• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Whoa! Hittade världens smygare precis, när kom denna daytona modell ut?

ZaF5k2d.jpg

https://www.rolex.com/watches/cosmograph-daytona/m116509-0072.html

Är detta ett Basel 2017 släpp? Jag kollade på chrono24 men hittade inga exemplar alls. Helt fantastisk modell!

Edit: Okej...detta var alltså modellen som släpptes på Basel 2017 fast med länk istället för gummi. :facepalm:

Är detta något att ha ? Haha
Vettifan om det ens är värt pengarna eftersom allt står på japanska men 70 pix för nåt där man lär vara garanterad massa rolexbilder känns väl inte helt fel?
20171203_151504.jpg

• Like
Reactions: Bas
En rundtur hos några ADs senast jag var i kungliga huvudstaden. Tyvärr hade jag helt glömt Seadwellern den dagen så jag provade aldrig den. Men det blir fler rundturer hos andra ADs och då ska den klämmas och kännas på. Av de jag testat så lutar det åt Suben. Lite "tråkigt" val men efter att ha stött och blött mellan de olika modellerna i huvudet och så känns den mest allround. Jag kan ha den på kontoret, vid sommarstugan, när jag renoverar gästrummet, hårdrockskonserten, till kostymen etc. En DJ är inte lika bred och GMTn blir ju repad på mittlänkarna så fort man tittar på den. Helst vill jag ju kunna köpa flera men man får inse sin ekonomiska begränsning. Om några år kanske.
Men jag tar varmt emot åsikter om för- och nackdelar på de olika modellerna. 36E88315-D56A-496F-953E-6F75BE09C34A.jpg

En rundtur hos några ADs senast jag var i kungliga huvudstaden. Tyvärr hade jag helt glömt Seadwellern den dagen så jag provade aldrig den. Men det blir fler rundturer hos andra ADs och då ska den klämmas och kännas på. Av de jag testat så lutar det åt Suben. Lite "tråkigt" val men efter att ha stött och blött mellan de olika modellerna i huvudet och så känns den mest allround. Jag kan ha den på kontoret, vid sommarstugan, när jag renoverar gästrummet, hårdrockskonserten, till kostymen etc. En DJ är inte lika bred och GMTn blir ju repad på mittlänkarna så fort man tittar på den. Helst vill jag ju kunna köpa flera men man får inse sin ekonomiska begränsning. Om några år kanske.
Men jag tar varmt emot åsikter om för- och nackdelar på de olika modellerna. 36E88315-D56A-496F-953E-6F75BE09C34A.jpg
Explorer (214270) då?
F55DA70E-BD76-4C0F-8ED7-5CD7E0468306.png

Jag har heller aldrig fastnat för Explorern. Den är snygg, visst, men väldigt anonym. Skulle jag köpa en Rolex idag så blir det en GMT Batman.

Var alla dessa till salu i butiken?

Är detta något att ha ? Haha
Vettifan om det ens är värt pengarna eftersom allt står på japanska men 70 pix för nåt där man lär vara garanterad massa rolexbilder känns väl inte helt fel?
20171203_151504.jpg
Kul att 114300 är med på omslaget tycker jag. Det är ju inte den hetaste modellen, även om jag såklart gillar den eftersom jag har en precis sådan.

31F34C25-E2A6-4CEC-8FD1-FFC34B1D0DF8.jpeg
C077464E-1AB1-4C2F-B3F9-406B20345FA7.jpeg
3A352798-EB7E-421D-8F25-A4154786D305.jpeg
Har haft de flesta Rolex, senaste var en yachtmaster , var oxa owg med en deepsea i 5 år, flippade sedan med förtjänst :), favvon har jag nog ej köpt än , Explorer II med svart tavla, pics på min senaste

Personligen tycker jag inte att Sub och kostym är någon klockren combo men annars är den väl rätt mångsidig.

Tillbaka
Topp