• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag tycker iaf guld/stål och svart tavla går fantastiskt bra ihop. Alla är vi olika som tur är :)
IMG_20210801_131852.jpg
 
Du missar helt poängen, mitt resonemang handlar helt och hållet om givet nuvarande marknadspris. Alla vet att typ 0,1% av alla SS Daytona spekulanter kan få den till listpris hos AD. Vill du inte casha upp marknadspris för en plåt Daytona/OF Daytona eller villig att betala för en helguldare är givetvis TT Daytona ett vettigt alternativ. Sluta hata TT 👍
Och min poäng är att en Daytona blir inte automatiskt bra bara för att det är en Daytona 👌🏼
 
Fast stål tex har blivit bra för att priserna gått upp…den är inte 300tkr bra. Där är ju guld helt klart roligare och mer ”prisvärt” med nuvarande marknad
Jag har aldrig påstått att den är värd de pengarna. Stål har dock alltid varit bra / mest poppis?

Jag sa att om man radar upp stål, TT, helguld och alla kostar lika mycket så skulle ingen välja TT.
 
Har någon liknande problem? Har stora tjocka händer och måste knäppa lös easylinken för att kunna få över klockan över handen. Sen behöver jag knäppa in den igen för att klockan skall sitta bra. Funderar på om t ex större spännen (t ex subbens) viks upp mer så man lättare kan trä över. Min handled är sedan mer normal på ca 18,5 cm. Dock ser 36 mm perfekt ut med den tavlan (tycker jag), eftersom den saknar lumeindexering som ”krymper” tavlan.

4E9CB416-B73A-4C73-B02F-F5097F7B808E.jpeg
 
Har någon liknande problem? Har stora tjocka händer och måste knäppa lös easylinken för att kunna få över klockan över handen. Sen behöver jag knäppa in den igen för att klockan skall sitta bra. Funderar på om t ex större spännen (t ex subbens) viks upp mer så man lättare kan trä över. Min handled är sedan mer normal på ca 18,5 cm. Dock ser 36 mm perfekt ut med den tavlan (tycker jag), eftersom den saknar lumeindexering som ”krymper” tavlan.

4E9CB416-B73A-4C73-B02F-F5097F7B808E.jpeg
Testa att ta på dig den med boetten mot handflatan ist :)
 
Har du sålt klockan? Om det är en bra investering eller inte avgörs ju när du stänger din position.
Jo, Det är sant. Men jag gick in med fpc i genomsnittsinköpspris 90kr har ännu inte sålt men det känns ändå som en förlust. Klockan köpte jag för 54, så det känns ändå som en säker investering även om jag inte har kammat hem vinsten, på samma sätt som mitt innehav i fpc känns som en förlust även om jag inte sålt
 
Jo, Det är sant. Men jag gick in med fpc i genomsnittsinköpspris 90kr har ännu inte sålt men det känns ändå som en förlust. Klockan köpte jag för 54, så det känns ändå som en säker investering även om jag inte har kammat hem vinsten, på samma sätt som mitt innehav i fpc känns som en förlust även om jag inte sålt
”Säker investering”, ”Kammat hem vinsten”…..

Kom igen nu, det här är ett entusiastforum för armbandsur, inte börsen.
 
Tillbaka
Topp