Inga prishöjningar än.Verkar som det trillat in lite prishöjningar i övriga Europa (sett på Rolex Forum), någon som har koll på läget i Sverige?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Inga prishöjningar än.Verkar som det trillat in lite prishöjningar i övriga Europa (sett på Rolex Forum), någon som har koll på läget i Sverige?
Inget på den officiella sidan, ännu...Verkar som det trillat in lite prishöjningar i övriga Europa (sett på Rolex Forum), någon som har koll på läget i Sverige?
På vilka platser? Länka gärna.Verkar som det trillat in lite prishöjningar i övriga Europa (sett på Rolex Forum), någon som har koll på läget i Sverige?
Hittar inte tråden längre, men sparade dessa två:På vilka platser? Länka gärna.
Jag har också förstått det som att Mk1 bara gällde 2017 (jubileumsåret) och att det sedan dess varit Mk2.Vet någon när mark 2 av sea-dweller 126600 släpptes? Det är minimala skillnader mellan ettan och tvåan och för mig kvittar det, men jag såg en annons på blocket där klockan ska vara från 2020 och är mark 1, köpt på Nymans. Skumt tänker jag, jag tror mark 2 kom 2018 eller 2019? https://www.blocket.se/annons/ostergotland/rolex_sea_dweller/95899285
Då är det något skumt med annonsen med andra ord. Jag tror jag ska hålla mig borta från blocket.Jag har också förstått det som att Mk1 bara gällde 2017 (jubileumsåret) och att det sedan dess varit Mk2.
Jag har inte så där bra kamera, men ja, min sitter så där också.I dina Rolexer är kronan i innerringen också centrerad?
Har inte kollat alla mina, men, det är inte ovanligt att det inte sitter centreratI dina Rolexer är kronan i innerringen också centrerad?
Samsung S9...Jag har inte så där bra kamera, men ja, min sitter så där också.
Det hände mig en gång i en odaterad 40 mm keramisk Sub att kronan var något till höger.Har inte kollat alla mina, men, det är inte ovanligt att det inte sitter centrerat
Ååh vill ha! Byte?Det roliga är över - här är det!
Här är kronan centrerad - aldrig tänkt på det tidigare, dock.I dina Rolexer är kronan i innerringen också centrerad?
Inte helt centrerad här! Gillar det, lite SEIKO-känsla med dåligt linjerade vridningar etc...I dina Rolexer är kronan i innerringen också centrerad?
Någon mikrometer till höger är den nog på min också egentligen, kan nästan anas på bilden. Så nu har jag något som kan trigga min OCD...Inte helt centrerad här! Gillar det, lite SEIKO-känsla med dåligt linjerade vridningar etc...
Roligt faktiskt!Det kända stavfelet "Pateted" på länken till min DRSD 1665.
Då kommer vi till nästa fråga.... . Är det Kronan eller tavlan som inte är i center på dom klockor där den sitter "lite" snett ?Kronan är centrerad vilket är tur för annars hade min OCD nått nya höjder.
Annars hade det bara varit att sälja och köpa annanKronan är centrerad vilket är tur för annars hade min OCD nått nya höjder.
"Siri, ring Rob Engström"Annars hade det bara varit att sälja och köpa annan
Hahahahah"Siri, ring Rob Engström"
Inte helt centrerad va? Eller är det vinkeln som spökar?Här är kronan centrerad - aldrig tänkt på det tidigare, dock.
Verkar vara acceptabelt fel norm.Inte helt centrerad va? Eller är det vinkeln som spökar?
Jag skulle inte bry mig speciellt, hade varit värre om det var något man alltid såg när man kollade på klockan.Verkar vara acceptabelt fel norm.