• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Troligtvis en fråga som kommer att gå till historien :rolleyes:.. är en Submariners vridring vridbar åt båda håll?

Beror på årsmodell.

Ja om det är plexiglas, nej om det är safirglas.
Pleximodellerna har dessutom inga klicklägen.

Lite kuriosa är att på GMT är det båda hållen på alla modeller.
YM går också på båda hållen.

Vet inte hur det är på andra sub i ädelmetall med safirglas.

Ja om det är plexiglas, nej om det är safirglas.
Pleximodellerna har dessutom inga klicklägen.

Lite kuriosa är att på GMT är det båda hållen på alla modeller.
YM går också på båda hållen.

Vet inte hur det är på andra sub i ädelmetall med safirglas.

Jag tog fram den stora boken och den säger att safir kom 1979 och först 1981 ändrades bezel till att bara gå att vrida åt ett håll. :)

Edit: detta gäller 16800.

Senast ändrad:
Hej,

Har satt upp mig nyligen hos Bergströmsur i GBG på väntelistan för 116710LN samt 116710BLNR. För LN modellen sade de 3-6 månaders väntetid, för BLNR 1-1,5 års väntetid. Någon som har erfarenhet hur lång tid det brukar ta utifrån tiderna de ger en? Hälsningar, Jakob

Hej,

Har satt upp mig nyligen hos Bergströmsur i GBG på väntelistan för 116710LN samt 116710BLNR. För LN modellen sade de 3-6 månaders väntetid, för BLNR 1-1,5 års väntetid. Någon som har erfarenhet hur lång tid det brukar ta utifrån tiderna de ger en? Hälsningar, Jakob

Den som lever får se, posta en bild när du hämtat ut den första.

Hej,

Deras uppskattningar stämmer nog tyvärr rätt väl med verkligheten. Men den som väntar på något gott...:)

Hej,

Hur funkar det när man ska ställa sig i kö? Måste man betala något "deposition"?

Satte upp mig i november på LN. De sa också några månader men för ett tag sedan så provade jag även att ringa andra urmakare i Sverige och då sa de 15 år respektive att listan är stängd.

Tillbaka
Topp