Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till viss del, men det är ju rätt löjligt att folk inte kan tänka sig att bära något annat för att riskera att inte vara en i gänget."Välja ett annat märke", säger vissa, men vilket annat märke erbjuder dig den perfekta balans av tidlöshet och mångsidighet samt elegans/sportighet som Rolex? (låter jag som en riktig fanboy nu?)
Rolex är Rolex för att de är Rolex.
Fast Rolex har väl mer eller mindre alltid haft ett starkt namn, och bevisat för allmänheten att de är väldigt duktiga på det där med tillverkning av ur.. Har det verkligen att göra med att kunderna alltid velat "vara en i gänget"? Man kan visserligen tycka att de höjt priserna nåt väldigt löjligt, och att man kanske kan få flera funktioner på en klocka från en annan tillverkare för vad t. ex en 114060 kostar, men någonstans verkar det som de har ett recept som funkar, och som skapat en lojal kundkrets. Tror inte det [enbart] handlar om att vara "en i gänget", men självklart vill de flesta ha det de flesta förknippar med ordet "kvalitetsur".Till viss del, men det är ju rätt löjligt att folk inte kan tänka sig att bära något annat för att riskera att inte vara en i gänget.
Därför jag skrev "till viss del".Fast Rolex har väl mer eller mindre alltid haft ett starkt namn, och bevisat för allmänheten att de är väldigt duktiga på det där med tillverkning av ur.. Har det verkligen att göra med att kunderna alltid velat "vara en i gänget"? Man kan visserligen tycka att de höjt priserna nåt väldigt löjligt, och att man kanske kan få flera funktioner på en klocka från en annan tillverkare för vad t. ex en 114060 kostar, men någonstans verkar det som de har ett recept som funkar, och som skapat en lojal kundkrets. Tror inte det [enbart] handlar om att vara "en i gänget", men självklart vill de flesta ha det de flesta förknippar med ordet "kvalitetsur".
Inte vad som helst. Hittills har jag bara sett att man begärt pengar.Därför jag skrev "till viss del".
Att märket är populärt är ju inget att snacka om, men att folk betalar vad som helst för att vara en kille med en BLNR är ju löjligt.![]()
Du måste se till balansräkningen, inte resultaträkningen, och varumärkets värdering.Ser det ändå som en mycket märklig strategi att välja att inte sälja så mycket man kan. Varför bara tjäna mycket pengar om man kan tjäna massor?
Det finns skäl till att Rolex har byggt upp ett av världens starkaste varumärken från andra hälften av 1900-talet och framåt. Jag måste säga att jag tycker att din fråga är något naiv.Ser det ändå som en mycket märklig strategi att välja att inte sälja så mycket man kan. Varför bara tjäna mycket pengar om man kan tjäna massor?
Den är lång.Vad är väntetiden på en stålsub?
Mycket mycket löjligtDärför jag skrev "till viss del".
Att märket är populärt är ju inget att snacka om, men att folk betalar vad som helst för att vara en kille med en BLNR är ju löjligt.![]()
6, 8, kanske 12 månader för en 114060. Lite längre, kanske mellan 12 och 18 för en 116610Någon som vet väntetiden för en stålsub?
Någon som vet väntetiden för en stålsub? Jag vill ha ett nummer
så pass? Trodde det var bara 3 månader Max för stålsubbar ...6, 8, kanske 12 månader för en 114060. Lite längre, kanske mellan 12 och 18 för en 116610
(Med reservation för att olika ADs naturligtvis har olika väntetider. Men jag fick höra 6 - 8 när jag ställde mig på en 114060. Jag frågade inte,om den med datum då den inte intresserar mig. Men av vad jag läst här så verkar väntan på den vara ca ett halvår till.
Vissa ADs sätter inte upp folk som inte redan är befintliga kunder på listan alls läste jag någonstans. Vet dock inte vilka det skulle handla om.
Men en "ny" andrahandssub kostar väl inte sådär jättemånga tusenlappar (5?) Över list, om den inte är grön? Det är juh ett sätt om man vill snabba på det,lite..
Jag vill få 60k till spenderade hos AD. Ser att det kan vara värt väntetiden att bli liiitet mer "premium". Det lär juh inte skada i framtiden iaf.
Mvh Roffe
Ring AD och kolla vad de säger?Någon som vet väntetiden för en stålsub?
Det verkar som om det skjutit iväg rejält sista halvåret/året. Innan verkar man ha kunnat lägga en beställning på den svarta dussinklockan submariner i stål, och fått den vid nästa leverans från Rolex till butiken i fråga.så pass? Trodde det var bara 3 månader Max för stålsubbar ...
47-50 beroende på om du har cert. Har du Cert så 52-55 typ. Nyservad runt 55Ändrad familjesituation gör att jag slits i valet o kvalet angående att sälja min älskling!
Ja inte sambon alltså.. utan min Yachtmaster 16622, blå urtavla, full länk + extra länkbitar, stora rolex-boxen, värderingsintyg etc!
Någon som har någon uppskattning om värdet på en sådan?
Själv har jag noll koll, och vill inte gärna lägga ut den vare sig för dyrt, eller för billigt!
För övrigt går den precis som den ska!
47-50 beroende på om du har cert. Har du Cert så 52-55 typ. Nyservad runt 55
Nej.En snabb fråga.
Har 36mm rolex day-date, 6 siffrig ref, samma boett som 6 siffrig datejust 36? jag vet att det är olika material men menar måtten, höjd, bredd, bandhorn..
Jag har inte stenkoll, men har ägt båda.Gott. Vad är det som skiljer, de är ju lika breda. Är det utformning på bandhornen på något sätt? Tycker de ser mindre ut på dd. Nått annat?
När kommer bilderna egentligen?Jag har inte stenkoll, men har ägt båda.
DD = lite rakare och lite mjukare
DJ = lite bredare, och lite skarpare kant
Kan lägga upp bilder imorgon som illustrerar skillnad.
Då skulle jag köpt min 114060 hos den betydligt trevligare ADn ett par hundra meter bort.Rob har ca 2 års väntetid på 114060 och ca 1.5 år på 116610.
Stängd lista på 116610LV och 116710BLNR.