Ruben
Silver
Sitter väl ett 3135 i SD, så runt 50 timmar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sitter väl ett 3135 i SD, så runt 50 timmar.
TackSitter väl ett 3135 i SD, så runt 50 timmar.
Ser polerad ut. Bilderna är lite svåra.Vad tycks om boetten på denna?
Polerad? Lasrad?
Mig personligen spelar det ingen roll då jag inte kunde vara mer nöjd men kul att höra vad folk med skyhögt större kunskap än mig tycker.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Går lätt att byta om du hittar ett nyare.God söndagkväll mina vänner! Har haft min TT sub (1996) i snart ett år och stör mig dagligen på att guldet inte löper över hela låset som från 2002 och framåt? Går det att byta bara den delen, var och kostnad såfall? Eller gäller det helt enkelt att byta till en nyare årsmodell. Hoppas jag är i rätt forum![]()
![]()
Jubileelänken blev mycket riktigt uppdaterad till Basel, men den verkar inte gå att kombinera med den konfigurationen jag är ute efter med blå tavla, stavindex och vitguldsbezel. Jag kollar med Nymans nästa gång jag har vägarna förbi vilket lär bli nästa helg.
16:21 idag ställde jag tiden på min 214270 och nu 23:16 går den 3 sekunder snabbt. Under denna tid har klockan delvis legat men kronan upp och varit på min handled.
Jag anar att den snabbar sig lite väl mycket? stämmer det?
Jag ställde om den för att den gick typ 35s före, men det var på ca 2-3veckors tid i WW eller på handleden/kronan upp.
3+ per dag är fullt godkäntMin 14270 går ca 2-3 sek före per dag, så 3 sekunder på 7 timmar är ju mer. Dock verkar 35s på 2 veckor vara som det jag har.
Men, 3 sekunder per dag anses väl ganska bra?
/Söder
Jo, det är det. Speciellt när den aldrig blivit servad under alla år från att den tillverkades 96/97. Är dags att göras nu tänkte jag...3+ per dag är fullt godkänt![]()
Då är det minst sagt hög tid. Tänk på (men det kanske du vet) att en klocka kan börja gå bättre när oljorna är riktigt slut. Låter du det gå för lång tid då så kan servicen bli tokdyr.Jo, det är det. Speciellt när den aldrig blivit servad under alla år från att den tillverkades 96/97. Är dags att göras nu tänkte jag...
/Söder
Då är det minst sagt hög tid. Tänk på (men det kanske du vet) att en klocka kan börja gå bättre när oljorna är riktigt slut. Låter du det gå för lång tid då så kan servicen bli tokdyr.
Vet du att den inte är servad? Eller saknas det bara historik?Oj, nu skrämmer du mig! Ska ta och boka servicen direkt!
/Söder
Ska försöka mig på det men någon Anton Corjbin är jag långt ifrån@the quiet man
Blev lite osäker nu på dina bilder. Kan du inte ta lite fler i bättre ljus och lite bättre skärpa?![]()
Misstänker att du är ironisk men jag kan inte riktigt utläsa detOj, nu skrämmer du mig! Ska ta och boka servicen direkt!
/Söder
Enligt Krons kommer den förmodligen under sensommaren eller i höst.Har du fått någon indikation när denna kommer finnas tillgänglig? vad jag förstod av Franks ur kunde det ta upp till hela året och förmodligen inte tidigare än sommaren.
Ok tack, ungefär samma som jag hört då. Blandade ihop Krons med Franks.. Franks säljer ju inte ens rolex.Enligt Krons kommer den förmodligen under sensommaren eller i höst.
Vet du att den inte är servad? Eller saknas det bara historik?
Nån kan ju gått igenom den utan att lämna kvitto tänker jag.![]()
Misstänker att du är ironisk men jag kan inte riktigt utläsa detIfall du inte är det så boka ingen service, utan lämna in den och låt urmakaren berätta om det finns ett behov. Det är ju inte alls omöjligt att @vaniljglass har rätt - det händer ju ibland
![]()
Inga höjdarbilder nej![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Som sagt, ingen mästerfotograf så detta är nog det bästa jag kan åstadkomma.
Har hört allt från förstörd till mycket bra polering. Att något är gjort är nog helt säkert men jag är iaf supernöjd.
@vaniljglass
På flera av korten ser kanten ut att vara fasad snarare än skarp.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Som sagt, ingen mästerfotograf så detta är nog det bästa jag kan åstadkomma.
Har hört allt från förstörd till mycket bra polering. Att något är gjort är nog helt säkert men jag är iaf supernöjd.
@vaniljglass
Stämmer om jag förstår dig rätt.På flera av korten ser kanten ut att vara fasad snarare än skarp.
Stämmer det?
![]()
Jag lever i högsta välmående med hela klockanInga höjdarbilder nej
Så det är jättesvårt att säga, men du kan i alla fall leva med att alla formerna osv är korrekta![]()
Mina kanter är mer skarpa men kan se fasade ut på vissa bilder därav min fråga. Men kanterna ska väl vara skarpa @vaniljglass ?Stämmer om jag förstår dig rätt.
![]()
Det är det viktigaJag lever i högsta välmående med hela klockan![]()