bbnd
Basic
Vilken ref. är detta?Här kommer en bild jag tog på min absoluta favorit Rolex! Önskar att jag själv ägde den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken ref. är detta?Här kommer en bild jag tog på min absoluta favorit Rolex! Önskar att jag själv ägde den.
Hej vet inte, den tillhör en vän men definitivt femsiffrig.Vilken ref. är detta?
16710Vilken ref. är detta?
Hej vet inte, den tillhör en vän men definitivt femsiffrig.
Med största sannolikhet en 16710. GMT2 och Swiss Made tavlaVilken ref. är detta?
han leker gråisÄnnu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
Tillbakadragen - Rolex Explorer 124270 36mm (Oanvänd)
Tjena! Säljer min Rolex Explorer 36 mm 124270 då jag kommit fram till att 39mm passar mig bättre. Klockan är inköpt hos AD i Juni och är oanvänd. Självklart Fullset Säljer den helst F2F alt så kan den skickas med värdefrakt på köparens bekostnad. Endast swishbetalning 84 000 krklocksnack.se
18700kr rakt-ned-i-fickan-kärlek istället...Ännu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
Borde väl ha känt om det var kärlek till klockan eller inte för några dagar sedan hos AD då den köptes.
Tjena! Säljer min Rolex Explorer 36 mm 124270 då jag kommit fram till att 39mm passar mig bättre. Klockan är inköpt hos AD i Juni och är oanvänd. Självklart Fullset Säljer den helst F2F alt så kan den skickas med värdefrakt på köparens bekostnad. Endast swishbetalning 84 000 krklocksnack.se
Sjukt att det står oanvänd när han använder den på bildenÄnnu en användare med 50 poänglösa inlägg för att få annonsera sin nyköpta Rolex "då kärleken till klockan inte riktigt är där."
”helt oanvänd” dessutom.Sjukt att det står oanvänd när han använder den på bilden
Sjukt att det står oanvänd när han använder den på bilden
Är detta samma?”helt oanvänd” dessutom.
Inte samma klocka Bilden du länkade nu är 39mm modellen med texten "Explorer" på nedre delen av tavlanÄr detta samma?
Man kan ju alltid köpa sig fri från de 50 inläggen också52 inlägg där majoriteten är oneliners. Går det inte att göra om reglerna? Att bara behövs posta inlägg är ett ganska dåligt filter och leder till massa irrelevanta inlägg överallt.
Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…Man kan ju alltid köpa sig fri från de 50 inläggen också
Som plastfärsking kan jag intyga att jag inte ens visste att betalmöjligheten fanns.Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…
Lättare att skriva ”snygg” 50ggr och få obegränsad access än att hosta upp 99 spänn för en månad.
Jag har för mig att Hook eller Leben skrev i någon tråd nyligen att ingen hade köpt tillgång till köp & sälj än men det kommer nog.Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…
Lättare att skriva ”snygg” 50ggr och få obegränsad access än att hosta upp 99 spänn för en månad.
Undrar om någon Plast medlem använt sig av det där för att få tillgång till Köp & Sälj? Jag skulle gissa på 0 personer…
Det har varit flera annonser från plast medlemmar så några måste dom ha sålt ( om det inte finns andra sätt att posta utan 50 inlägg?), men nu tror jag faktiskt att möjligheten för att köpa tillgång är borta.Jag har för mig att Hook eller Leben skrev i någon tråd nyligen att ingen hade köpt tillgång till köp & sälj än men det kommer nog.
Är det inte så att det först skrivs 50 inlägg och en annons läggs upp och sen tas spaminläggen bort av admin men annonsen får vara kvar? Så tolkade jag att det fanns plastmedlemmar med annonser ute.Det har varit flera annonser från plast medlemmar så några måste dom ha sålt ( om det inte finns andra sätt att posta utan 50 inlägg?), men nu tror jag faktiskt att möjligheten för att köpa tillgång är borta.
Ingen logik alls IMO. Jag handlar inte på distans från annat än medlemmar som gjort inlägg med substans och har referenser så plastare eller dom som spammat 50 inlägg kommer inte på fråga helt enkelt. Vill man som säljare dölja sig från sina andra inlägg här skall man nog söka andra kanaler för sitt sälj.För att nyansera det här med huruvida det finns en poäng i att sälja K&S-access till plastmedlemmar: det finns viss logik i att göra nya konton för k&s för att inte lämna för mycket klockhistorik i det öppna. Särskilt då köp/sälj är en av få gånger ens konto kan kopplas ihop med personuppgifter IRL.
Det går att hänvisa till och bevisa ägarskap av andra konton med reffhistorik också. det kanske handlar om att man inte vill ha en massa annonshistorik eller köphistorik som går att pussla ihop genom att läsa allmänt tillgängliga poster. Alternativet är som med flera jag gjort mina största transaktioner vid KS-köp med, dvs att de skiter i K&S/reffsystemet överhuvudtaget och endast gör affärer via personlig rekommendation. Det går ju, men är ju å andra sidan också exkluderande på ett sätt som frångår själva syftet med forumet.Ingen logik alls IMO. Jag handlar inte på distans från annat än medlemmar som gjort inlägg med substans och har referenser så plastare eller dom som spammat 50 inlägg kommer inte på fråga helt enkelt. Vill man som säljare dölja sig från sina andra inlägg här skall man nog söka andra kanaler för sitt sälj.
Hänt flera gånger. Mycket som inte syns, eftersom de blir anmälda till adminsJag tror det är relativt få som matar inlägg för att få lägga köp och sälj annonser.