• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon som vet varför vissa äldre Sea Dweller typ 80 början 90 talet har gulnande visare och markörer medans andra är vita?

IMG_0372.PNG
IMG_0370.PNG
Jag frågar för en kompis, han skickade mig dessa bilder

Hej gubbs,

Jag behöver er expertis. Jag har några enstaka bilder på en 14060 som jag är sugen på, är det något som verkar konstigt ifrån det ni ser? bör jag be om fler bilder, i så fall på vad?

Tack vänner!

a5XfsBG.jpg

99Fck0S.jpg

mSXmAeg.jpg

Md0bDrP.jpg

taufUwb.jpg

Här kommer fler bilder på klockan. Något som ser skumt ut? Lugs ser avrundade ut, inbillar jag mig eller ska det vara så?

ArMB21R.jpg

m6kXeyV.jpg

JljFiH0.jpg

HEPyeIJ.jpg

Pob4a2P.jpg

IK6dHrN.jpg

Det bästa är att bildgoogla (unpolished *ref*) för att få en uppfattning om hur ett korrekt case ska se ut för just den referensen. Med tiden blir det enklare att urskilja korrekt borstning, ytor och fasningar.

Kolla även så att länken är skarp i olika lägen och ljussättningar.

Det bästa är att bildgoogla (unpolished *ref*) för att få en uppfattning om hur ett korrekt case ska se ut för just den referensen. Med tiden blir det enklare att urskilja korrekt borstning, ytor och fasningar.

Kolla även så att länken är skarp i olika lägen och ljussättningar.
ok jag ska googla lite. Men vad tycker du om exemplaret ovan då?

Någon som har koll på gångreserven på en Seadweller 16600 från början 2000 talet?

Finns det några 16610LV här på forumet? Lönt att byta min 16610LN mot en sådan? Tänker främst att med LV kan jag ju även ha svart insert, två klockor i en?! :bookworm: Har haft min 1660LN så länge, har provat 116710, 116610, någon datejust,... Men alltid sneglat lite på kermit:greedy:

Tillbaka
Topp