• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag har märkt att Rolex kronan på min Air King är lite tjockare än på andra. Finns det någon speciell anledning?
tmp_4271-IMG-20160620-WA0000775087350.jpg

Vad tycks om boetten på denna?
Polerad? Lasrad?
Mig personligen spelar det ingen roll då jag inte kunde vara mer nöjd men kul att höra vad folk med skyhögt större kunskap än mig tycker.
IMG_0961.JPG
IMG_0962.JPG
IMG_0971.JPG
IMG_0972.JPG
IMG_0988.JPG
IMG_0981.JPG

16:21 idag ställde jag tiden på min 214270 och nu 23:16 går den 3 sekunder snabbt. Under denna tid har klockan delvis legat men kronan upp och varit på min handled.
Jag anar att den snabbar sig lite väl mycket? stämmer det?

Jag ställde om den för att den gick typ 35s före, men det var på ca 2-3veckors tid i WW eller på handleden/kronan upp.

IMG_0541.PNG
God söndagkväll mina vänner! Har haft min TT sub (1996) i snart ett år och stör mig dagligen på att guldet inte löper över hela låset som från 2002 och framåt? Går det att byta bara den delen, var och kostnad såfall? Eller gäller det helt enkelt att byta till en nyare årsmodell. Hoppas jag är i rätt forum :)

IMG_0541.PNG
God söndagkväll mina vänner! Har haft min TT sub (1996) i snart ett år och stör mig dagligen på att guldet inte löper över hela låset som från 2002 och framåt? Går det att byta bara den delen, var och kostnad såfall? Eller gäller det helt enkelt att byta till en nyare årsmodell. Hoppas jag är i rätt forum :)
Går lätt att byta om du hittar ett nyare.

Fick den här extra länkbiten till en 114270 som jag köpte på omegaforums, men den känns lite off. Först tänkte jag att den bara var solid och således modernare, men sen påpekade en annan KS:are att skruven borde gå igenom biten helt. Känns också oklart varför skruven går från motsatt håll. Kan någon hjälpa mig att avgöra om den är äkta? Den är pyttelite tjockare och bredare än de ihåliga länkarna men känns äkta.
IMG_2974.JPG
IMG_2975.JPG
IMG_2976.JPG

Jubileelänken blev mycket riktigt uppdaterad till Basel, men den verkar inte gå att kombinera med den konfigurationen jag är ute efter med blå tavla, stavindex och vitguldsbezel. Jag kollar med Nymans nästa gång jag har vägarna förbi vilket lär bli nästa helg.

Har du fått någon indikation när denna kommer finnas tillgänglig? vad jag förstod av Franks ur kunde det ta upp till hela året och förmodligen inte tidigare än sommaren.

16:21 idag ställde jag tiden på min 214270 och nu 23:16 går den 3 sekunder snabbt. Under denna tid har klockan delvis legat men kronan upp och varit på min handled.
Jag anar att den snabbar sig lite väl mycket? stämmer det?

Jag ställde om den för att den gick typ 35s före, men det var på ca 2-3veckors tid i WW eller på handleden/kronan upp.

Min 14270 går ca 2-3 sek före per dag, så 3 sekunder på 7 timmar är ju mer. Dock verkar 35s på 2 veckor vara som det jag har.
Men, 3 sekunder per dag anses väl ganska bra?

/Söder

Jo, det är det. Speciellt när den aldrig blivit servad under alla år från att den tillverkades 96/97. Är dags att göras nu tänkte jag...

/Söder
Då är det minst sagt hög tid. Tänk på (men det kanske du vet) att en klocka kan börja gå bättre när oljorna är riktigt slut. Låter du det gå för lång tid då så kan servicen bli tokdyr.

IMG_0998.JPG
IMG_0999.JPG
IMG_1001.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_1004.JPG
IMG_1005.JPG

Som sagt, ingen mästerfotograf så detta är nog det bästa jag kan åstadkomma.
Har hört allt från förstörd till mycket bra polering. Att något är gjort är nog helt säkert men jag är iaf supernöjd.
@vaniljglass

Vet du att den inte är servad? Eller saknas det bara historik?
Nån kan ju gått igenom den utan att lämna kvitto tänker jag. :)

Bara en ägare tidigare, och vad som framgick var som jag förstod att ingen service gjorts.

Misstänker att du är ironisk men jag kan inte riktigt utläsa det :D Ifall du inte är det så boka ingen service, utan lämna in den och låt urmakaren berätta om det finns ett behov. Det är ju inte alls omöjligt att @vaniljglass har rätt - det händer ju ibland ;)

Njä, inte ironisk. Har varit på gång i säkert ett år med det. På 20 år lär det ju inte skada med en service. Jag har via kontakter en urmakare som gör det lite billigare än AD's och dessutom utan att jag behöver vara rädd för ny lysmassa och dylikt. =)

/Söder

Tillbaka
Topp