• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Måste ju vara någon glittrig jävel. Leopard daytona eller haribo typ. 1665 och 1675/3 ligger bra till i tävlingen också.
Ja vad säger man:)
IMG_4836.JPG

Det avgör saken, jag måste klämma och känna på en Explorer också, för de där bilderna var ju hästlängder mer tilltalande än Rolex egna.
Jag gillade inte alls Explorern förr, tyckte den var rätt trist och intetsägande. Idag (x antal klockor senare) skulle jag säga att det kan vara den bästa klockan någonsin. Helt sjukt bra är den.

Hej!
Jag skriver masteruppsats just nu och kommer att använda klockor (och bilar) i min studie.
Jag söker två konkurrerande varumärken (båda high-end) i termer av god/ond, gentleman/rebel, traditionell/banbrytande.
Jag tänkte använda Rolex som den "goda", gentlemannamässiga (nästan tråkiga) klockan och undrar vilket varumärke ni tror är bäst som motsats?
Hublot? AP? Isf varför?
(Skulle även ta emot tips gällande bilar, typ BMW eller Mercedes som får höga score på responsibility rankings).

Med vänlig hälsning,
Anthony

Hej!
Jag skriver masteruppsats just nu och kommer att använda klockor (och bilar) i min studie.
Jag söker två konkurrerande varumärken (båda high-end) i termer av god/ond, gentleman/rebel, traditionell/banbrytande.
Jag tänkte använda Rolex som den "goda", gentlemannamässiga (nästan tråkiga) klockan och undrar vilket varumärke ni tror är bäst som motsats?
Hublot? AP? Isf varför?
(Skulle även ta emot tips gällande bilar, typ BMW eller Mercedes som får höga score på responsibility rankings).

Med vänlig hälsning,
Anthony
Hade det inte varit bättre med typ patek philippe vs richard mille?

Hej!
Hublot? AP? Isf varför?

Med vänlig hälsning,
Anthony

Corum-Bubble-47-Flying-Tourbillon-Skull-cover-thumb-1500x1000-31295.jpg

Hej!
Hublot? AP? Isf varför?

Med vänlig hälsning,
Anthony

Du behöver nog ge lite mer info. Typ som i vilket ämne din masteruppsats skrivs inom?

Den mest uppenbara jämförelsen torde vara gentemot Apple.

Okej, tack!
Ska hålla mig kort. Skriver om athlete endorsement, advertisement effectiveness och kongruens mellan en gentleman-atlet (e.g. Federer)/rebell-atlet (e.g. Mayweather) och varumärken.Typ, Rolex och Federer går ihop, men finns det anledning till att tro att inkongruens skulle vara effektfullt?
Anledningen till att Rolex är utmärkt är för att gemene man vet vad varumärket innebär, liksom BMW och Tesla.
Därför blir det svårt med okända märken. De flesta känner inte ens till AP eller Hublot, vilket gör att stimulit bör kompletteras med reklam (typ Bernie black eye Hublot). Givet detta söker jag den största motpolen till Rolex som det traditionella, konservativa, småtråkiga valet.

Okej, tack!
Ska hålla mig kort. Skriver om athlete endorsement, advertisement effectiveness och kongruens mellan en gentleman-atlet (e.g. Federer)/rebell-atlet (e.g. Mayweather) och varumärken.Typ, Rolex och Federer går ihop, men finns det anledning till att tro att inkongruens skulle vara effektfullt?
Anledningen till att Rolex är utmärkt är för att gemene man vet vad varumärket innebär, liksom BMW och Tesla.
Därför blir det svårt med okända märken. De flesta känner inte ens till AP eller Hublot, vilket gör att stimulit bör kompletteras med reklam (typ Bernie black eye Hublot). Givet detta söker jag den största motpolen till Rolex som det traditionella, konservativa, småtråkiga valet.

Breitling?

Okej, tack!

TAG Heuer? Dels är de sjukt promiskuösa med reklam och kändissamarbeten jämfört med Rolex, och dels så... Tiger Woods, Tom Brady, Christiano Ronaldo, Therese Johaug -> gott om nuv/tidigare ambassadörer med kontroverser i baggaget jämfört med helylle-Federer.

Dessutom får du kontrasten mellan Rolex med helt tillknäppt företagskultur, stiftelseägd struktur och konservativ produktportfölj medan Tag Heuer har (i positiv bemärkelse) galningen Jean-Claude Biver vid rodret, ägs av ett gigantiskt börsnoterat konglomerat samt dristat sig till att släppa smartwatches och 30.000CHF-Tourbillons.

Tillbaka
Topp