• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Vad tros om denna datumskiva som låg i servicecertet? Original? Min skiva är lite för "ren" om man jämnför med övriga tavlan.
IMG_1009.JPG

@vaniljglass

Avseende poleringen på 16800 tycker jag alltid kronskydden är största "tellen" på dålig polering/polerat. Detta då de är relativt tunna original från fabrik.
IMG_2976.JPG
IMG_2915.JPG

IMG_2974.JPG

President Jimmy Carter med General Olusegun Obasanjo, Nigerias ledare. (1977)
Hittade denna bild på Reddit. Ser ut som att Olusegun använder en 5513, om ref inte stämmer så menar jag alltså en nodate sub. Har jag rätt?

jdmo6upmoawy.jpg

IMG_0998.JPG
IMG_0999.JPG
IMG_1001.JPG
IMG_1002.JPG
IMG_1004.JPG
IMG_1005.JPG

Som sagt, ingen mästerfotograf så detta är nog det bästa jag kan åstadkomma.
Har hört allt från förstörd till mycket bra polering. Att något är gjort är nog helt säkert men jag är iaf supernöjd.
@vaniljglass
Jag tycker den ser skitfin ut. Inget proffs men har en sub själv från -00 och din ser skarp ut enna. Men är som sagt amatör.

Edit: det som nämns angående kanterna var intressant.

Prisbild på Svart Tavla, visare och bezel till en 16613?
*såg en annons tidigare på exakt detta men den verkar borta nu. Tror det var 2000kr men vet inte om det blev sålt. Mvh

Prisbild på Svart Tavla, visare och bezel till en 16613?
*såg en annons tidigare på exakt detta men den verkar borta nu. Tror det var 2000kr men vet inte om det blev sålt. Mvh
Omöjligt att säga! Illikvida delar till en inte alltför likvid modell va.. Två lök är dock regält billigt sett till listpriset (som jag inte vet exakt)!

God afton,

Jag är på jakt efter en 16660 från 1985 (födelseår) och jag snubblade över denna på Kaplans.

Jag är ute efter en så orörd klocka det bara går vad gäller polering, byte visare m.m.
Gör inget att den är välanvänd.

Däremot kan jag inte avgöra hur mycket som har gjorts på denna genom åren.

Vad är era reaktioner?

Tack på förhand

IMG_0007.PNG
IMG_0008.PNG
IMG_0009.PNG
IMG_0010.PNG
IMG_0011.PNG
IMG_0012.PNG
IMG_0013.PNG

God afton,

Jag är på jakt efter en 16660 från 1985 (födelseår) och jag snubblade över denna på Kaplans.

Jag är ute efter en så orörd klocka det bara går vad gäller polering, byte visare m.m.

Vad är era reaktioner?

Tack på förhand

IMG_0007.PNG
IMG_0008.PNG
IMG_0009.PNG
IMG_0010.PNG
IMG_0011.PNG
IMG_0012.PNG
IMG_0013.PNG
Där har du äntligen ett väldigt fint ex, som ser ut som det ska! :)

God afton,

Vad är era reaktioner?

Tack på förhand

IMG_0007.PNG
IMG_0008.PNG
IMG_0009.PNG
IMG_0010.PNG
IMG_0011.PNG
IMG_0012.PNG
IMG_0013.PNG
Håller med @vaniljglass fingrade på den live och var mycket fin! Buda!!

Den halva länkbiten som man kan vika för att göra länken kortare/längre. Kan man köpa dem löst ? Har eventuellt en OP på väg in och dom har ju inte den. Vore sjukt nice om den passar och man kan komplettera med en sådan.

IMG_20170513_193622.jpg

Skillnaden mellan DJII och 41 är tunnare bezel, större urtavla med tunnare index (chromalight), tunnare boett, nytt urverk med 70 tim reserv istället för 48-ish.
Eller som jag tycker - de förändrigar jag ville ha...

Leker med tankarna och börja tänka hur pass vanlig är vintage rolex air king, med grön urtavla och vad får man tänkas ge för en sådan?

Tillbaka
Topp