• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Då skulle jag köpt min 114060 hos den betydligt trevligare ADn ett par hundra meter bort.
Ca 6 - 8 mån väntetid fick jag höra i februari eller mars.

Mvh.
Ja det kan säkert vara ett alternativ om man vill köpa. Dock är ju väntetider från februari/mars inte aktuellt just nu när det är juni så det är möjligt att de har ungefär samma väntetid.

Någon som vet väntetiden för en stålsub?
var inne på bucherer i cph igår och började snacka klockor med försäljarn å han undra vad för några jag hade å nör jag nämde att jag hade en 116610LN så utbrister han "you are a lucky guy, those are hard to find these days" (å ja danskfan förstod inte svenska så vi fick snacka engelska)

visste inte om jag skulle skratta eller fälla en tår för det e fan patetiskt att det ska vara så avårt att få tag på en jädra stålklocka

när jag köpte min hade jag först lagt undan en 114060 men sen när jag stod där å valde så hade dom 4 sub date i montern och jag vet inte om det var bubblan som gjorde mig lite våt i byxan eller om det bara va så att den kändes mer klassisk än en ND men det var bara att slanta upp lite mer stålar och köpa den med datum!

1,5 år på en Explorer I enligt en säljare på Krons idag. Är något skeptisk.
för faaaaan

sluta köpa klockor i sverige när dom har så pinsamma väntetider!

bara att kolla på vilka flyglinjer som är billiga från din närmsta större flygplats och maila/ring ad's i dom billigare städerna så kommer du få din expy snabbare och rätt ofta billigare dessutom!

alla dessa jävla gissningslekar, de enda som vet hur lång tid de tar är väl ADs själva? lyft luren eller skriv ett mail till dessa, ett hett tips.
eller res utomlands där klockorna faktiskt finns kontra detta trånga hål till land!

för faaaaan

sluta köpa klockor i sverige när dom har så pinsamma väntetider!

bara att kolla på vilka flyglinjer som är billiga från din närmsta större flygplats och maila/ring ad's i dom billigare städerna så kommer du få din expy snabbare och rätt ofta billigare dessutom!
Är ju precix vad som kommer ske när dagen kommer, alternativt hittar man den beggad eller från en bra gråhandlare. Med tanke på att man hos svensk AD varken kan pröva klockan eller få en relevant väntetid ser jag ingen anledning till att handla från dem. Tråkigt nog.

Exp 1 stod i fönstret hos flertalet AD's i London när jag var där för 1,5 månad sedan... :)

Dit kan man hitta billiga flyg!

1,5 år på en Explorer I enligt en säljare på Krons idag. Är något skeptisk.
Jag köpte min Exp 1 på Krons för drygt ett år sedan. Jag hade då ingen koll på att det var väntetider på dessa så jag gick glad i hågen till Rob Engström, Nymans och Krons en fredagseftermiddag. De hade då ingen inne på Rob eller Nymans och den enda de hade på Krons var såld men jag fick i alla fall klämma på den. Sen var de väldigt trevliga på Krons och erbjöd mig att kontakta mig då de fått in klockan, bara ett par dagar senare så ringde de och hade fått in den. Så jag kanske hade flyt men för mig gick det fort.

Jag köpte min Exp 1 på Krons för drygt ett år sedan. Jag hade då ingen koll på att det var väntetider på dessa så jag gick glad i hågen till Rob Engström, Nymans och Krons en fredagseftermiddag. De hade då ingen inne på Rob eller Nymans och den enda de hade på Krons var såld men jag fick i alla fall klämma på den. Sen var de väldigt trevliga på Krons och erbjöd mig att kontakta mig då de fått in klockan, bara ett par dagar senare så ringde de och hade fått in den. Så jag kanske hade flyt men för mig gick det fort.
Jag köpte min som en av de absolut första i Sverige utan att ställa mig i kö ens. Det var perfekt.

Det är väl snarare så att Rolex är billigt hos AD jämfört med begpriserna, därför gnälls det över att inget finns i butik.
Men jag gissar bara. :)
Det är dock inget nytt fenomen, att det är kö på populära modeller.

Att vissa vill få det att låta som att man måste klara av Vasaloppet, bestigit Mount Everest, och gått igenom Skärselden för ens få stå på en lista för att köpa en klocka är ju bara löjligt, i min värld.

I mitt Exp1-fall är det ju billigare beggat.
Då jag inte gillar att stå med mössa i hand blir det nog att plocka ut en på eller under list på höstens semester; från AD eller grått spelar för mig mindre roll. Jag försökte i alla fall.
Det är mest grejen att man vill sitta på sitt merch; för mig som är i samma branch känns det som ett recept som kan bita dem stenhårt i arslet den dagen kinesiska tullen börjar muddra folk i inpassagen. Alternativt när räntorna går upp.

Sedan kan man som en rolig passus konstatera att butiksbiträdet trodde det var samma lås på en Air-King och en Explorer. #kämpa

Senast ändrad:
Det är dock inget nytt fenomen, att det är kö på populära modeller.

Att vissa vill få det att låta som att man måste klara av Vasaloppet, bestigit Mount Everest, och gått igenom Skärselden för ens få stå på en lista för att köpa en klocka är ju bara löjligt, i min värld.
Ja, vissa tar det väldigt seriöst. Hela grejen påminner om den där scenen i LA story där Steve Martins karaktär försöker få bord på L'Idiot där de slumpmässigt förnedrar gästerna och de älskar det. När han ringer och vill boka skrattar de bara åt honom och frågar sen vad han tjänar och hur hans affärer går.

Tänk, så sent som i December kunde man köpa några månader gamla Hulkar Under list här på KS. ..jag fick iof inte min såld här utan fick slänga ur den på Blocket då intresset va svalt. :) De va tider de! :D

Tillbaka
Topp