreringen på Oyster, var jag tvungen att ge upp Rootbeer (tydligen finns det nu en regel att du inte kan registrera dig för två modeller från samma grupp) och jag valde att vänta på Pepsi.
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Hur står sig en Tudor i kvalité gentemot en Rolex? Typ en Black Bay 36 vs Rolex Datejust 36? Och skiljer det sig i kostnader att äga respektive klocka? (kostad för service etc)

BB36 är en ETA så den blir aldrig dyr att äga. DJ 36 vinner men bara om den är hyggligt ny och blir helt klart dyr att serva. Dött lopp köp den du gillar.
 
Senast ändrad:

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tycker det är en mycket trevlig referens, plockade ut min hos en AD i början av december förra året. Här kommer några bilder på den:
IMG_0461.jpeg

IMG_0595.jpeg
IMG_0597.jpeg
IMG_0503.jpeg
Jätte fin och jätte fina bilder! Tack så mycket Hasse! Hur upplever du roseet, går det åt det rosa hållet eller mer åt det guldiga hållet? Jag tycker det ser ut att gå mot det mer guldiga hållet?

Min största farhåga är att den ska kännas ”blingig” om du förstår vad jag menar, har du någon input kring det?
Håller med Hasse i beskrivningen av färgen. Vilket jag tycker är positivt! Testade den modellen för ett tag sedan, och måste säga att bilder inte gör den rättvisa. Riktigt läcker klocka 👍🏼
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Tack för dina vänliga ord 🤗

Jag tycker det mer går mot det rosa än det gula hållet, tycker att det nästan ser ut som koppar. Ljuset och ens ögons färgseende lär spela in en hel del...

Tja, den är ju klart mer blingig än en klocka helt i stål och känns nog lite blingig faktiskt (kan ju bero på att jag är så van klockor i stål). Men i och med de svarta och bruna delarna/detaljerna så tycker jag inte att den känns alltför blingig trots allt
Okej! Tusen tack som sagt, bra beskrivningar! jag ska testa en inom inte allt för lång tid, det ska bli spännande 😊
I Polen är väntetiden för närvarande cirka sex månader. Jag var registrerad för den här modellen, men när de öppnade Pepsi-registreringen på Oyster, var jag tvungen att ge upp Rootbeer (tydligen finns det nu en regel att du inte kan registrera dig för två modeller från samma grupp) och jag valde att vänta på Pepsi.
Okej, intressant! Smart att göra så ändå, då får man verkligen välja och bestämma vilken man vill satsa på 😊 hoppas du kommer över pepsin snart och grattis till en fin nykomling (hulken)!
 

K97

Cartier
I Polen är väntetiden för närvarande cirka sex månader. Jag var registrerad för den här modellen, men när de öppnade Pepsi-registreringen på Oyster, var jag tvungen att ge upp Rootbeer (tydligen finns det nu en regel att du inte kan registrera dig för två modeller från samma grupp) och jag valde att vänta på Pepsi.
Är det sex månader väntetid för pepsin också?
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Verkar som det trillat in lite prishöjningar i övriga Europa (sett på Rolex Forum), någon som har koll på läget i Sverige?
 
Topp