• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kul på Jälmers ur :)
8DFD50BC-9DB1-488D-B653-422168A23E76.jpeg

På tal om försäkringar så hörde jag med ICA nu, då jag själv måste skaffa en hemförsäkring när jag återvänder till Sverige.

1. Utanför hemmet så är det upp till 200.000 som gäller vid stöld
2. Vid inbrott/stöld hemma så gäller det upp till 1 000 000 - men klockor med värde över 100.000 måste förvaras i värdeskåp som är godkända av Svenska Stöldskyddsföreningen.
3. Vid stöld i bankfack så skulle det i första hand vara bankens försäkringar som gäller, men det skulle kunna prövas under "stöld i annan lokal" och där är det upp till 200.000 som gäller

På tal om försäkringar så hörde jag med ICA nu, då jag själv måste skaffa en hemförsäkring när jag återvänder till Sverige.

1. Utanför hemmet så är det upp till 200.000 som gäller vid stöld
2. Vid inbrott/stöld hemma så gäller det upp till 1 000 000 - men klockor med värde över 100.000 måste förvaras i värdeskåp som är godkända av Svenska Stöldskyddsföreningen.
3. Vid stöld i bankfack så skulle det i första hand vara bankens försäkringar som gäller, men det skulle kunna prövas under "stöld i annan lokal" och där är det upp till 200.000 som gäller
Tvek att bankens försäkringar täcker bankfacken. De vet ju inte vad de innehåller!
Jo, jag lovar….en vintage Daytona från 71 i guld med pavétavla….kostar 4Mesk!!

Tvek att bankens försäkringar täcker bankfacken. De vet ju inte vad de innehåller!
Jo, jag lovar….en vintage Daytona från 71 i guld med pavétavla….kostar 4Mesk!!
Sist jag kollade för sådär 20år sedan hade Nordea ingen försäkring alls vad gäller bankfack.
Det var en service de tillhandahöll "På egen risk"

Men finns ens bankfack kvar längre,mer än ytterst sporadiskt?

Sist jag kollade för sådär 20år sedan hade Nordea ingen försäkring alls vad gäller bankfack.
Det var en service de tillhandahöll "På egen risk"

Men finns ens bankfack kvar längre,mer än ytterst sporadiskt?
Ja det finns kvar i viss utsträckning även om det typ var under avveckling sist jag kollade upp det, vid avveckling kan dom ibland hänvisa en/skicka en till ett annat kontor som har kvar bankfack, givet att man är tillräckligt stor kund i övrigt. Så var det för en bekant som hade handelsbanken iaf.

Tillbaka
Topp