• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Här kommer en bild jag tog på min absoluta favorit Rolex! Önskar att jag själv ägde den.
DSC_9988.jpg
Vilken ref. är detta?
 
Ännu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
 
Ännu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
han leker gråis
 
Ännu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
18700kr rakt-ned-i-fickan-kärlek istället...
 
Ännu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
Sjukt att det står oanvänd när han använder den på bilden
 
52 inlägg där majoriteten är oneliners. Går det inte att göra om reglerna? Att bara behövs posta inlägg är ett ganska dåligt filter och leder till massa irrelevanta inlägg överallt.

Edit: det här inlägget var också irrelevant i rolextråden 🙃

edit2: @Fifflio i ett inlägg typ 10 minuter innan dagens klocka skriver han att han bara har 36an och sålt 39an..
 
Senast ändrad:
Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…

Lättare att skriva ”snygg” 50ggr och få obegränsad access än att hosta upp 99 spänn för en månad.
Jag har för mig att Hook eller Leben skrev i någon tråd nyligen att ingen hade köpt tillgång till köp & sälj än men det kommer nog.
 
Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…

Lättare att skriva ”snygg” 50ggr och få obegränsad access än att hosta upp 99 spänn för en månad.

Jag har för mig att Hook eller Leben skrev i någon tråd nyligen att ingen hade köpt tillgång till köp & sälj än men det kommer nog.
Det har varit flera annonser från plast medlemmar så några måste dom ha sålt ( om det inte finns andra sätt att posta utan 50 inlägg?), men nu tror jag faktiskt att möjligheten för att köpa tillgång är borta.
 
Det har varit flera annonser från plast medlemmar så några måste dom ha sålt ( om det inte finns andra sätt att posta utan 50 inlägg?), men nu tror jag faktiskt att möjligheten för att köpa tillgång är borta.
Är det inte så att det först skrivs 50 inlägg och en annons läggs upp och sen tas spaminläggen bort av admin men annonsen får vara kvar? Så tolkade jag att det fanns plastmedlemmar med annonser ute.
 
För att nyansera det här med huruvida det finns en poäng i att sälja K&S-access till plastmedlemmar: det finns viss logik i att göra nya konton för k&s för att inte lämna för mycket klockhistorik i det öppna. Särskilt då köp/sälj är en av få gånger ens konto kan kopplas ihop med personuppgifter IRL.
 
För att nyansera det här med huruvida det finns en poäng i att sälja K&S-access till plastmedlemmar: det finns viss logik i att göra nya konton för k&s för att inte lämna för mycket klockhistorik i det öppna. Särskilt då köp/sälj är en av få gånger ens konto kan kopplas ihop med personuppgifter IRL.
Ingen logik alls IMO. Jag handlar inte på distans från annat än medlemmar som gjort inlägg med substans och har referenser så plastare eller dom som spammat 50 inlägg kommer inte på fråga helt enkelt. Vill man som säljare dölja sig från sina andra inlägg här skall man nog söka andra kanaler för sitt sälj.
 
Ingen logik alls IMO. Jag handlar inte på distans från annat än medlemmar som gjort inlägg med substans och har referenser så plastare eller dom som spammat 50 inlägg kommer inte på fråga helt enkelt. Vill man som säljare dölja sig från sina andra inlägg här skall man nog söka andra kanaler för sitt sälj.
Det går att hänvisa till och bevisa ägarskap av andra konton med reffhistorik också. det kanske handlar om att man inte vill ha en massa annonshistorik eller köphistorik som går att pussla ihop genom att läsa allmänt tillgängliga poster. Alternativet är som med flera jag gjort mina största transaktioner vid KS-köp med, dvs att de skiter i K&S/reffsystemet överhuvudtaget och endast gör affärer via personlig rekommendation. Det går ju, men är ju å andra sidan också exkluderande på ett sätt som frångår själva syftet med forumet.

Vilka krav du personligen har på konton för att du ska göra affärer med personen som står bakom kontot är din ensak.
 
Kanske dags att förbjuda att sälja nyköpta klockor på forumet? Blir ju väldigt obviuos att man köpt bara för att snabbt tjäna en slant. Samtidigt kan man ju resonera att det ger andra medlemmar möjlighet att slippa gråisar. . Bara en tanke.
 
Jag tror det är relativt få som matar inlägg för att få lägga köp och sälj annonser. Jag läser klocksnack varje dag men dålig på att skriva... En av de roligare sakerna är att skanna igenom vad som ligger ute för försäljning och drömma lite :) Måste dock säga att jag blir väldigt besviken när jag ser en klocka jag stått i kö på över ett år till försäljning några dagar efter personen fått köpa den från AD..
 
Det jag menar är att antalet plastkonton vs de som spammar inlägg känns som det är relativt få. Men köper att det hänt.
 
Tillbaka
Topp