• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fullständigt förälskad i denna tavla.
Bästa sommar-DJ:n på länge.
IMG_4680.jpeg
IMG_4681.jpeg
Håller med. Tavlan är verkligen grym! Och den behöver något slätt. Jubbe + vitguldsring blir för mycket men den flyger verkligen på oyster. Jag valde tvärtom vilket jag också tycker funkar 👌

8EC46A6B-6357-4F26-9195-0C850427F8A5.jpeg

Väntelista på DD har jag inte koll på men de bör ju absolut gå att få tag på.
Det är en grym klocka och särskilt vitguld älskar jag personligen.
Jag hade inte valt grå tavla pga läsbarheten (för lite kontrast visare/tavla) men svart är absolut bra tycker jag. Blå är inte heller dum, det har jag på min 18239.
Blåa är supersnygg, men finns nu bara med romerska siffrorna och jag föredrar stickorna. Kul att du också gillar vitguldarn, måste in till AD och klämma lite för att veta hur den känns mot en vanlig stålis

Tja! Nån som har koll på listpriset och eventuella väntetider på Day-Date nu för tiden? Har börjat bli riktigt sugen, gillar dom lite mer diskreta så en vitguld med den gråa ”slate” tavlan eller den svarta hade varit trevligt. Vad tycker ni om Day-Date över lag?

IMG_1025.jpeg
Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl det där 40mm? Personligen föredrar jag 36 men det är slående vilka trista tavelkonfigurationer som finns tillgängliga i nuvarande katalog på den. På 40 däremot finns flera fina, tex denna jag testade för ett par månader sen. Nån i kö men ingen rusning då

06B9A6BD-8459-403D-BFD9-2A9FB05936F6.jpeg

Edit: gulguld listade 439k i april och jag tror inte det varit någon höjning sen dess? WG tror jag ligger 4-5% över

Om jag inte är helt ute och cyklar så är väl det där 40mm? Personligen föredrar jag 36 men det är slående vilka trista tavelkonfigurationer som finns tillgängliga i nuvarande katalog på den. På 40 däremot finns flera fina, tex denna jag testade för ett par månader sen. Nån i kö men ingen rusning då

06B9A6BD-8459-403D-BFD9-2A9FB05936F6.jpeg
Riktigt trevlig! Ja exakt det är 40mm. Har en DJ41 som sitter väldigt bra tycker jag så 40 känns som valet för mig

Håller med. Tavlan är verkligen grym! Och den behöver något slätt. Jubbe + vitguldsring blir för mycket men den flyger verkligen på oyster. Jag valde tvärtom vilket jag också tycker funkar 👌

8EC46A6B-6357-4F26-9195-0C850427F8A5.jpeg
Helt enig! Antingen oyster och viguldsring alternativt jubilee och slät ring.
Den är däremot rätt klurig att fota. Inte sällan försvinner djupet som finns i tavlan på bild.

Tja! Nån som har koll på listpriset och eventuella väntetider på Day-Date nu för tiden? Har börjat bli riktigt sugen, gillar dom lite mer diskreta så en vitguld med den gråa ”slate” tavlan eller den svarta hade varit trevligt. Vad tycker ni om Day-Date över lag?

IMG_1025.jpeg
Både Krons&NymansUr kunde sälja dessa förbjudna frukter till en pariah som mig.
Dock inte TaxFree.

Vissa utföranden var givetvis nej tex
RG Grön tavla. Men för den som är seriöst intresserad, boende I Sverige och spekulant på en av de mindre eftertraktade utförandena bör det finnas goda chanser att kunna få handla baserat på min personliga upplevelse.

Edit.

Enl TRF ligger 36mm på 398500-432000 beroende på material.
Inga priser anges för 40mm men de kostar ca 3000usd mer här

Både Krons&NymansUr kunde sälja dessa förbjudna frukter till en pariah som mig.
Dock inte TaxFree.

Vissa utföranden var givetvis nej tex
RG Grön tavla. Men för den som är seriöst intresserad, boende I Sverige och spekulant på en av de mindre eftertraktade utförandena bör det finnas goda chanser att kunna få handla baserat på min personliga upplevelse.

Edit.

Enl TRF ligger 36mm på 398500-432000 beroende på material.
Inga priser anges för 40mm men de kostar ca 3000usd mer här
Tack för inspel! Känns som att ”pris på begäran” på Rolex hemsida spridit sig mer och mer över åren

Sitter i valet och kvalet., kan någon ge en lite insikt 🙏🏻
Byta 116233 silvertavla (crownclasp) mot Sub ”starbucks” ny och lite emellan.

Har en Tudor 58 som också avyttras i samma veva, då jag tycker subben och den ”slår ut varandra” (Används dagligen, och tänkte ha något annat dressat ist)

Rätt/fel beslut? Vet inte va jag vill 😅😅

Årets bästa nyhet! Eller till och med bästa på många år. Svårt att fånga den svart/gråa ringen på bild. En vecka på armen och mycket nöjd 😎
IMG_4958.jpeg
Den är verkligen otroligt bra. Ser fram emot att se hur den ser ut när den fått leva lite. Gissar att helthetskänslan kommer vara bättre med jub vs oyster när man slipper åverkan på guld-pcl

Senast ändrad:

Har en Tudor 58 som också avyttras i samma veva, då jag tycker subben och den ”slår ut varandra” (Används dagligen, och tänkte ha något annat dressat ist)

Personligen tycker jag att 116233 är mångsidig så lite synd att göra sig av med den. Men… hade nog gjort liknande som du tänker, dock tagit pengarna från Tudorn och lagt dem på en prisvärd neo vintage DJ för dem pengarna (+ xx tkr emellan).

Men vad vet jag. Det är tidigt och jag har inte tagit min morgonespresso ännu så kanske inte riktigt tänker klart 😬

Lycka till!

Jag tänker precis som du och min starbucks har tagit över exakt den positionen i samlingen. Den används till i stort sett allting och har konkurrerat ut allt annat på borstad länk osv sett till tid på handleden. Det enda tillfälle jag skulle välja BB58 över den är på platser jag är orolig för säkerheten. Men man kanske inte behöver ha en 30k klocka för endast det ändamålet :)

Eftersom den funkar till allt kan du ju börja med bytet och sen fundera på vad du vill addera för dressigare alternativ. Jag hade kollat på en Tank Must eller GS SBGW231 som komplement till Sub, skulle utgöra en riktigt vass 2 watch collection och går att lösa för samma pengar som en Bb58

Jag tänker precis som du och min starbucks har tagit över exakt den positionen i samlingen. Den används till i stort sett allting och har konkurrerat ut allt annat på borstad länk osv sett till tid på handleden. Det enda tillfälle jag skulle välja BB58 över den är på platser jag är orolig för säkerheten. Men man kanske inte behöver ha en 30k klocka för endast det ändamålet :)

Eftersom den funkar till allt kan du ju börja med bytet och sen fundera på vad du vill addera för dressigare alternativ. Jag hade kollat på en Tank Must eller GS SBGW231 som komplement till Sub, skulle utgöra en riktigt vass 2 watch collection och går att lösa för samma pengar som en Bb58
Nu blev jag nästan lite skraj här., EXAKT de tankarna har jag funderat på (ang must alt Gs)😃! Ville bara inte bli för långrandig.,
Tänkte även att om jag skulle ”tröttna” på Subben så kan man ju nästan alltid göra ett rakt byte till en DJT på jubilee igen??
Tror jag är ganska övertygad nu.

Senast ändrad:
Personligen tycker jag att 116233 är mångsidig så lite synd att göra sig av med den. Men… hade nog gjort liknande som du tänker, dock tagit pengarna från Tudorn och lagt dem på en prisvärd neo vintage DJ för dem pengarna (+ xx tkr emellan).

Men vad vet jag. Det är tidigt och jag har inte tagit min morgonespresso ännu så kanske inte riktigt tänker klart 😬

Lycka till!
Också varit lite tveksam till det länge., men kolla på mitt svar till @carlmartin (Antingen en must, gs, el vintage DJT)

Senast ändrad:
Nu blev jag nästan lite skraj här., EXAKT de tankarna har jag funderat på (ang must alt Gs)😃! Ville bara inte bli för långrandig.,
Tänkte även att om jag skulle ”tröttna” på Subben så kan man ju nästan alltid göra ett rakt byte till en DT på jubilee igen??
Tror jag är ganska övertygad nu.
Gör det. Bara gör det. Den är väldigt, väldigt bra.

De fem nederste blir nesten ikke brukt. Usikker på hvorfor - da de er ikke safe queens på noen som helst måte. Tvert i mot. Men, det er noe med Rolex som har død litt for meg. Daytonaen er madamen sin og hun bruker nå GS gjennom sommeren - men Daytonaen resten av året.

Jeg finner mest roen med Tudor. Mulig det snur om noen måneder.

🤷‍♂️

P6150033.jpg

Vet ni hur det fungerar på Nymans. Har Västerås o Stockholm samarbeta? Om jag handlar Tudorklockor i Västerås, ger det en möjligheter för eventuella Rolex köp i Stockholm. Är det bara butiken i Stockholm som gäller om man ska få chans om man vill?

Tillbaka
Topp