• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan tänka mig köpa begagnat men det är ju ändå lite roligt att köpa klockorna helt nya hos AD och kanske göra någon grej utav det. Typ ta med frugan till Sthlm och göra en heldag utav det. Jag vill helt enkelt påbörja någon typ att materialistisk tradition 🙈 kanske grabben tycker det och är kul om några år.
 
Jag kan tänka mig köpa begagnat men det är ju ändå lite roligt att köpa klockorna helt nya hos AD och kanske göra någon grej utav det. Typ ta med frugan till Sthlm och göra en heldag utav det. Jag vill helt enkelt påbörja någon typ att materialistisk tradition 🙈 kanske grabben tycker det och är kul om några år.
Jag forstar.
Du gillar att betala skatt och det ar ju bade bra och haftigt!

Men skamt asido. Bor du nu inte 100mil fran Sthlm sa ar det val bara att aka.
Knalla in hos de tre AF som finns och fraga.
Der varsta som kan handa ar ju att du far ett nej.
Da kan du medan du ar i stan kolla hos LW Kaplans och formodligen nagra fler begbutiker om de kan ha vad du soker.

Eller lagg ut en kopesannons har.
 
Varför vill du ha just en sub 126610lv ?

Först vill jag ha en 126613LB sen en 126610LV, gillar färgerna och kontrasten.

Sen följer listan med en GMT och en Daytona.

Det här är ett projekt jag har en 10 års plan för typ. Som jag skrev i inlägget, typ en ny varje år om ekonomin tillåter 🙈
 
Jag kan tänka mig köpa begagnat men det är ju ändå lite roligt att köpa klockorna helt nya hos AD och kanske göra någon grej utav det. Typ ta med frugan till Sthlm och göra en heldag utav det. Jag vill helt enkelt påbörja någon typ att materialistisk tradition 🙈 kanske grabben tycker det och är kul om några år.
Är det inte lite fräsigare att resa ut i Europa en dag eller två om året för att hämta ett nytt förvärv?
 
"Jag har haft allt mellan himmel och jord men i princip alltid med tanken att tjäna pengar på försäljningen längre fram."

Vän av ordning funderar på hur du tänker när du köper en klocka?
Om det är en magiskt snygg klocka, urverket är Guds gåva till mänskligheten men det är en risk att du förlorar några tusenlappar på den så avstår du ett köp?
Då går du heller på "andrasorteringen", bara du kan tjäna en slant?😅
 
Först vill jag ha en 126613LB sen en 126610LV, gillar färgerna och kontrasten.

Sen följer listan med en GMT och en Daytona.

Det här är ett projekt jag har en 10 års plan för typ. Som jag skrev i inlägget, typ en ny varje år om ekonomin tillåter 🙈
Jag hämtade precis en 126613LB hos Rolex AD på Capri under semestern
 
Någon som har erfarenhet av AD i Belgrad? Vågar man hoppas på att kunna hämta ut en dykare? Vill ha rimliga förväntningar. Besökte AD både på Kreta och Santorini utan någon lycka alls.
 
Någon som har erfarenhet av AD i Belgrad? Vågar man hoppas på att kunna hämta ut en dykare? Vill ha rimliga förväntningar. Besökte AD både på Kreta och Santorini utan någon lycka alls.
Ar du serb och pratar serbiska sa kanske du kan smita forbi som en lokalbo...annars sa diskuteras detta amne ratt flitigt pa Rolexforums.

Jag kan inte hitta modell X har lokalt,men ska aka till plats Q. Finns X att kopa dar?
Svaret ar alltid samstammigt. Glom det. Det ser likadant ut overallt pa var jord,och det blir inte lattare an du har det hos din lokala AF att fa kopa det du vill ha.
Men har du inget battre for dig och gillar att titta pa tomma montar sa kan du val knallaforbi och med lite tur fa en kopp kaffe.

Dessutom sa ar ju Serbien inte med i EU sa moms&tull tillkommer pa priset. For har ar alla arliga och tycker det ar haftigt att betala skatt.
 
Hallå gänget!

Efter en lugn och skön sommar så har jag nog kommit fram till vad jag vill uppnå i klockväg. Jag har haft allt mellan himmel och jord men i princip alltid med tanken att tjäna pengar på försäljningen längre fram. Senaste året har jag knappt flippat några klockor för att få känna efter vad jag verkligen vill ha 😂

Det jag har kommit fram till är att mitt hjärta slår för Rolex. Tanken är att köpa en klocka om året tills jag känner mig nöjd 🙈 Jag är fullt insatt i AD ”spelet” men är det helt omöjligt att få tag i en 126613LB från AD som första pjäs. Framtiden får visa vad det blir men är ju självklart en 126610LV nästa på listan 😍 osv.

Är jag ute och cyklar som tror att det går att etablera en ny relation till en AD utan att behöva köpa massor klockor som jag egentligen inte vill ha? Tålamod och tid har jag 🙈

Allt gott!
Är enda syftet med ”klockan du verkligen vill ha” att tjäna pengar på? Då bör du ju ha med i beräkningar alla omkostnader runt omkring för resor, klockor du inte vill ha som du eventuellt behöver köpa för att bygga relation etc.
 
Är enda syftet med ”klockan du verkligen vill ha” att tjäna pengar på? Då bör du ju ha med i beräkningar alla omkostnader runt omkring för resor, klockor du inte vill ha som du eventuellt behöver köpa för att bygga relation etc.
Just det här projektet är det inte syfte att tjäna några pengar. Dom klockorna jag vill ha och tänker köpa ska inte säljas.
 
Ar du serb och pratar serbiska sa kanske du kan smita forbi som en lokalbo...annars sa diskuteras detta amne ratt flitigt pa Rolexforums.

Jag kan inte hitta modell X har lokalt,men ska aka till plats Q. Finns X att kopa dar?
Svaret ar alltid samstammigt. Glom det. Det ser likadant ut overallt pa var jord,och det blir inte lattare an du har det hos din lokala AF att fa kopa det du vill ha.
Men har du inget battre for dig och gillar att titta pa tomma montar sa kan du val knallaforbi och med lite tur fa en kopp kaffe.

Dessutom sa ar ju Serbien inte med i EU sa moms&tull tillkommer pa priset. For har ar alla arliga och tycker det ar haftigt att betala skatt.
Detta stämmer inte. Självklart är det mycket svårare om du är ute efter en speciell ref. Jag har på flertalet resor sett klockor som inte funnit tillgängliga utan väntetid hos lokal AD.
 
Ar du serb och pratar serbiska sa kanske du kan smita forbi som en lokalbo...annars sa diskuteras detta amne ratt flitigt pa Rolexforums.

Jag kan inte hitta modell X har lokalt,men ska aka till plats Q. Finns X att kopa dar?
Svaret ar alltid samstammigt. Glom det. Det ser likadant ut overallt pa var jord,och det blir inte lattare an du har det hos din lokala AF att fa kopa det du vill ha.
Men har du inget battre for dig och gillar att titta pa tomma montar sa kan du val knallaforbi och med lite tur fa en kopp kaffe.

Dessutom sa ar ju Serbien inte med i EU sa moms&tull tillkommer pa priset. For har ar alla arliga och tycker det ar haftigt att betala skatt.
Måste ju finnas lite variation åtminstone? Eller sitter alla ADs i en hemlig gruppchatt och koordinerar sina lagersaldon? Oavsett, tack för svaret. Jag justerar ned mina förväntningar.


Detta stämmer inte. Självklart är det mycket svårare om du är ute efter en speciell ref. Jag har på flertalet resor sett klockor som inte funnit tillgängliga utan väntetid hos lokal AD.
Jag justerar tillbaka mina förväntningar då. Är inte ute efter specifik ref utan är rent generellt intresserad av att se utbud, och ifall något spännande finns i lager med lite tur kanske komma hem med något nytt. Typ så.
 
Detta stämmer inte. Självklart är det mycket svårare om du är ute efter en speciell ref. Jag har på flertalet resor sett klockor som inte funnit tillgängliga utan väntetid hos lokal AD.
Och dina resor har varit de senaste tva aren? Hur det sag ut innan Corona kan ju kvitta.
Det ar ju sedan dess som Rolexhypen fullkomligt exploderat och i princip alla Herrmodeller utom mojligtvis Celini har fatt vantetid/blivit svara eller omojliga att fa tag pa.

Skulle jag vaga mig pa en gissning sa ar det att i tex Sverige Norge Danmark bor det vara lattare att fa tag pa klockor da vi talar hogskattelander.
Totalt ointressant for nagon som har mojlighet att handla skattefritt/lagskatteland att kopa dar om man nu inte far TaxFree.
 
Måste ju finnas lite variation åtminstone? Eller sitter alla ADs i en hemlig gruppchatt och koordinerar sina lagersaldon? Oavsett, tack för svaret. Jag justerar ned mina förväntningar.



Jag justerar tillbaka mina förväntningar då. Är inte ute efter specifik ref utan är rent generellt intresserad av att se utbud, och ifall något spännande finns i lager med lite tur kanske komma hem med något nytt. Typ så.
Nej de sitter inte i gruppchat men de saljer till sina lokala kunder forst. Och med tanke pa att det finns pengar att tjana pa i stort sett varenda herrrolex numer ( om du kan kopa taxfree iallfall inom EU/Hogskatteland) sa lonar det sig for flippare valar grahandlare att gora en resa och fylla pa forraden om det skulle finnas utbud.
Da hamnar en turist valdigt langt ner pa listan av kunder AF har lust att salja till da jag ocksa tror att en AF ringer ovanstaende forst innan nagot laggs ut i montern
 
Och dina resor har varit de senaste tva aren? Hur det sag ut innan Corona kan ju kvitta.
Det ar ju sedan dess som Rolexhypen fullkomligt exploderat och i princip alla Herrmodeller utom mojligtvis Celini har fatt vantetid/blivit svara eller omojliga att fa tag pa.

Skulle jag vaga mig pa en gissning sa ar det att i tex Sverige Norge Danmark bor det vara lattare att fa tag pa klockor da vi talar hogskattelander.
Totalt ointressant for nagon som har mojlighet att handla skattefritt/lagskatteland att kopa dar om man nu inte far TaxFree.
Fick tag i en sub i mitten på juni i Italien som brukar ligga lägst i Europa. Jag rekommenderar dig att sluta gissa.
 
Fick tag i en sub i mitten på juni i Italien som brukar ligga lägst i Europa. Jag rekommenderar dig att sluta gissa.
Ja da far jag ju be om ursakt.
Fick for mig fragestallaren undrade om det var lattare att hitta modeller som inte gar/ar svara/har storre premium pa begmarknaden, att fa tag pa hemma lattare utomlands.
Och da ska man givetvis utnytta EUs regler med att handla dar det ar formandligast.
 
Ja da far jag ju be om ursakt.
Fick for mig fragestallaren undrade om det var lattare att hitta modeller som inte gar/ar svara/har storre premium pa begmarknaden, att fa tag pa hemma lattare utomlands.
Och da ska man givetvis utnytta EUs regler med att handla dar det ar formandligast.
Ursäkten godtas. Där är vi enade, de får man nog inte tag på :)
 
Nån som vet om jag kan gå in i vilken klockaffär som helst för att korta länken eller rekommenderar ni att gå till närmsta AD?
Jag hade besökt en AD. Kan också rekommendera Gaston i Partille, gick själv dit med en nyare DJ inköpt på ch24 som han fixade länken på samt bekräftade att klockan var äkta, men han har nog semester nu.
 
Tillbaka
Topp