• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ja, vissa tar det väldigt seriöst. Hela grejen påminner om den där scenen i LA story där Steve Martins karaktär försöker få bord på L'Idiot där de slumpmässigt förnedrar gästerna och de älskar det. När han ringer och vill boka skrattar de bara åt honom och frågar sen vad han tjänar och hur hans affärer går.
Ja, lite så är det ju. Detta kommer såklart inte att hålla, med tanke på Internet och att folk är mer rörliga av sig nu

Fast du tycker att det är roligt? När man blir dåligt bemött i butik?
Om vi säger såhär, med undantag för Platona-ägare:

Vad ska AD:n med "din" business till? Man adderar ju ingenting till butiken när man kommer som förstagångsköpare och vill ha något det är kö på. Jag köper inte den potentiella ursäkten om att man hade tänkt köpa massa annat i framtiden etc etc, det finns en anledning till att man står där och vill ha det som alla andra vill ha.

Sen är ju situationen svårtolkad, och jag raljerar mest över den allmänna situationen. Kan dock tänka mig att man är rätt trött som auktoriserad handlare för Rolex i dagsläget - det är ju typ inget annat än pengakåta nasare/opportunister som jagar numera.

Om vi säger såhär, med undantag för Platona-ägare:

Vad ska AD:n med "din" business till? Man adderar ju ingenting till butiken när man kommer som förstagångsköpare och vill ha något det är kö på. Jag köper inte den potentiella ursäkten om att man hade tänkt köpa massa annat i framtiden etc etc, det finns en anledning till att man står där och vill ha det som alla andra vill ha.

Sen är ju situationen svårtolkad, och jag raljerar mest över den allmänna situationen. Kan dock tänka mig att man är rätt trött som auktoriserad handlare för Rolex i dagsläget - det är ju typ inget annat än pengakåta nasare/opportunister som jagar numera.
Men samtidigt så ökar ju inte chansen till att man blir en stammis när man blir dåligt bemött.

Gillar inte bara tanken att man måste droppa X antal tusen för att man ska kunna ses som en bra potentiell kund, när säljaren borde ha den inställningen redan från början

Men samtidigt så ökar ju inte chansen till att man blir en stammis när man blir dåligt bemött.

Gillar inte bara tanken att man måste droppa X antal tusen för att man ska kunna ses som en bra potentiell kund, när säljaren borde ha den inställningen redan från början
Men de behöver inga fler stålrolexköpare. :)

De fattar direkt när det kommer in nån och ska köpa stålrolex. Handlar bara om pengar.

Jag tycker inte att det är så svart och vitt. Håller dock med att om att det är många som vill göra snabba klipp som har förstört för andra som genuint vill ha en viss klocka.
Så är det ju absolut.

Och det är både nasare av olika grader samt valpar som inte egentligen är så intresserade men som fattat att man kan köpa en helt ny Rolex och inte torska en spänn på det.
Men nånstans kan jag typ känna att det är märkligt i det sammanhanget att de riktiga klocknördarna inte kliver ifrån Rolex mer, men analysen man kan göra där är ju att pengarna talar för dem med.

Så är det ju absolut.

Och det är både nasare av olika grader samt valpar som inte egentligen är så intresserade men som fattat att man kan köpa en helt ny Rolex och inte torska en spänn på det.
Men nånstans kan jag typ känna att det är märkligt i det sammanhanget att de riktiga klocknördarna inte kliver ifrån Rolex mer, men analysen man kan göra där är ju att pengarna talar för dem med.

Man måste väl inte ogilla något bara för att det är populärt, eller?

1,5 år på en Explorer I enligt en säljare på Krons idag. Är något skeptisk.
Jadå.. Det låter märkligt. Annars är det något som är påväg att hända.
Vad är det juh ingen som vet, utom de gamla vithåriga farbröderna som möts i "riddarsalen" på Rolex Castle och dryftar hur de ska sätta världsekonomin ur spel genom att skicka priset på stålklockor till himlen genom att hålla igen på dem. :p

Men skämt åsido. Efterfrågan kan inte ha ökat så inihelvete på varenda stålklocka förutom DJ och OP, inte på så kort tid. Det måste vara nåt på g, om inte varannan "svensson" har läst att man kan köpa rolexklockor och sälja dem dyrare på begmarknaden och tror att det gäller ALLA stålmodeller.. :D
Vi får se.

Mvh.

Haha.. vadå "inte FÅR köpa nytt hos AD"?
Du får det att låta som om det är något privilegium att handla av AD...
Men i vissa fall och gällande vissa märken och modeller så ÄR det väl ett privilegium att få köpa?

Att erbjudas en Daytona, GMT Batman eller Pepsi, Sub Hulk när vi pratar Rolex, eller en Patek 5711 eller 5712 är i mina ögon ett privilegium.
Det är inte vem som helst som kan knata in och köpa en sådan hos AD, då dessa har sina priser efter listan så får de helt enkelt prioritera sina bättre, återkommande och storspenderare kunder, så dessa känner att de har en god relation och "belönas" för att de väljer att köpa sina klockor hos just X och inte går till Y ist, bara för att X inte prioriterat sina premiumkunder först.

Jag skulle också byta AD om jag hade spenderat 1 mille/år och vill köpa ex en Daytona, om de trots mina 10 spenderade miljoner det senaste decenniet skulle neka mig med en anledning som att "det är din tur 15 klockor fram".
Så, det är juh så tillverkarna arbetar, skapar en efterfrågan men ser till att tillgången är långt ifrån att fylla efterfrågan. Vilket i sin tur skapar 12 åriga "köer", marknadspriser på 250% av listpris, och i slutändan en helt sjuk ägandevilja/habegär. Alla vill vara del av den lilla exklusiva skara som äger en Daytona, 126710, eller andra märkens motsvarigheter. Och det drar upp exklusiviteten än mer och efterfrågan ökar således ännu mer och så rullar det på.. :)

Mvh

Det gnälls mycket på priser etc, men folk fortsätter köpa samma grejer ändå. Även de som varit med i gamet länge.

Det är märkligt för mig :)
Det gnälls mycket på priser etc, men folk fortsätter köpa samma grejer ändå. Även de som varit med i gamet länge.

Nästan alla gnäller på vad saker kostar. Det enda som spelar roll är ju om m

Folk gnäller ju på allt jämt. Jag är nog inte bättre än någon annan men jag ser inte problemet med kötider, stigande priser eller dålig tillgång. Det finns andra märken, eller så sparar man lite längre eller sliter hårdare för att hitta ett vettigt objekt. Men det är klart, är lättköpt cred på kontoret det man är ute efter är kötider ett jäkla aber.

Får man fråga vilket det effektivaste sättet är att få tag på en LN eller LV?

Jag har inga problem att resa bort från "12års väntetids sverige."
Är det lättast att bara ringa/maila massa olika ADs i fjärran öster och se vem som har vad inne?

Får man fråga vilket det effektivaste sättet är att få tag på en LN eller LV?

Jag har inga problem att resa bort från "12års väntetids sverige."
Är det lättast att bara ringa/maila massa olika ADs i fjärran öster och se vem som har vad inne?
Nej, det får du inte fråga om.

Varför inte? För vi blir griniga när du lägger ut skiten dyrare till salu efter du fått tag på en... :)

(finns massvis ute till salu för övrigt, bara att hosta upp degen. SUPEREFFEKTIVT)

@joca det är min första "riktiga" klocka, så jag tnäkte mig att en ny vore roligast :)
@vaniljglass nej man vet ju aldrig med människor här, vissa är som att bita i ett surt äpple, vissa inte ;)
hade inte tänkt lägga ut den alls faktiskt haha <3 finns det massor med nya ute till salu?

@joca det är min första "riktiga" klocka, så jag tnäkte mig att en ny vore roligast :)
@vaniljglass nej man vet ju aldrig med människor här, vissa är som att bita i ett surt äpple, vissa inte ;)
hade inte tänkt lägga ut den alls faktiskt haha <3 finns det massor med nya ute till salu?
Det säljs en del oanvända både på forumet, blocket och andra kanaler.
Om du vill plocka ut en ny i butik får du leta själv :)

Tillbaka
Topp