• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ta en bättre bild så är du förlåten ;)
Absolut, det ska jag garanterat göra! :)

Förstår att du gläds åt värdeökningen men detta är rätt vanligt bland nya medlemmar (och var rätt tröttsamt att se för femtielfte gången)
Grym klocka och fortsätt gärna att bomba med fler bilder! :)

Man får helt enkelt göra om och göra rätt!! :)

image.jpg


I min mening världens mest perfekta klocka. Problemet är bara att jag nu börjar inse att det kanske finns fler "perfekta" klockor man skulle vilja bära. :eek::eek::)
 
Hej, jag tänkte dela min AD story…

2018-02 får jag bonus och vill köpa klocka. Kolega på jobbet rekommenderar en AD där hens sambo jobbar.
köper en Breitling Superocean där till bra pris.

2018-07 vill jag byta min IWC fliegerkronograf från 2004 till nya modellen. Är hos IWC AD (ej samma som ovan) och får dåligt bemötande och service. Jag tappar helt intresset för IWC och funderar på vag jag vill ha istället…då är det bara Rolex som poppar upp på radarn. Vet då ingenting om Rolexsportstål, väntetider och kölistor. Men jag knallar över till Rolex AD där jag köpte min Bretitling. jag förklarar vad som hänt och mitt intresse för en Submariner. Grön eller svart frågar säljaren och jag säjer svart. Leveranstid circa 18 månader säjer hen. OK säjer jag. Min Bretling som inbyte? Inga problem. Vi köper in den idag! Får nästan fullpris inbyte efter 5 månader.

2019-02 Rolex Submariner LN finns att hämta hos AD! WooHoo! Min första Rolex!

2019-04 Rolex presenterar nya Batgirl på Baselworld. jag mailar intresse till min kontakt på AD och anmäler intresse inom cirka 5 minuter.

2019-09 Rolex GMT master Batgirl finns att hämta hos AD! Första kundexemplaret dom leverar. Till moi :) Anmäler intresse för Daytona SS samtidigt som jag betalar för Batgirl. Intresseanmälan motags utan förbehåll.

2020-09 Anmäller jag intresse hos min AD för GMT master Root Beer som egen present till migsjällv för 30 år på samma företag. ”Guldklockan” till migsjälv :)

2021-04 GMT Master Root Beer finns att hämta! Och får då veta att kag har minst ett år kvar att vänta på min Daytona SS.

Jag besöker min AD varanan månad och småpratar med mina 2 säljkontaker där, provar på Rolex TT modeler dom har inne och även nya modeler som nya Omega Speedmaster.

your experience may vary!

men så har det gått för mig

och min Rolex resa började med att jag ville köpa en ny IWC Fliegerkronograf…tro det eller ej :)
Nästan makalöst att du fick GMT så snabbt efter att fått en Sub - bara att gratulera!

Jag har en väsentligt bättre köphistorik hos en och samma AD och har nu fått vänta >15 månader på en GMT 🤨
 
Fast allt är ju relativt. Jag kanske inte kan köpa en Laferrari men en 488 Pista är otroligt trevligt och jämförelsevis prisvärt. Tredje alternativet är ju en standard 458 Italia, som också är trevlig och givetvis föredrar vissa det före 488 Pista.

klart 99 % tar helguld, eller i mitt exempel Laferrari.
 
Fast allt är ju relativt. Jag kanske inte kan köpa en Laferrari men en 488 Pista är otroligt trevligt och jämförelsevis prisvärt. Tredje alternativet är ju en standard 458 Italia, som också är trevlig och givetvis föredrar vissa det före 488 Pista.

klart 99 % tar helguld, eller i mitt exempel Laferrari.
Sluta snorta det du säljer. Du är på ett klockforum. Även om tråden tillåts vara en extremt dålig investeringsidé är du ett exempel på hur det fullständigt urartar oftast. Vill ni tjäna pengar? Håll er borta från klockor (och bilar) i allmänhet. Det finns andra forum för detta.
 
Vad är det för attityd? Det har väl inget med att tjäna pengar på klockor att göra? Jag har inget intresse av att tjäna pengar på klockor. Frågan var väl snarare hur oattraktiv eller attraktiv en two tone var? Jag har ingen two tone, absolut ingen Ferrari och säljer ingen sådan eller någon annan klocka heller för den delen.
 
Vad är det för attityd? Det har väl inget med att tjäna pengar på klockor att göra? Jag har inget intresse av att tjäna pengar på klockor. Frågan var väl snarare hur oattraktiv eller attraktiv en two tone var? Jag har ingen two tone, absolut ingen Ferrari och säljer ingen sådan eller någon annan klocka heller för den delen.

Sluta snorta det du säljer. Du är på ett klockforum. Även om tråden tillåts vara en extremt dålig investeringsidé är du ett exempel på hur det fullständigt urartar oftast. Vill ni tjäna pengar? Håll er borta från klockor (och bilar) i allmänhet. Det finns andra forum för detta.
Inser att mitt inlägg ovan som skulle vara ett svar till dig via citat inte blev det. Även mina tidigare inlägg idag blev inte heller svar via citat från tidigare skribenter
utan fristående de inlägg. Kanske därför mina inlägg ser ut som något som jag inte ville få fram.
 
Tillbaka
Topp