• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bra idé 😎

Trevlig dag! ☀️
Detsamma! ☀️🌧
C22A3A91-C362-4CD0-A15F-109B83ADC121.jpeg

Ynka tusenlappar? Hur räknar du? Blir väl uppemot 20' om min matte är rätt. För du tror väl inte att klockan stannade i Sverige sedan inköp.
Men jag håller med om att det var efterblivet lägga ut kvittot. Om det stämmer vad som sägs så blir det inga fler klockor därifran för denne kund
Har ingen aning om hur du räknar när klockan listar 92.100 SEK

.. och vad yrar du om Sverige? Den är svensksåld, det är inga frågetecken kring det.

Förmodligen ökar de mer i framtiden.
Pengar är ju värdelöst att ha på banken,och har du inga så kan du låna i stort sett gratis. Alla centralbanker sprutar ut ettor och nollor just nu...
Så varför inte köpa något du kanske tjänar en spänn på och i värsta fall håller jämna steg med inflationen?

Småbarn kan tjäna miljoner på TikTok ocjh Youtoube när det kommenterar andra som spelar TVspel eller dansar.. Jag fattar ingenting.
Hundmynt To The MOON säger Elon och tjänar miljarder......Vad FAN spelar det då för roll vad en meningslös stenåldersklocka kostar för den som vill ha en?
Cash is Trash nowadays...
Finns inga rika som har pengar på banken. Bättre att investera i fonder/aktier än i klockor.

.. och vad yrar du om Sverige? Den är svensksåld, det är inga frågetecken kring det.
Det är ok att tjäna 50k på en klockan men inte 7,9k? Märkligt.
Kan också vara så att personen i fråga vill fina till sin köphistorik hos ADn.

Finns väl värre saker att haka upp sig på.

Det är ok att tjäna 50k på en klockan men inte 7,9k? Märkligt.
Kan också vara så att personen i fråga vill fina till sin köphistorik hos ADn.

Finns väl värre saker att haka upp sig på.
Sa jag att det va ok? Jag sa att jag har mer förståelse för om någon person i fråga gör sig besväret för den typen av profit.. än 5-8k.
Fina till köphistorik med en Explorer? ehm...

Du kan ju knappast räkna med död svensk moms och tro att köparen inte momsat ut klockan för att sedan "glömma" bort att berätta det när klockan kom tillbaka.
Givetvis bara spekulationer från min sida.....men det är ju där vinsten ligger på halvkalla modeller

Senast ändrad:
Finns inga rika som har pengar på banken. Bättre att investera i fonder/aktier än i klockor.
Självklart om det enbart är avkastning du räknar. Men det är jävligt tråkigt att stirra på skärmsiffror...och bättre avkastning/säkra slantar som ändå är en kul hobby än just vissa klockor är ju svart att få (iallafall idag)
För pengarna ska ju anvandas någongång.annars så kan de ju kvitta.

OP grön lär bli mycket svårt pga högt tryck. En blå/svart/vit går förmodligen på några månader.

Explorer II har jag tyvärr dålig koll på vad gäller kötid, men den är ju inte i närheten av lika poppis som Sub, SD eller GMT.

Har du inte frågat AD ang kötid när du varit där?
Blå svart silver OP 36 är listan stängd på hos i alla fall Bergströms i Uppsala. Explorer 2 går att ställa sig i kö på.

har en polare som plockade ut en datejust nyligen hos Krons och han fick inte ställa sig på listan för en blå OP 36 mm förens han plockat ut datejusten då gick det.

Senast ändrad:
Alltså vad fan snackar du om egentligen ????
Nu får det räcka med detta jiddret. Dra det i PM om ni vill prata vidare. Vill inte se fler inlägg om detta nu. 80% diskussioner om inverseringstaktik och 20% klockor här.

Främst riktat till @FlipSwede
Har man problem med att folk går plus på försäljningar så är man i fel tråd.

Tror dessvärre priserna ökar i takt med att det trots allt finns en benägenhet att spendera mera i ”dessa tider”. För Rolex bubblan ska spricka men även för klockbranschen generellt, krävs nog en börskrash typ 1929 worldwide.
Vid eventuellt börskrasch är ju alternativa investeringar som Rolex precis där man vill ligga. Inflationsskyddad tillgång ;)

Men låt oss snacka klockor istället!

664BC3AD-A8DF-49A0-8630-61AAB222E1C2.jpeg

Tillbaka
Topp