• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Björklund

Panerai
Kronan är centrerad vilket är tur för annars hade min OCD nått nya höjder.

20210603_073920-01.jpeg
Är det vanligt att pärlan/triangeln inte centrerar exakt med kronan/kl 12? Min ser exakt likadan ut. Typ en kvarts sekund fel…
 

mario1971

Rolex
Jag skulle inte bry mig speciellt, hade varit värre om det var något man alltid såg när man kollade på klockan.
Det finns ett ordspråk att när du ser något kommer du att drömma på natten. Det var vad jag hade med Sub 40mm i Ceramica och en icke-centrerande triangel på ramen med avseende på indexet på tolfte. Jag sålde det äntligen.
 

TheCutyard

Breitling
Inte helt centrerad va? Eller är det vinkeln som spökar?
Någon mikrometer till höger är den nog på min också egentligen, kan nästan anas på bilden. Så nu har jag något som kan trigga min OCD... 🤣

Osäker, inte tittat med lupp - men jag har som sagt också en känsla av att den är något åt höger. Så nu är det dubbel OCD efter att det påpekades att det lika gärna kan vara tavlan som inte är centrerad. :D
 
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.
 
S

Staafen

Guest
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.
Jag har dålig koll på dessa men det känns ju spontant som att är det någon ref i stål man kan få tag på inom rimlig tid är det den. Jag hade gjort det om jag var du. 👍🏼
 

Devour

Omega
2-Faktor
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.

Ligger den inte på hyllan så ska det inte ta allt för lång tid. Funnits i butik ett flertal gånger i display under senaste året jag kollat hos olika AD
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.
Det kan inte bli fel med en ym. Har den femsiffriga med blå tavla som är en av mina favoriter.

Besök din närmaste AD så ska de nog kunna skaka fram en inom rimlig tid. Har du tur så finns den kanske hemma.

Bjuder på två bilder på min.
253B420D-91C7-489B-8312-431147534146.jpeg
7A232377-B8B2-4E0C-9366-96DB04413AA0.jpeg
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.
Rob E. hade en inne för 2-3 veckor sen så har du tur får du köpa den direkt.
 

mario1971

Rolex
Såhär på kvällen fick jag ett enormt sug efter en yachtmaster (både rhodium och blå). Är det slöseri med tid att traska in hos min lokala AD och fråga om jag kan beställa? Tycker det snackas väldigt lite om modellen så svårt att bedöma hur läget ser ut. Har tidigare bara köpt en Sub där för några år sedan så ingen köphistorik att skylta med alls.
Om de inte har det på plats kommer de säkert snabbt att ladda ner det åt dig. Jag mätte en - den var tillgänglig omedelbart. Han låg på platsen i tre veckor innan han hittade ägaren.
20201202_162941-01.jpeg
 
Tack för svaren, livsfarligt med bilder därtill! Blir till att kolla Bergströms i veckan som jag har närmast.

Är 126622 med blå tavla den eventuellt tagen ur produktion? Verkar inte finnas på hemsidorna och när jag söker på Chrono verkar den referensen ge träff på både blå-tavlade och den grå med blå visare. Bägge väcker i alla fall ha-begäret.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Tack för svaren, livsfarligt med bilder därtill! Blir till att kolla Bergströms i veckan som jag har närmast.

Är 126622 med blå tavla den eventuellt tagen ur produktion? Verkar inte finnas på hemsidorna och när jag söker på Chrono verkar den referensen ge träff på både blå-tavlade och den grå med blå visare. Bägge väcker i alla fall ha-begäret.
Finns på hemsidan.
Screenshot_20210606-125935.png
 
Update, jag tog mitt förnuft till fånga och ställde mig på väntelista för en YM 40 med Rhodium-tavla. Fick "6-8 mån men det kan gå fortare", inte hela världen att vänta och nu har jag något nytt att se fram emot. Vill även hoppas att det faktiskt finns en någorlunda turordning på den modellen.

Trots noggrant googlande/youtubeande var det otroligt svårt att bestämma vilken tavla som lockar mest.
 

jappdapi

Rolex
2-Faktor
Update, jag tog mitt förnuft till fånga och ställde mig på väntelista för en YM 40 med Rhodium-tavla. Fick "6-8 mån men det kan gå fortare", inte hela världen att vänta och nu har jag något nytt att se fram emot. Vill även hoppas att det faktiskt finns en någorlunda turordning på den modellen.

Trots noggrant googlande/youtubeande var det otroligt svårt att bestämma vilken tavla som lockar mest.
En trevlig tavla. Spännande att det är så ”lång” väntetid på denna. Allt är relativt beroende på vad man jämför det med.

Ser fram emot att se trevliga bilder på den :)
 

mario1971

Rolex
Min högra handled är 19 cm i omkrets. Det räcker dock att det blir varmare, jag jobbar två dagar på tomten och det sväller med en halv centimeter. Har du det också?
20210608_183115-01-01.jpeg
20210608_201020-01.jpeg
 
Topp