Betalar man deposition?Satte upp mig i november på LN. De sa också några månader men för ett tag sedan så provade jag även att ringa andra urmakare i Sverige och då sa de 15 år respektive att listan är stängd.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Betalar man deposition?Satte upp mig i november på LN. De sa också några månader men för ett tag sedan så provade jag även att ringa andra urmakare i Sverige och då sa de 15 år respektive att listan är stängd.
Det kan nog bero på handlare.Betalar man deposition?
Jag är uppsatt i kö för den nya 126660 som jag beställde samma dag som den offentliggjordes i Basel i år. Leveranstid på c:a 1 år har jag fått. Vidare köar jag sedan december 2017 på en 126600 och även denna är väntetiden c:a 1 år på. Jag har lagt 10% handpenning, totalt 21 000 Kr för dessa till Svensk AD.Betalar man deposition?
Seriöst?då sa de 15 år
12 år var det visst. Detta svar fick jag:Seriöst?
På bergströms i Göteborg behövde jag inte betala någon deposition.Hur funkar det när man ska ställa sig i kö? Måste man betala något "deposition"?
På bergströms i Göteborg behövde jag inte betala någon deposition.
Varför inte det?De kommer dock inte att höra av sig...
Jag har frågat om det skulle bli skillnad om jag gick in och la handpenning men de sa att det inte spelar någon roll. Ställer mig också frågande till vad som gäller härDe kommer dock inte att höra av sig...
Jag har frågat om det skulle bli skillnad om jag gick in och la handpenning men de sa att det inte spelar någon roll. Ställer mig också frågande till vad som gäller här![]()
Grejen är väl den att betalar man handpenning har man de facto avtalat om köp vilket är en enorm skillnad mot att stå på en kölista vad framför allt gäller säljarens skyldigheter.Bergströms i Uppsala tar inte ens handpenning vilket jag tycker är fel.
Problematiken med överfulla köer och felaktiga leveransbesked till seriösa kunder skulle försvinna om det krävdes en rejäl handpenning på den klocka man köar för.
Då skulle inte folk signa upp hos varenda återförsäljare på åtråvärda modeller.
Vilket skämt.12 år var det visst. Detta svar fick jag:
Hej XXX.
Vi har ca 12 års väntetid på den modellen
Kanske det, men förbinder sig handlaren att leverera inom någon stipulerad tidsperiod? Vad får man för ångerrätt etc?Grejen är väl den att betalar man handpenning har man de facto avtalat om köp vilket är en enorm skillnad mot att stå på en kölista vad framför allt gäller säljarens skyldigheter.
Grejen är väl den att betalar man handpenning har man de facto avtalat om köp vilket är en enorm skillnad mot att stå på en kölista vad framför allt gäller säljarens skyldigheter.
Kan det sägas tydligare, klockor med förväntad kötid på 12 år ges enbart till "bra" kunder, varför då fåna sig med en kö som inte finns reellt?Absolut. Men det borde ju gå att upprätta någon typ av handpenningsavtal som beskriver överenskommelsen.
Jag förstår att man inte tar handpenning av den anledningen att man inte kan garantera tillgång, men det borde finnas ett bra sätt att gå från intresseanmälan till skarp beställning.
Låter som det skulle vara bättre att köpa en beggad för över listpris. Vad får man för nya klockor man "dumpar" hos en handlare?Kan det sägas tydligare, klockor med förväntad kötid på 12 år ges enbart till "bra" kunder, varför då fåna sig med en kö som inte finns reellt?
Vill du ha dessa klockor får du börja köpa dig till att bli en bra kund. Tim Mosso berättade nyligen om en person som köpt en mängd nya klockor, som han senare "dumpade" till Watchbox, för att få "bra kund" status hos en AD, och på så sätt komma åt sin drömklocka.
Kan det sägas tydligare, klockor med förväntad kötid på 12 år ges enbart till "bra" kunder, varför då fåna sig med en kö som inte finns reellt?
Vill du ha dessa klockor får du börja köpa dig till att bli en bra kund. Tim Mosso berättade nyligen om en person som köpt en mängd nya klockor, som han senare "dumpade" till Watchbox, för att få "bra kund" status hos en AD, och på så sätt komma åt sin drömklocka.
Fråga ett: jaLåter som det skulle vara bättre att köpa en beggad för över listpris. Vad får man för nya klockor man "dumpar" hos en handlare?
Är det bara Rolex som har dessa långa väntetider, verkar korkat att släppa nya modeller och sen inte få ut dem på marknaden?
Gå till AD och fråga väntetid på en 5711:a så får du CÄr det bara Rolex som har dessa långa väntetider, verkar korkat att släppa nya modeller och sen inte få ut dem på marknaden?
Du har mycket kvar att lära!Är det bara Rolex som har dessa långa väntetider, verkar korkat att släppa nya modeller och sen inte få ut dem på marknaden?
Man kanske tänker lite mer långsiktigt än såSer det ändå som en mycket märklig strategi att välja att inte sälja så mycket man kan. Varför bara tjäna mycket pengar om man kan tjäna massor?
dom komme tjäna massor med pengar, men de tänker långsiktigtSer det ändå som en mycket märklig strategi att välja att inte sälja så mycket man kan. Varför bara tjäna mycket pengar om man kan tjäna massor?
Kan säkert vara så men det kan också slå fel om kunderna väljer andra märken istället. Sen kanske de inte har produktionskapacitet och då är det en annan fråga.dom komme tjäna massor med pengar, men de tänker långsiktigt
Jag tror nog att rolex sitter rätt säkert beträffande konsumenterna.Kan säkert vara så men det kan också slå fel om kunderna väljer andra märken istället. Sen kanske de inte har produktionskapacitet och då är det en annan fråga.