D
Deleted member 8389
Guest
Någon som vet varför vissa äldre Sea Dweller typ 80 början 90 talet har gulnande visare och markörer medans andra är vita?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Olika lysmassorNågon som vet varför vissa äldre Sea Dweller typ 80 början 90 talet har gulnande visare och markörer medans andra är vita?
Men jag har tex en från -89 som är gul medans en annan från -86 har vita?Olika lysmassor
Tritium vs luminova
Olika mycket exponering av ljus?Men jag har tex en från -89 som är gul medans en annan från -86 har vita?
Är det originaltavla och visare på 86:an?Men jag har tex en från -89 som är gul medans en annan från -86 har vita?
Vet tyvärr inte det men det slog mig att den kunde vara utbyttÄr det originaltavla och visare på 86:an?
Bild!Vet tyvärr inte det men det slog mig att den kunde vara utbytt
Har ingen tyvärr
När byttes det?Olika lysmassor
Tritium vs luminova
Jag frågar för en kompis, han skickade mig dessa bilder
Hej gubbs,
Jag behöver er expertis. Jag har några enstaka bilder på en 14060 som jag är sugen på, är det något som verkar konstigt ifrån det ni ser? bör jag be om fler bilder, i så fall på vad?
Tack vänner!
Hej gubbs,
Jag behöver er expertis. Jag har några enstaka bilder på en 14060 som jag är sugen på, är det något som verkar konstigt ifrån det ni ser? bör jag be om fler bilder, i så fall på vad?
Tack vänner!
Hårt polerad.Hej gubbs,
Tack vänner!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hårt polerad.
Boetten har blivit polerad flera gånger, och ganska ordentligt. Om den inte är billigare än andra ex så hade jag letat vidare.Jag har svårt att avgöra sånt. Hur ser du det, och vad exakt tänkte du på?![]()
Boetten har blivit polerad flera gånger, och ganska ordentligt. Om den inte är billigare än andra ex så hade jag letat vidare.
Intressant att veta vad/var du tittar så jag lär mig. Kan du dela med dig?Boetten har blivit polerad flera gånger, och ganska ordentligt. Om den inte är billigare än andra ex så hade jag letat vidare.
ok jag ska googla lite. Men vad tycker du om exemplaret ovan då?Det bästa är att bildgoogla (unpolished *ref*) för att få en uppfattning om hur ett korrekt case ska se ut för just den referensen. Med tiden blir det enklare att urskilja korrekt borstning, ytor och fasningar.
Kolla även så att länken är skarp i olika lägen och ljussättningar.
Hej! Kan du vara mer specifik kring poleringen?![]()
Finishen är fuckad på ovansidan luggarna.Intressant att veta vad/var du tittar så jag lär mig. Kan du dela med dig?
Edit: tvåa på bollen.
Tack! Bra att lära sig vad man kan titta på så kan man jämföra med andra googlade boetter.Finishen är fuckad på ovansidan luggarna.
Boettsidorna är inte plana. Lugghålen inte skarpa. Luggarna är inte jämna eller särskilt tjocka.
Ingen?Någon som har koll på gångreserven på en Seadweller 16600 från början 2000 talet?