• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

C3C1E2AA-5368-4F35-97F5-5944240725D3.jpeg

Finns det någon vedertagen sanning beträffande ”viloposition” på rolex nyare nodate-verk och hur det påverkar gången?

Har hört och läst lite fram och tillbaka om folk som fortar eller saktar sina klockor över natten när de börjar hamna lite före eller efter men inte blivit riktigt klok på vad som gäller ännu.

Ett alternativ är ju givetvis att köpa en timegrapher och kolla själv, men det brukar vara trevligare att fråga här så jag tänkte börja med det.

Klocka för stämning
E8BBA347-EA37-469E-AF5F-310359E5E56E.jpeg

Någon som vet hur mycket det kostar att byta tur claspen på en 126610LN? Ramla och fick ett jack i klockan som ni kanske ser på bilden (förstora bilden om ni inte ser).

Bilagor

• 4D7E9BF8-04A5-4169-A697-39648EA6D29C.jpeg
    4D7E9BF8-04A5-4169-A697-39648EA6D29C.jpeg
    572 KB · Visningar: 24
Och då kommer serviceavgiften väl också?
Serviceavgift?

Edit: om det inte är så att du ska sälja den just nu så fortsätt använda den och låt den få mer battle scars. Min erfarenhet är att man bryr sig mindre och mindre ju fler man får. Om du vid ett senare tillfälle trots allt vill ha den i nyskick så är det ju bättre att snygga till fler på en gång då

Serviceavgift?

Edit: om det inte är så att du ska sälja den just nu så fortsätt använda den och låt den få mer battle scars. Min erfarenhet är att man bryr sig mindre och mindre ju fler man får. Om du vid ett senare tillfälle trots allt vill ha den i nyskick så är det ju bättre att snygga till fler på en gång då
Jag skall inte sälja den. Fick den i nyskick i september. Det är en keeper for life.

Tillbaka
Topp